edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

10 روش کاربردی حل مشکل نشناختن USB در ویندوز

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۸ ق.ظ

یکی از مشکلاتی که خیلی از کاربران ویندوز با آن مواجه می‌شوند مربوط به عدم شناسایی یو اس بی (USB) می‌شود. تصور کنید موبایل یا فلش مموری خودتان را به پورت USB کامپیوتر وصل می‌کنید اما توسط سیستم شناسایی نمی‌شود! در این مقاله می‌خواهیم به آموزش 10 روش کاربردی حل مشکل نشناختن USB در ویندوز بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مشکل نشناختن USB در ویندوز

در حین استفاده از کامپیوترهای ویندوزی ممکن است با مشکل و باگ های متعددی رو به رو شوید که خوشبختانه همه آن ها با استفاده از راه حل های درست قابل رفع هستند. یکی از شایع ترین این مشکلات مربوط به عدم شناسایی دستگاه هایی می‌شود که از طریق پورت USB به کامپیوتر وصل می‌کنیم. درست کار نکردن پورت یو اس بی کامپیوتر و لپ تاپ واقعا آزاردهنده است و در برخی شرایط نادر احتمال دارد که این مسئله حتی ناشی از نقص سخت افزاری هم باشد، اما در اغلب مواقع علت بالا نیامدن فلش در لپ تاپ ناشی از یک باگ نرم افزاری بوده و با انجام چند اقدام ساده برطرف می‌شود.

اگر پس از اتصال یک گجت به پورت USB کامپیوتر خود متوجه شدید که دستگاه توسط ویندوز شناسایی نمی‌شود، حتما آن را به پورت های دیگر موجود روی بدنه کامپیوتر وصل کنید و ببینید که آیا این پورت ها قادر به شناسایی دستگاه وصل شده هستند یا نه! همچنین قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که مشکل از سمت دستگاهی که به کامپیوتر وصل می‌کند نیست! برای انجام این کار می‌توانید آن را به کامپیوتر دیگری وصل نمایید، طبیعتا اگر هیچ کامپیوتری قادر به شناسایی آن دستگاه نباشد، مشکل از سمت دستگاه خواهد بود اما اگر کامپیوترهای دیگر آن را بشناسند، می‌توان نتیجه گرفت که مشکل از کامپیوتر اول شماست.

اما چرا لپ تاپ یو اس بی را نمی خواند؟ خوشبختانه راه حل های ساده‌ای وجود دارند که انجام این کار را امکانپذیر می‌کنند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به صورت مرحله به مرحله نحوه انجام این کار و رفع مشکل درست کار نکردن پورت یو اس بی در ویندوز را برایتان شرح دهیم. سیستم عاملی که ما از آن استفاده می‌کنیم ویندوز 10 است اما به روش مشابه می‌توان در سایر ورژن های ویندوز از قبیل ویندوز 11 هم مشکل مذکور را برطرف کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون حل مشکل نشناختن گوشی توسط کامپیوتر

قدم 1: ریستارت کامپیوتر

یکی از ساده ترین روش هایی که در خیلی از مواقع می‌تواند باگ های کوچک و موقتی که در عملکرد ویندوز و کامپیوتر های مبتنی بر این سیستم عامل را برطرف سازد مربوط به ریستارت کردن می‌شود. بنابراین توصیه داریم یک مرتبه کامپیوترتان را ریستارت کرده و بعد از بوت شدن دوباره ویندوز، عملکرد پورت USB آن را بررسی کنید. اگر مشکل به همین سادگی رفع شود، دیگر نیازی به انجام هیچ اقدام خاصی نخواهد بود اما اگر مشکل پابرجا بود باید از سایر روش هایی که نام می‌بریم کمک بگیرید.

 

قدم 2: آپدیت درایور پورت USB

برای اینکه تعامل مابین بستر سخت افزاری و نرم افزاری در کامپیوتر و لپ تاپ ها به بهینه ترین شکل ممکن برقرار شود، هر بخش سخت افزاری دارای یک درایور یا هدایتگر اختصاصی است. پورت USB کامپیوتر شما هم یک قسمت سخت افزاری از سیستم محسوب می‌شود که دارای درایورهای خاصی خواهد بود. عدم نصب صحیح یا به روز نبودن این درایورها در خیلی از مواقع می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل مشکل نشناختن USB در ویندوز شود. بنابراین توصیه داریم در قدم دوم حتما درایور پورت USB سیستم را به روز کنید. برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل نمایید:

 

  • در فیلد جستجوی ویندوز عبارت Device Manager را تایپ کنید.
  • روی آیکون نمایان شده با این نام کلیک کنید تا اجرا شود.

 

حذف درایورهای غیرضروری

 

  • از لیستی که در پنجره دیوایس منیجر نمایان می‌شود، درایورهای مربوط به پورت های USB را پیدا کنید.
  • روی هر کدام از آن ها کلیک راست کرده و گزینه Update Driver را انتخاب نمایید.

 

 

روی آیکون نمایان شده با این نام کلیک کنید تا اجرا شود.

 

 

  • در پنجره‌ای که برای آپدیت درایور نمایان می‌شود، گزینه مربوط به آپدیت از طریق اینترنت را انتخاب نمایید و مراحل آپدیت را تکمیل کنید.

به همین صورت تمام درایورهای پورت USB را به روز نمایید و سپس کامپیوتر را ریستارت کرده و مجدد عملکرد پورت های یو اس بی کامپیوتر را بررسی نمایید. به احتمال خیلی زیاد مشکل برطرف شده و هم اکنون با اتصال هر گجت به پورت یو اس بی، سیستم آن را شناسایی می‌کند. اگر این اتفاق رخ نداد، از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

قدم های بعدی را ار سایت فروشگاه هدف دنبال کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۰۹/۲۴
  • ۱۳۷ نمایش
  • فروشگاه اینترنتی هدف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی