edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

آموزش صفر تا صد آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶ ب.ظ

بایوس (BIOS) یکی از مهم‌ترین قطعات لپ تاپ است که کار خود را با فشردن دکمه پاور شروع می‌کند. این سیستم گاهی اوقات با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود که نیاز است برای حل آن بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنیم. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای ما بوجود بیاید می‌توانیم به هنگ کردن، کرش کردن و یا بوت نشدن ویندوز اشاره کنیم. اغلب این مشکلات به دلیل ارتقا سخت افزاری لپ تاپ مانند تعویض رم و یا هارد است و لازم است تا پس از تعویض این قطعات، بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنیم.

لپ تاپ ایسوس هم مانند بقیه لپ تاپ‌ها از سیستم بایوس استفاده می‌کند و نیاز است تا در شرایط خاص آن را آپدیت کنیم. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم بایوس لپ تاپ ایسوس را آپدیت کنیم؟  

ما قصد داریم تا در این مطلب به آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس بپردازیم و تمام مراحل آن را به صورت تصویری و با جزئیات خدمت شما کاربران ارائه کنیم. پس با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 بایوس لپ تاپ چیست ؟

پیش از اینکه وارد بحث اصلی شویم، خوب است تا در مورد بایوس لپ تاپ اطلاعاتی کسب کنید. بایوس مخفف Basic input/output system است. این عبارت به معنی آن است که بایوس سیستم ورودی و خروجی پایه است و به عنوان اولین قطعه‌ای است که پس از فشردن دکمه‌ی پاور لپ تاپ شروع به فعالیت می‌کند. این سیستم در ابتدا وضعیت سخت افزار لپ تاپ را بررسی می‌کند و از سالم بودن آن‌ها اطمینان کسب می‌کند.

منبع تغذیه، پردازنده، کارت گرافیک، هارد و رم از جمله قطعاتی هستند که بایوس لپ تاپ ایسوس بررسی می‌کند. چنانچه این قطعات دارای مشکلاتی باشند؛ سیستم بوت نمی‌شود و یا به اصطلاح بالا نمیاید و با بوق‌های مکرر اختلال را به شما نشان می‌دهد و چنانچه سخت افزار شما درست باشد و اختلالی نداشته باشد؛ سیستم شما به راحتی بوت می‌شود. 

 

چه زمانی Bios لپ تاپ ایسوس را آپدیت کنیم ؟

همان‌طور که گفته شد؛ لازم نیست همیشه بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنید بلکه زمانی که به مشکلات کرش کردن، هنگ کردن و یا بالا نیامدن صحیح ویندوز دچار هستید باید به آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس فکر کنید.

همچنین اگر شما رم و یا هارد خود را ارتقا داده‌اید و به مشکلاتی برخورده‌اید، لازم است تا بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنید. در بسیاری از مواقع زمانی که هارد لپ تاپ به SSD ارتقا می‌یابد، لازم است تا بایوس لپ تاپ آپدیت شود.

در کنار این موارد؛ چنانچه به مشکل صفحه مرگ یا همان Blue screen دچار هستید، می‌توانید بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنید تا سازگاری قطعات سخت افزاری شما افزایش پیدا کند.

همچنین اگر لپ تاپ ایسوس شما از حالت Turbo boost استفاده می‌کند، لازم است تا بایوس را به صورت منظم آپدیت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا میزان هنگی، کرش و یا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید. البته توجه داشته باشید اگر آپدیتی توسط شرکت سازنده منتشر نشده باشد عملا آپدیت بایوس ممکن نیست. هرگز فایل‌های بایوس را از سایت‌های متفرقه دانلود نکنید و حتما از وب سایت رسمی ایسوس آن‌ها را دانلود کنید.  

 

آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس

آپدیت Bios لپ تاپ ایسوس کار ساده‌ای است اما نیاز دارد تا دقت کافی داشته باشید و تمام مراحل را به ترتیب طی کنید تا به مشکلی بر نخورید.  

 

 نکات مهم پیش از آپدیت BIOS لپ تاپ ایسوس

پیش از انجام هر اقدامی از شارژ بودن لپ تاپ خود مطمئن شوید تا در حین نصب بایوس، لپ تاپ شما خاموش نشود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید لپ تاپ خود را به برق بزنید تا از خاموش نشدن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین لازم است تا آنتی ویروس و فایروال و دیگر اپیلیکشن‌های ویندوز را ببندید تا برای آپدیت بایوس مشکلی به وجود نیاورند.

 

مرحله اول؛ پیدا کردن مدل دقیق لپ تاپ

در نخستین مرحله لازم است تا مدل دقیق لپ تاپ ایسوس خود را پیدا کنید. شما می‌توانید نام لپ تاپ خود را از برچسب پشت لپ تاپ پیدا کنید. چنانچه برچسب از بین رفته است، می‌توانید از روی کارتون لپ تاپ ایسوس نام دقیق آن را پیدا کنید. اگر جعبه لپ تاپ خود را هم پیدا نمی‌کنید راه ساده‌تری هم وجود دارد. ابتدا بر روی استارت ویندوز کلیک کنید سپس عبارت RUN را تایپ کرده و Enter را بزنید. سپس در کادر متنی عبارت msinfo32.exe را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید.

 

آموزش پیدا کردن مدل لپ تاپ

 

سپس مانند عکس پایین، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید نام دقیق لپ تاپ خود را پیدا کنید.  

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۰۵/۱۱
  • ۱۲۱ نمایش
  • فروشگاه اینترنتی هدف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی