edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

با داغ شدن‌ بازار بازی‌های کامپیوتری، کم کم توجه غول‌های تکنولوژی به این بازار جلب شد و برندهای قدیمی و با اصالت توانستند به سرعت سهمی از بازار را به دست آورند. شرکت‌هایی همچون سونی و مایکروسافت امروزه بیش از 95 درصد کنسول‌های بازار را تولید می‌کنند و با تولیدات خود نسل تکنولوژی‌ کنسول‌هارو جابه‌جا می‌کنند. نسل هشتم کنسول‌ها با ارائه کنسول پلی استیشن 4 شروع شد و مایکروسافت با کمی تاخیر از کنسول Xbox One خود رونمایی کرد. نسل هشتم را می‌توان انقلاب گیمینگ در کنسول‌های بازی دانست؛ که از سال 2013 شروع شد و در سال 2020 به پایان رسید. امروز در فروشگاه اینترنتی هدف می‌خواهیم نگاهی کامل به نسل هشتم کنسول‌های مایکروسافت داشته باشیم؛ که به نام سری One شناخته می‌شود. نسل هشتم کنسول‌های مایکروسافت از چهار عضو تشکیل شده‌است که به ترتیب انتشار عبارتند از :

  • Xbox one |2013
  • Xbox one S|2016
  • Xbox one X |2017
  • Xbox one S All-digital Edition|2019

در ادامه‌ی این بررسی می‌توانید به شناخت کاملی از انواع نسخه‌های ایکس باکس وان دست یابید که خرید کنسول را بسیار برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

 

طراحی، ظاهر و پورت‌ها

 

نقد و بررسی ایکس باکس وان X

 

برخلاف سونی که ظاهر کنسول‌های خود را در نسل 8 تغییر بسیاری نداد؛ اما مایکروسافت در طی این نسل هر کنسول خود را با ظاهر متفاوتی عرضه کرد. نسخه پایه ایکس باکس وان در سال 2013 با ابعادی معادل 78 × 274 × 332 میلی‌متر عرضه شد و ظاهری بسیار شبیه به Xbox 360 داشت. این کنسول 3.5 کیلوگرم وزن داشت و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شد. ایکس باکس وان از 3 پورت USB بهره می‌برد و تنها کنسول نسل هشتمی مایکروسافت است که به صورت مستقیم از کینکت پشتیبانی می‌کند. در نسخه خاصی از این کنسول، کینکت در درون جعبه موجود بوده و با استفاده از آن قادر به استفاده از دستورات صوتی حرکتی خواهید بود. این کنسول خروجی تصویر HDMI را ارائه می‌دهد و به بلوتوث، شبکه بی‌سیم و همینطور پورت Lan مجهز شده است. سه سال پس از عرضه نسخه پایه، نسخه جدیدی از خانواده Xbox one معرفی شد که ایکس باکس وان S نام داشت. این کنسول با اینکه از قدرت سخت افزاری بیشتری بهره می‌برد اما کوچک تر شده بود و در ابعادی معادل 64 × 230 × 295 میلی‌متر عرضه شد. وزن کنسول نیز کاهش یافته بود و نزدیک به 2.9 کیلوگرم وزن داشت. نکته جالبی که درباره Xbox One S وجود دارد این است که همه فکر می‌کنند که این کنسول تنها با رنگ سفید عرضه شده؛ اما اینطور نیست. سیاست مایکروسافت در زمان عرضه این کنسول به این شکل بود که باندل‌های ایکس باکس وان S با رنگ مشکی و نسخه معمولی این کنسول با رنگ سفید عرضه شود. در توضیح باندل باید گفت که باندل‌ها نسخه‌ای از کنسول هستند که به همراهی یک بازی خاص منتشر می‌شوند و علاوه بر برخورداری از آن بازی خاص، از طراحی متفاوتی نیز بهره مند هستند. برخی از باندل‌های ایکس باکس وان S که با رنگ مشکی عرضه شده‌اند عباتند از :

  • باندل Star Wars: Jedi Fallen Order
  • باندل Fortnite Battle Royale Special Edition
  • باندل NBA 2K19

و بسیاری از باندل‌های دیگر که می‌توانید با خرید آن‌ها با یک تیر، دو نشان بزنید.

 

بررسی نقد و بررسی ایکس باکس وان اس

 

ایکس باکس وان S همانند نسخه پایه به سه پورت USB مجهز شده، از شبکه بی‌سیم و خروجی Lan بهره می‌برد اما یک تفاوت بزرگ با نسخه پیشین دارد. فروش بسیار کم کینکت و عصبانیت مشتریان از پرداخت هزینه اضافی به خاطر قرار گرفتن کینکت در جعبه کنسول باعث شده بود تا مایکروسافت از پیشرفت کینکت ناامید شود و بپذیرد که مردم علاقه‌ای به این محصول ندارند. این مسئله باعث شد تا خروجی کینکت به طور کلی از کنسول جدید حذف شود و علاوه بر آن دیگر کینکت درون جعبه قرار نگیرد؛ بلکه علاقه مندان به این محصول می‌توانستند به صورت جداگانه با خرید کینکت و یک مبدل همچنان از این محصول مایکروسافت استفاده کنند. بد نیست بدانید که این تصمیم مایکروسافت فوق العاده در فروش Xbox One S تاثیر گذاشت و باعث شد که قیمت کنسول جدید، نسبت به نسخه پایه 149 دلار کمتر باشد. اما این همه چیز نبود، چراکه در سال 2019 نسخه جدیدی از ایکس باکس وان S منتشر شد که بدون درایو نوری بود و به آن All-Digital می‌گویند. نسخه دیجیتالی ایکس باکس وان S در همه موارد با نسخه اصلی برابری می‌کند و تنها در دو مورد تفاوت دارد. حذف درایو نوری سبب شد که وزن دستگاه کاهش یافته و مهم تر از آن، قیمت کنسول نیز کاهش چشم‌گیری را تجربه کند. این دو مورد در کنار هم سبب شدند که Xbox One All-digital به سبک ترین و ارزانترین کنسول خانواده سری One مایکروسافت تبدیل شود.

 

نقد و بررسی ایکس باکس وان X

 

ایکس باکس وان X بزرگترین عضو خانواده One محسوب می‌شود. این کنسول از هر نظر نسبت به برادران کوچکتر خود بهتر بوده و برای رقابت با Play Station 4 Pro عرضه شده است. Xbox One X در ابعادی معادل 61 × 241 × 299 میلی ‌متر تولیده شده است و با وزنی معادل 3.8 کیلوگرم، سنگین ترین کنسول سری وان محسوب می‌شود. این کنسول نیز همچون ایکس باکس وان S فاقد کینکت بوده که نشان از ناامیدی کامل مایکروسافت از کینکت دارد. ظاهر این کنسول بسیار شبیه به نسخه دیجیتال Xbox One S می‌باشد و تنها در رنگ مشکی طراحی و تولید شده است.

در پایان این قسمت بد نیست اشاره کنیم که تنها کنسول Xbox One S و Xbox One X قادر به قرارگیری عمودی هستند و در جعبه هر دو کنسول یک پایه برای این منظور قرار گرفته است.

 

سخت افزار و توان پردازشی

برای اینکه بتوانیم راحت‌تر این سه کنسول را مقایسه کنیم؛ ترجیحا جدولی آماده شده که با استفاده از آن می‌توانید تمامی مشخصات سخت افزاری هر کنسول را مشاهده نمایید. در ادامه نگاهی به تمامی اجزای کلیدی هر کنسول خواهیم داشت؛ که مجموع آن‌ها توان پردازشی هر کنسول را معرفی خواهد کرد.

 

CPU

8 core, AMD

custom CPU@ 1.75GHz

8 core, AMD

custom CPU @ 1.75GHz

8 core x86 CPU @ 2.3GHz
GPU

AMD GCN

GPU@ 853Mhz wl

12 compute

units

AMD GCN

GPU@ 914Mhz wl

12 compute

units

AMD GCN

GPU@ 1,172Mhz wl

40 compute

units

Weight 7.8 lbs 6.4 lbs 8.4 lbs
Memory

8 GB DDR3

32MB

ESRAM

8 GB DDR3

32MB

ESRAM

12 GB GDDR5

 

Memory bus 256-bit 256-bit 384-bit
Memory bandwidth

68GB/s

204GB/s

68GB/s

219GB/s

326GB/s
Storage

1TB/500GB

2.5 inch

HDD

1TB/500GB

2.5 inch

HDD

1TB

2.5 inch

HDD

 

 

CPU : همچون سونی، مایکروسافت هم از پردازنده‌های AMD در کنسول‌های خود اسفاده می‌کند. این پردازنده‌ها اختصاصی بوده و منحصرا برای کنسول‌ها تولید می‌شوند. علاوه بر این هر شرکت تغییراتی نیز در ساختار و نحوه عملکرد پردازنده‌ها ایجاد می‌کند که استفاده از کلمه “Custom” در نام پردازنده‌ها به همین دلیل است. پردازنده‌های به کار رفته در خانواده ایکس باکس وان از سری جگوار هستند و تماما 8 هسته پردازشی دارند. همانطور که در جدول نیز مشخص شده، نسخه پایه و نسخه S به یک پردازنده مشابه با فرکانس کاری 1.75 گیگاهرتز مجهز شده‌اند، درحالی که Xbox One X از پردازنده‌ای قوی‌تر با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد.

GPU : منظور از GPU، واحد پردازش‌های گرافیکی است که کدهای نوشته شده به وسیله بازی‌سازان را به دستور CPU با مکانیزم‌های گرافیکی طراحان بازی مخلوط کرده و در نهایت تصویری را می‌سازد که شما بر روی مانیتور مشاهده می‌نمایید. گرافیک به کار رفته در هر 3 نسخه با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند و با توجه به سال انتشار پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. نسخه پایه از گرافیک مجتمع GCN شرکت AMD بهره می‌برد که 12 هسته محاسباتی دارد و فرکانس کاری آن بر روی 853 مگاهرتز تنظیم شده است. همین پردازنده گرافیکی بر روی Xbox One S نیز مورد استفاده قرار گرفته اما در آن فرکانس کاری افزایش یافته و به عدد 914 مگاهرتز رسیده است. اما در غول مایکروسافت از یک هسته گرافیکی اختصاصی و شخصی سازی شده (Custom) استفاده شده است که فرکانسی معادل 1172 مگاهرتز ارائه می‌دهد و به 40 هسته محاسباتی مجهز شده است! اگر بخواهیم کمی تخصصی تر برای علاقه مندان به کنسول‌های بازی حرف بزنیم، باید به شما بگوییم که این پردازنده گرافیکی پرفورمنس 6 ترافلاپسی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که حتی PS4 Pro نیز قادر به ارائه آن نیست.

 

بررسی عملکرد xbox one x

 

RAM : متاسفانه مایکروسافت از رم‌های مناسبی بر روی نسخه‌های پایه سری One استفاده نکرده و Xbox One در کنار برادر بزرگتر خود یعنی Xbox One S از 8 گیگابایت حافظه رم با کلاس DDR3 استفاده می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا این دو کنسول در اجرای بازی‌های پس از سال 2017 مقداری با مشکل روبه‌رو شوند و خریداران این دو کنسول مجبور به تحمل لودینگ‌های (Loading)‌ طولانی مدت باشند. اما همچون سایر موارد، ایکس باکس وان ایکس داستانی کاملا متفاوت دارد. استفاده از 12 گیگابایت حافظه رم با کلاس DDR5 موجب شده تا این کنسول نه تنها در اجرای بازی‌های زمان خود با مشکلی رو به رو نباشد؛ بلکه می‌توان انتظار داشت که بتواند حتی با کنسول‌های نسل 9 نیز رقابت کند.

حافظه داخلی : پیش از هرچیز لازم است بدانید که مایکروسافت اصلا در نسل هشتم خود از حافظه‌های SSD استفاده نکرده و تمامی مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم از نوع HDD یا دیسک سخت هستند.

  • Xbox One : 500Gb | 1Tb
  • Xbox One S : 500Gb | 1Tb |2Tb
  • Xbox One X : 1Tb

تمامی نسخه‌های خانواده One مایکروسافت از اتصال هارد اکسترنال پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند برای بسیاری از کاربران مورد توجه باشد.

در پایان این بخش به بررسی کیفیت تصاویر خروجی از هر کنسول خواهیم پرداخت. از آنجا که تمامی کنسول‌های نسل 8 مایکروسافت قادر به پخش DVD بلوری بودند، ما در هر کنسول کیفیت تصاویر بازی را از کیفیت پخش ویدیو جدا خواهیم کرد.

متاسفانه کنسول Xbox One نه در پخش ویدئو و نه در زمان بازی قادر به پخش تصاویر 4K و حتی HDR نیست که این برای علاقه مندان به کیفیت بالای تصاویر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. ایکس باکس وان S، کنسول خوش ساخت مایکروسافت این بار نیز از پس انتظارات خریداران خود برآمده و در زمان بازی کیفیت HDR و در زمان پخش فیلم، کیفیت 4K را برای کاربران به نمایش می‌گذارد. حتما پیش بینی کرده‌اید که وضعیت برای Xbox One X به چه شکل است. این کنسول با قدرت زیاد خود هم در زمان بازی و هم در زمان پخش فیلم قادر به ارائه کیفیت 4K می‌باشد و با عدم بروز کوچکترین لگ و یا تاخیر، قدرت پردازشی خود را به رخ رقیب دیرینه خود یعنی پلی استیشن می‌کشد.

 

بازی‌های انحصاری

 

بازی ها در ایکس باکس سری ایکس

 

یکی از موارد بسیار مهم که در زمان خرید کنسول باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید؛ مربوط به بازی‌‌های انحصاری می‌باشد. شما هرچقدر هم که کنسول قدرتمندی داشته باشید، در صورتی که بازی موردعلاقه خود را پیدا نکنید، از آن استفاده نخواهید کرد. شاید بتوان یکی از دلایل مهم فروش بیشتر پلی استیشن 4 نسبت به Xbox One را همین موضوع دانست. کمکاری مایکروسافت در جذب شرکت‌های بازی سازی موجب شد تا استودیوهای بازی سازی بزرگ، با سونی قرارداد ببندند و کنسول‌های مایکروسافت از آن‌ها بی‌بهره باشند. علاوه بر آن مایکروسافت هنوز که هنوز است، اقدام ویژه‌ای در جهت ساخت استودیو‌های بومی خود نکرده؛ کاری که سونی از خیلی قبل بر روی آن سرمایه گذاری کرد و نتیجه آن تبدیل به استودیو سانتامونیکا شد که امروزه همه آن را به فرانچایز بسیار محبوب God Of War می‌شناسند.

درست است که مایکروسافت عناوین انحصاری بسیار محدودی دارد، اما خوشبختانه همین عناوین محدود نیز در میان رقبای خود عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. گل سرسبد انحصاری‌های مایکروسافت، سری محبوب فورزا (Forza) می‌باشد. یک بازی در سبک مسابقه‌ای (Racing) که تمامی گیمرها در کیفیت بالا و گیمپلی بی نظیر آن هم نظر هستند. بازی فورزا هم اکنون در چندین سری مختلف عرضع شده که محبوبترین عناوین آن را می‌توان فورزا هورایزن و فورزا موتور اسپرت دانست.

 

بازی های ایکس باکس وان ایکس

 

می‌توان گفت که به غیر از فورزا تنها 2 انحصاری دیگر برای مایکروسافت و کنسول نسل هشتمی آن وجود دارد که خریداران آن می‌توانند از تجربه آن‌ها لذت ببرند. گیرز آف وار (Gears of War) و هیلو (Halo) دو عنوان داستانی مایکروسافت هستند که هر دو در سبک شوتر (تیراندازی) دسته بندی می‌شوند. حال و هوای این دو عنوان بیشتر به زمان آینده باز می‌گردد که انسان‌ها و ربات‌ها با یکدیگر ادغام شده‌اند، گلوله تفنگ‌ها به شکل نورهای قرمز و آبی هستند و گاها انسان‌ها در هوا پرواز می‌کنند.

 

امتیازات، سرویس‌ها و خدمات

 

خدمات و کیفیت ایکس باکس وان ایکس

 

تجربه تلخ مایکروسافت در تامین بازی‌های انحصاری موجب شد تا این شرکت سرویس‌های کنسول‌های نسل هشت خود را با وسواس بیشتری ارائه دهد. این مسئله باعث شد تا خریداران کنسول‌های خانواده ایکس باکس وان با قیمت کمتر، بازی‎های بیشتر و خدمات با کیفیت تری را تجربه کنند؛ مسئله‌ای که دارندگان PS4 از تجربه آن محروم هستند و یا انقدر این کار برایشان پر هزینه خواهد بود، که قید آن را می‌زنند.

پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل یا Backward Compatibility قابلیتی است که موجب می‌شود با استفاده از آن بتوانید بازی‌های کنسول‌های پیشین را نیز بر روی کنسول نسل جدید خود استفاده کنید. به زبان ساده‌تر شما می‌توانید بازی‌های کنسول‌ Xbox 360 را نیز از طریق هارد درایو و یا درایو نوری بر روی کنسول ایکس باکس وان خود اجرا نمایید. البته باید توجه داشته باشید که با این کار بازی‌ها باکیفیت و فریم بیشتری نسبت به کنسول‌های نسل قبل اجرا خواهند شد و شما می‌توانید حتی با تجربه دوباره یک بازی قدیمی حس و حال خوب گذشته را این بار با کیفیت بالاتری تجربه کنید. بد نیست بدانید که پلی استیشن 4 یا حتی پلی استیشن 4 پرو نیز از این قابلیت بهره مند نیستند و قادر به اجرای بازی‌های کنسول PS3 نمی‌باشند.

 

استفاده از بازی های xbox one

 

قابلیت دیگری که نشان دهنده راهبرد مایکروسافت برای تبدیل کردن تجارت ایکس باکس به یک سرویس است، «ایکس باکس گیم پس» نام دارد. گیم پس سرویسی اشتراکی است که به گیمرها اجازه می دهد با پرداخت هزینه 10 دلاری در هر ماه، به آرشیوی شامل بیش از صد عنوان انحصاری یا شخص ثالث دسترسی داشته باشند و ضمناً برخلاف PS Now سونی، نیازی به استریم (اجرای آنلاین) بازی ها نیست و کاربر می تواند هر بازی را به صورت تمام و کمال بر روی کنسول خود دانلود کند. برای این که متوجه شوید این سرویس می‌تواند چقدر کاربردی باشد بد نیست اشاره کنیم که قیمت هر بازی در حال حاظر نزدیک به 60 دلار می‌باشد. از دیگر نکات مهم درباره سرویس گیم پس، می توان به این موضوع اشاره کرد که بازی های ایکس باکس 360 و ایکس باکس اورجینال هم جزو عناوین این آرشیو خواهند بود و مایکروسافت قصد دارد با یکپارچه سازی پلتفرم ایکس باکس خود، موفقیتی را کسب کند که شاید هیچوقت مشابه اش را در حوزه گیم ندیده باشیم.

 

سخن پایانی

 

مشخصات xbox one x

 

کنسول‌های نسل هشتم مایکروسافت که با نام خانواده Xbox One شناخته می‌شوند، همگی کنسول‌هایی باکیفیت ساخت بالا و امکاناتی قابل توجه هستند. 4 عضو این خانواده همگی از امکاناتی انحصاری بهره می‌برند که موجب شده هر کاربر با هر سلیقه‌ای بتواند انتخاب شایسته‌ای در میان آن‌ها داشته باشد.

اگر به دنبال یک کنسول با قیمت مناسب و توان پردازشی بالا هستید و درایو نوری برای شما کاربردی نیست، قطعا Xbox One S All-Digital انتخاب مناسبی برای شماست. اگر با هزینه بیشتر مشکلی ندارید می‌توانید نسخه معمولی Xbox One S را تهیه نماید. و در نهایت اگر به دنبال این هستید که با بالاترین کیفیت ممکن و بیشترین توان پردازشی به تجربه کنسول گیمینگ بپردازید؛ قطعا ایکس باکس وان ایکس می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. در نهایت این شما هستید که تصمیم گیرنده خواهید بود و در میان دوئل حساس میان سونی و مایکروسافت تصمیم خواهید گرفت که در کدام سمت قرار بگیرید. در پایان اگر سوالی دارید که با خواندن این مقاله همچنان بی‌جواب مانده، می‌توانید از طریق بخش ارسال نظرات آن را با ما در میان گذاشته و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایید. علاوه بر این همکاران ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز می‌باشند. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید در خانه یا محل کار سیستم‌های مختلف را با هم شبکه کرده و اینترنت را هم بین آنها تقسیم کنید. یکی از دستگاه‌هایی که برای این کار لازم دارید روتر است. اما روتر چیست، چگونه کار می‌کند و چه انواعی دارد؟

با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

روتر چیست؟

 

روتر چیست

 

اگر بخواهیم خیلی ساده به شما بگوییم روتر چیست، در مرحله اول بد نیست بدانید طراحی این دستگاه شباهت زیادی به مودم‌های اینترنت دارد. تصور کنید قرار است بین چند سیستم کامپیوتری در خانه یا محل کار اطلاعاتی تبادل شود و به اصطلاح آنها را شبکه کنید. یا نیاز است که اینترنت موجود بین دستگاه‌های کامپیوتری یا حتی گوشی‌های هوشمند تقسیم شود.

اگر فایل‌ها و اطلاعاتی که قرار است بین دستگاه‌های مختلف تبادل شود را مانند بسته‌های پستی در نظر بگیریم، هر کدام از این بسته‌ها باید به یک کدپستی مشخص ارسال شود. روتر دستگاهی است که این آدرس منحصربه‌فرد را برای هر دستگاه در نظر می‌گیرد و بعد از دریافت اطلاعات، همانند یک پستچی آن را به آدرس مورد نظر تحویل می‌دهد.

 

کاربرد روتر چیست و آیا همه ما به آن نیاز داریم؟

 

کاربرد روتر

 

این روزها در هر خانه و محل کاری چندین کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، پرینتر و... وجود دارند که باید به اینترنت متصل شوند یا برای جابجایی فایل‌ها میان آنها نیاز به ایجاد یک شبکه محلی داریم. برای اینکه انتقال همه داده‌ها سریع و بدون مشکل بین مبدا و مقصدهای مختلف انجام شود نیاز به روتر دارید. این دستگاه به عنوان یک واسط همه کارها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. تصور کنید اگر روتر نبود چه بلبشویی می‌شد.

بنابراین هر زمان که لازم باشد به کمک روتر دستگاه‌های مورد نظر می‌توانند به اینترنت وصل شوند و در صورت نیاز هم می‌توانند بین خودشان فایل رد و بدل کنند.

 

تفاوت روتر و مودم چیست؟

 

تفاوت روتر و مودم

 

همان‌طور که اشاره کردیم روتر و مودم از نظر طراحی شباهت‌های زیادی دارند، البته مدل‌های حرفه‌ای متفاوت‌تر هستند. اما در مورد عملکرد باید بگوییم که مودم به صورت مستقیم به اینترنت وصل می‌شود و اطلاعات مورد نیاز کاربران را دریافت می‌کند. حال ممکن است هر کدام از کاربران اطلاعات متفاوتی نیاز داشته باشند، اینجاست که روتر بر اساس آدرس‌های یکتای موجود در شبکه، اطلاعات و داده‌های دریافتی را دقیقا به کاربر مورد نظر تحویل می‌دهد. تمام این اتفاقات در چند ثانیه و خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

ولی نکته مهم اینجاست که بیشتر مودم‌های امروزی روتر داخلی دارند و تا حد می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند. ولی اگر تعداد کاربران و کیفیت شبکه مورد نیاز بیشتر باشد، بدون شک به روترهای حرفه‌ای نیاز دارید.

 

انواع روتر

روترها هم مانند مودم‌ها دارای دو نوع باسیم و بی‌سیم هستند. در مدل باسیم شما فقط می‌توانید از کابل شبکه و پورت‌ها LAN استفاده کنید. ولی در مدل بی‌سیم امکان استفاده از از شبکه وای‌فای به کمک آنتن‌های داخلی یا خارجی روی دستگاه فراهم شده است.

نوع دیگری از تقسیم بندی انواع روتر شامل حالت زیر می‌شود:

  • روتر سخت‌افزاری: در واقع این مدل همان‌چیزی است که تا اینجا درباره آن صحبت کردیم و گفتیم طراحی آن شباهت زیادی به مودم دارد و می‌توانید به عنوان یک سخت‌افزار از آن استفاده کنید.
  • روتر نرم‌افزاری: از نظر عملکرد این مدل با نمونه سخت‌افزاری تفاوتی ندارد و در واقع هر دو یک کار را انجام می‌دهند. تنها تفاوت اینجاست که دیگر سخت‌افزاری وجود ندارد و کارهای لازم به صورت نرم‌افزاری بین سرویس‌دهنده‌های مختلف انجام می‌شود.

 

جمع‌بندی

اگر قصد دارید در خانه یا دفتر کار یک شبکه محلی درست کرده یا می‌خواهید اینترنت را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارید، در کنار مودم به یک یا چند روتر نیاز خواهید داشت. زمانی که چند سیستم کامپیوتری با هم شبکه‌ای را درست کنند، نیاز است تا اطلاعات دریافت شده از اینترنت یا اطلاعات موجود روی این سیستم‌ها بین یکدیگر به اشتراک گذاشته شوند، اینجاست که روتر به کمک شما می‌آید.

روتر کمک می‌کند تا با تعیین یک آدرس منحصربه‌فرد (IP)، داده‌ها به صورت درست و بدون مشکل به هر کدام از سیستم‌ها برسد. خرید این دستگاه نیازمند داشتن اطلاعات کافی است که در این مطلب درباره تعریف و کاربرد روتر و انواع آن حرف زدیم و از تفاوت این دستگاه با مودم گفتیم.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

تقریبا دو ماه از مراسم Unpacked The Samsung 2020 می‌گذرد و اکنون ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 وارد بازار ایران شده است. پس از این که در گزارشی مجزا به «معرفی محصولات جدید مراسم آنپکد 2020» پرداختیم؛ اکنون بستری فراهم شده که نگاهی دقیق به جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ داشته باشیم. ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 با نمایشگر دایره‌ای شکل کلاسیک و فریم استیل خود بیشتر از هر زمان دیگری شما را به یاد معماری خاص ساعت‌های اولیه سامسونگ خواهد انداخت. آخرین ساخته‌ی سامسونگ دوباره نشان مخصوص خود را به همراه دارد و سامسونگ حلقه چرخان را دوباره به سری گلکسی واچ برگردانده است. چه خبری بهتر از این می‌تواند علاقه مندان به برند سامسونگ را متقاعد به خرید ساعت جدید کند؟

در ادامه با نگاهی دقیق به بررسی تمامی ابعاد و جزئیات گجت هوشمند سامسونگ خواهیم پرداخت؛ پس با ما در نقد و بررسی گلکسی واچ 3 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 : مقدمه

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3

 

ساعت‌ها از زمان‌های قدیم تا به امروز از اهمیت بالایی در زندگی انسان‌ها برخوردار بوده‌اند. با همه گیر شدن تلفن‌های همراه میتوان گفت از اهمیت این ابزار پوشیدنی کمی کاسته شد اما این وسیله کاربردی نیز از پیشرفت تکنولوژی عقب نماند و با آغاز نسل هوشمندسازی، ساعت‌ها نیز ارتقا یافتند و با ویژگی‌های جدید و جذاب، جایگاه سابق خود را باز یافتند. ساعت‌های جدید که با نام ساعت هوشمند (Smart Watch) شناخته می‌شوند دیگر تنها برای مشاهده زمان کاربرد ندارند بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت آب و هوا را چک کنید، به تماس‌ها و پیامک‌ها پاسخ دهید، به شنیدن موسیقی بپردازید، و هزاران امکانات دیگر که شما با شناخت آن‌ها حتما شگفت زده خواهید شد.

این محصولات جدید، برای کاهش نیاز فرد به استفاده دائم از تلفن همراه و تحریک او به فعالیت های بدنی بیشتر تولید و روانه بازار شده‌اند. امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ (Samsung)، هوآوی (Huawei)، اپل (Apple) شیائومی (Xiaomi) و... اقدام به تولید دستبند و ساعت های هوشمند می کنند. ساعت هوشمند Galaxy Watch 3، پرچمدار جدید سامسونگ برای رقابت در بازار ساعت‌های هوشمند است؛ جایی که در آن رقبایی همچون اپل واچ 6 از کمپانی اپل، ساعت‌های گارمین و... در آن پیشتازی می‌کنند.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 : طراحی، معماری و ابعاد

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3

 

پیش از آغاز این بخش لازم است اشاره کنیم که گلکسی واچ 3 در دو سایز مختلف تولید و روانه بازار شده است. قطر فریم ساعت بزرگ‌تر 45 میلی متر می‌باشد که این مقدار در نسخه کوچک‌تر به 41 میلی متر کاهش یافته است. اصطلاحا در بازار دیده می‌شود که نسخه کوچک‌تر را مخصوص بانوان اعلام می‌کنند؛ که این حرف دارای اعتبار زیادی نیست. بر اساس گفته‌های سامسونگ، تنها دلیل این تفاوت در علایق کاربران است؛ چرا که ممکن است برخی فریم بزرگ دوست داشته باشند و برخی دیگر نیز فریم کوچک را ترجیح بدهند. بد نیست بدانید که بر اساس گفته‌های فعالان عرصه مُد و فشن هم دسته بندی ابعاد ساعت‌ بر اساس سایز مچ کاربر و علاقه او شکل می‌گیرد؛ پس الان می‌دانیم که انتخاب قطر فریم یک مسئله شخصی بوده و شما می‌توانید بسته به استایل و علاقه خود از هر کدام از نسخه‌های گلکسی واچ 3 استفاده نمایید.

به طور دقیق تر باید گفت که ماژول گلکسی واچ کوچک در ابعادی معادل 41x42x11.3 طراحی شده و برادر بزرگ‌تر آن از ابعادی معادل 45x46x11.1 بهره می‌برد. فریم نسخه 45 میلی متری در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و فریم نسخه 41 میلی متری در رنگ‌های برنزی و نقره‌ای در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. وزن هر دو ساعت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و از وزنی معادل 50 گرم برخوردار هستند؛ همین مسئله باعث می‌شود که Galaxy Watch 3 بر روی دست شما سنگینی نکند و در طول روز باعث خستگی شما نشود.

بر خلاف اینکه در ساعت ی سری Active سامسونگ شاهد حذف حلقه چرخان بودیم، سامسونگ در جدیدترین مدل ساعت های خود مجددا از حلقه چرخان (Rotation Bezel) استفاده کرده است و تعامل کاربر با گلکسی واچ 3 از طریق 3 ابزار حلقه گردان، کلیدهای سمت چپ فریم و در نهایت نمایشگر لمسی این ساعت صورت می‌گیرد.

نسخه 45 میلی متری گلکسی واچ 3 به یک نمایشگر 1.4 اینچی و نسخه کوچکتر به یک نمایشگر 1.2 اینچی مجهز شده است. پنل به کار رفته در آخرین نسل ساعت‌های سامسونگ از نوع Super AMOLED بوده و کیفیتی معادل 360x360 پیکسل ارائه می‌دهد. خوشبختانه فریم فلزی از ارتفاع مناسبی نسبت به نمایشگر بهره می‌برد که امکان ورود آسیب به نمایشگر را کاهش می‌دهد اما با این حال سامسونگ از محافظ گوریلا گلس DX نیز بر روی نمایشگر گلکسی واچ 3 استفاده کرده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل خراشیدگی دارد.

این بخش از بررسی را با نگاهی به بند ساعت گلکسی واچ 3 سامسونگ پایان می‌دهیم. عرض بند ساعت در نسخه 45 میلی متری برابر با 2.2 سانتی متر می‌باشد که این مقدار در نسخه 41 میلی متری کاهش یافته و به مقدار 2.0 سانتی متر رسیده است. خوشبختانه بند ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 قابل جداسازی بوده و خریداران این ساعت زیبا می‌توانند با خرید چند بند اضافی، در هر موقعیت، ساعت خود را با استایل شخصی خود هماهنگ کنند.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 : سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3

 

کلیه تفاوت‌های میان نسخه 41 میلی متری و 45 میلی متری ساعت گلکسی واچ 3 محدود به موارد ذکر شده در بخش قبل و حجم باتری این دو نسخه بوده، و کلیه مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ میان هر دو نسخه مشابه می‌باشد.

سامسونگ در آخرین ساعت هوشمند خود از پردازنده‌های انحصاری خودش یعنی اگزینوس 9110 استفاده کرده است. این پردازنده از دو هسته پردازشی بهره می‌برد و فرکانس کاری 1.15 گیگاهرتزی را ارئه می‌دهد. در کنار این پردازنده، ساعت گلکسی واچ 3 به یک گیگابایت حافظه رم در کنار 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که موجب می‌شود شاهد هیچ گونه کندی و یا تاخیر در عملکرد آن نباشیم.

نسخه 5.5 سیستم عامل تایزن که سیستم عامل اختصاصی ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌باشد در کنار ابزارهایی همچون حلقه چرخان و دکمه‌های کناری موجب می‌شود تا نیاز کاربر به لمس صفحه به کمترین مقدار خود برسد که با این رویکرد ساعت هوشمند شما همواره از نمایشگری براق و زیبا برخوردار خواهد بود. قالب های نمایشگر (Watch faces) با توجه به شکل ساعت بسیار زیبا طراحی شده اند، به شکلی که می‌توان با تنظیم واچ فیس‌ها ساعتی کلاسیک با صفحه‌ای آنالوگ بر دست داشته باشید و یا از ساعتی کاملا مدرن با امکانات بسیار بر روی صفحه برخوردار شوید. حتما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که 80 هزار واچ فیس مختلف هم اکنون قابل نصب بروی گلکسی واچ 3 هستند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است!

ژستور‌های (دستورات حرکتی) جدیدی نیز به گلکسی واچ 3 افزوده شده‌اند که کار کردن با آن‌ها بسیار جذاب است. با ژستورهای جدید می‌توانید در زمان آلارم و یا زنگ خوردن تلفن همراهتان تنها با چندبار تکان دادن دست، تلفن همراهتان را سایلنت کنید. همچنین در سیستم عامل جدید با مشت کردن دست، گلکسی واچ 3 تماس دریافتی شما را رد خواهد کرد. خوشبختانه سنسورهای ساعت به خوبی عمل می‌کنند و کار کردن با ژستورها برای خریداران Galaxy Watch 3 سخت نخواهد بود.

سامسونگ در ساعت Galaxy Watch 3 بسیار بر ریزه‌کاری ها دقت داشته است؛ به نحوی که شما با نزدیک کردن ساعت به گوشتان و یا استفاده از ساعت در سکوت مطلق، همزمان با حرکت عقربه ها صدای تیک ساعت را نیز خواهید شنید که این موضوع بسیار برای ما جذاب و دلنشین بود. در کنار تمامی زیبایی های سیستم عامل تایزن، این سیستم عامل از نقص هایی نیز برخوردار است. ناکارآمدی دستیار صوتی بیکسبی (bixby) و عدم امکان غیر فعالسازی آن نمونه ای از این نقص هاست.

مخزن نرم افزاری سیستم عامل تایزن کامل نیست و تعداد نرم افزار موجود زیاد نیست. برخی از نرم افزار‌های کاربردی موجود در این فروشگاه نرم افزار عبارتند از :

  • Spotify : بزرگترین و محبوبترین کتابخانه موسیقی جهان
  • Strava : معروفترین نرم‌افزار تحلیل پیاده‌روی
  • My Fitness Pal : نرم‌افزار محبوب ورزش فیتنس و تناسب اندام
  • Swim.com : نرم‌افزار رسمی فدراسیون شنا

 

همانطور که اشاره کردیم، عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های گوناگون نسبت به سایر رقبا، از مشکلات گلکسی واچ 3 به شمار می آید. اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید آیا با توجه به امکاناتی که سیستم عامل تایزن در اختیار شما قرار می‌دهد، همچنان نیاز شدیدی به داشتن اپلیکیشن های سوم شخص دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد قطعا گزینه های دیگری برای شما وجود خواهد داشت که می‌توانید آن ها را در لیست ساعت‌های هوشمند فروشگاه اینترنتی هدف مشاهده کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 : سیستم پایش ورزش و سلامت

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3

 

آخرین ساعت هوشمند سامسونگ پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به نسل قبلی خود داشته است. به دلیل برخورداری ساعت گلکسی واچ 3 از GPS داخلی و گواهینامه IP68، این ساعت هوشمند هم اکنون از 40 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند؛ که 7 مورد از این 40 ورزش به طور خودکار شناسایی و رهگیری می‌شوند. یعنی زمانی که شما تصمیم به ورزش‌هایی همچون پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری می‌کنید؛ دیگر لازم نیست که آن حالت ورزشی را بر روی ساعت فعال کنید؛ چرا که ساعت به شکل خودکار این ورزش‌‌ها را شناسایی کرده و اقدام به رهگیری آن‌ها می‌نماید. خوشبختانه سنسور GPS به کار رفته در ساعت Galaxy Watch 3 از عملکرد خوبی برخوردار است و ما اختلاف بسیار کمی مابین این ساعت با ساعت‌های مخصوص پیاده روی گارمین پیدا کردیم.

جزئیات موجود در نتایج اطلاعات ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 به لطف سنسورهای جدید، پیشرفت چشمگیری کرده است. از این پس علاوه بر اطلاعاتی همچون : مدت زمان ورزش، کالری مصرفی، ضربان قلب و مسافت پیموده شده، می‌توانید تغییرات اکسیژن جاری در خون را نیز مشاهده نمایید. اضافه شدن سنسور SpO2 موجب شده تا در هر زمانی قادر به اندازه گیری اکسیژن خون خود باشید و از تغییرات آن باخبر شوید.

همچون تمامی ساعت‌های هوشمند، گلکسی واچ 3 نیز از سیستم رهگیری خواب بهره می‌برد؛ اما در رابطه با Galaxy Watch 3 موضوع کمی متفاوت است. همکاری سامسونگ با «آزمایشگاه بین المللی بررسی سلامت خواب»، موجب شده تا اطلاعات جمع آوری شده به وسیله این ساعت مقداری دقیق تر بوده و با اِلمان‌های اساسی تری بررسی شود. اکنون امکان تازه‌ای به گلکسی واچ 3 افزوده شده که موجب می‌شود هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید بتوانید عنوانی تحت «نمره خواب» دریافت کنید. بر این اساس شما اطلاعات کلی مربوط به خواب شبانه خود را مشاهده خواهید کرد و جزئیاتی همچون دفعاتی که پهلو به پهلو شده‌اید، از خواب بیدار شده‌اید و یا اصطلاحا از خواب پریده‌اید را می‌توانید بررسی کنید. مواردی همچون میزان خواب عمیق، خواب سبک و... نیز همچنان در دسترس هستند که به شما کمک می‌کنند تا با بررسی‌های مداوم بتوانید ساعت ایده‌آل خود برای خوابیدن را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که همه این اطلاعات تنها برای آگاهی بیشتر شما از سلامت خودتان هستند و هیچ گاه نباید به منظور دلیلی برای اتخاذ تصمیم‌‌های مهم قرار گیرند؛ پس برای حفظ سلامتی خود با مشاهده هرگونه اطلاعات نگران کننده در ساعت گلکسی واچ 3، تنها به پزشک مراجعه کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 : باتری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3

 

ظرفیت باتری آخرین تفاوت میان نسخه 41 و 45 میلی متری از ساعت پرچمدار سامسونگ می‌باشد. پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که عملکرد ساعت‌های هوشمند رابطه بسیار شدیدی با استفاده کاربران دارد؛ به شکلی یک کاربر ممکن است هر 3 روز یک بار ساعت خود را شارژ کند اما کاربر دیگر هر 24 ساعت نیاز به شارژ کردن ساعت هوشمند خود داشته باشد.

نسخه 45 میلی متری گلکسی واچ 3 از یک باتری 340 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد در حالی که نسخه کوچکتر به یک باتری 247 میلی آمپری مجهز شده است. این اختلاف تقریبا زیاد بوده و پیشنهاد می‌کنیم که اگر عملکرد باتری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ حتما نگاه ویژه تری به نسخه 45 میلی متری داشته باشید. بر اساس استفاده معمول، گلکسی واچ 3 با یک بار شارژ به مدت 2 روز همراه شما خواهد بود که این مقدار از نظر ما راضی کننده می‌باشد؛ چراکه بد نیست بدانید این مقدار، در ساعت هوشمند اپل واچ 5 در بهترین حالت به 18 ساعت می‌رسید!

اما اگر از جمله افرادی هستید که علاقه دارید حالت نمایشگر همیشه روشن (always-on display) را فعال کنید، متاسفانه باید بدانید که این مقدار نصف خواهد شد و به 24 ساعت خواهد رسید. شارژ جدیدترین ساعت سامسونگ از طریق پورت Micro-usb موجود بر روی ماژول این ساعت انجام خواهد شد و نزدیک به 3 ساعت زمان خواهد برد. هرچند که به لطف سیستم شارژ سریع تعبیه شده در آن، شارژ 0 تا 50 درصد در مدت 1 ساعت و 15 دقیقه صورت صورت خواهد گرفت.

 

سخن پایانی :

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 3

 

ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 آخرین و مدرن ترین ساعت ساخته شده به دست سامسونگ است که عملکرد مناسبی را ارئه می‌دهد و می‌تواند با جدیدترین ساعت‌های موجود در بازار همچون Apple Watch 6 مقایسه شود. قیمت گلکسی واچ 3 در کنار امکاناتی همچون سیستم پایش سلامتی، سنسور اندازه گیری اکسیژن خون (SpO2) و دوام باتری مناسب سبب شده تا این ساعت از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار باشد.

با خرید Galaxy Watch 3 علاوه بر اینکه به استایل خود رنگ و بویی تازه می‌دهید؛ می‌توانید از امکاناتی بسیار کاربردی برخوردار شوید که در موقعیت‌های مختلف به کمک شما خواهند آمد.

اگر با مطالعه این نقد و بررسی همچنان سوالاتی در ذهن دارید که انتخاب و خرید را برای شما سخت کرده است، می‌توانید با ارسال سوالات خود در بخش ارسال نظرات، پاسخ خود را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

 

نقاط قوت :

  • نمایشگر باکیفیت
  • دوام باتری مناسب
  • پشتیبانی از 40 حالت ورزشی مختلف
  • برخورداری از سنسور GPS داخلی و سنسور اکسیژن خون

 

نقاط ضعف :

  • ابعاد نسبتا بزرگ (نسبت کم نمایشگر به فریم)
  • کامل نبودن فروشگاه نرم افزاری تایزن
  • فروشگاه اینترنتی هدف

اگر برای محل کار یا خانه دنبال یکی از روترهای بی‌سیم خوش‌قیمت و کاربردی بازار هستید که خیالتان را راحت کند، با نقد و بررسی روتر بیسیم میکروتیک RB941-2nd-tc HAP Lite همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

Mikrotik یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده انواع تجهیزات مخابراتی و شبکه در دنیاست که محصولات متنوع آن از جمله انواع روترهای قدرتمند این شرکت در بازار ایران به فروش می‌رسد. این برند سبد کالایی متنوعی دارد و محصولات آن جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

یکی از تجهیزاتی که مراکز اداری و دفاتر کاری به آن نیاز دارند روتر است که نه‌تنها به طور مستقیم به اینترنت متصل می‌شود، بلکه اینترنت را به‌صورت باسیم یا بی‌سیم بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. اگر دنبال خرید یک روتر بی‌سیم قوی و خوش‌قیمت برای دفاتر کوچک و متوسط هستید روتر بیسیم میکروتیک RB941-2nd-tc HAP Lite با انواع شبکه‌های ارتباطی، پشتیبانی از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز، سازگاری با سیستم عامل میکروتیک روتر و پشتیبانی از پورت‌های مختلف می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.

البته می‌توانید قیمت انواع روتر موجود در بازار را بررسی کنید و بعد از مقایسه نسبت به خرید روتر بیسیم میکروتیک RB941-2nd-tc HAP Lite تصمیم بگیرید. با ادامه این نقد و بررسی در فروشگاه اینترنتی هدف https://edbazar.com همراه باشید. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

با همه گیر شدن استفاده از گجت های هوشمند، ساعت ها دچار تحولات بسیاری شدند و به نوعی می‌توان گفت که امروزه ساعت های هوشمند محبوب ترین گجت‌های سلامتی محسوب می‌شوند. پدید آمدن این بازار موجب شد تا برندهای قدیمی اقدام به تولید ساعت‌های هوشمند خود نمایند و ما شاهد ورود محصولات جدیدی همچون اپل ‌واچ از‌ شرکت اپل، گلکسی واچ‌ از کمپانی سامسونگ و ساعت‌های هوشمند برندهای مختلف دیگر باشیم. اما تنها شرکت‌های قدیمی نیستند که به دنبال جذب مشتریان این بازار می‌باشند؛ بلکه شرکت‌های جدیدی پا به میدان گذاشتند که برخی از آن‌ها همچون شرکت اِمیزفیت (Amazefit) کلیه تمرکز خود را بر روی این بخش از بازار گذاشته و به دنبال کنار زدن رقیبان خود هستند. هایلو (Haylou) برند جدیدیست که امروزه در بازار ایران بسیار سر و صدا کرده و در میان مخاطبین ساعت‌های هوشمند، ایربادزها و سایر محصولات همراه توانسته جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. ساعت هوشمند هایلو سولار که با نام ساعت Haylou LS05 نیز شناخته می‌شود، جدیدترین ساعت هوشمند این برند چینی می‌باشد. قیمت مقرون به صرفه، امکانات بالا و ظاهر جذاب این ساعت هایلو را می‌توان از دلایل محبوبیت آن دانست. پس از نقد و بررسی ساعت هوشمند هایلو LS02، اکنون با بررسی Haylou Solar LS05 در تیم تحریریه فروشگاهی اینترنتی هدف میزبان شما هستیم.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : درباره هایلو

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

احتمالا شما هم به تازگی تعریف‌هایی از برند هایلو شنیده‌اید. هایلو یک برند چینی جدید است که به شرکتی معتبر وابسته می‌باشد؛ اما آن شرکت شیائومی نیست!

هایلو برندِ تجاری بین المللیِ شرکتی است که در چین با نام دونگوآن لیشِنگ (Dongguan Liesheng) شناخته می‌شود و این شرکت همکاری‌هایی با شیائومی داشته است. برخلاف برندهایی همچون پوکو (Poco) و ریلمی (Realme) که مستقیما به شیائومی وابسته‌اند؛ هایلو هیچ ارتباط مستقیمی با شیائومی ندارد و به عنوان یک برند مستقل در بازار جهانی شناخته می‌شود. هایلو فعلا تنها در بازار گجت‌های هوشمند واردشده و ساعت‌های هوشمند و ایربادزهای این شرکت چینی در بازار ایران دیده می‌شود. شرکت دونگوآن کار خود را از سال 2015 در بازار چین شروع کرده و در سال 2018 برند هایلو را برای رقابت در بازارهای بین المللی به ثبت رسانده است. 

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : طراحی، معماری و نمایشگر

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

ماژول ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 در ابعادی معادل 4.5x2.3 سانتی متر طراحی شده و می‌توان گفت که نمایشگر بزرگ و مناسبی را در خود جای داده است. وزن این ساعت هوشمند در مجموع 54 گرم بوده و اصلا بر روی دست شما سنگینی نخواهد کرد. طول ساعت با احتساب فریم 27 سانتی متر خواهد بود که به دلیل استفاده از گیره قلابی برای بستن ساعت، می‌توان انتظار داشت که ساعت هوشمند هایلو سولار بر روی هر مچ دست با هر ابعادی قابل استفاده باشد. این ساعت هوشمند تنها با بند مشکی طراحی شده و همان طورکه اشاره کردیم، از سیستم گیره قلابی برای بسته شدن استفاده می‌کند.

بر اساس گفته‌های شرکت هایلو، ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 ساختاری Skin-friendly دارد. می‌توان این جمله را اینگونه بیان کرد که متریال استفاده شده در فریم و بند ساعت هایلو از مواد ضد حساسیت تهیه شده و آلیاژ به کار برده شده در فریم و سیلیکون به کار رفته در بند ساعت در دراز مدت باعث ایجاد حساسیت در پوست کاربر نخواهد شد. علاوه بر این،‌ بند ساعت Haylou LS05 نسبت به دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین مقاوم بوده و در شرایط دمایی مختلف تغییر شکل نخواهد داد. بد نیست بدانید که بند این ساعت هایلو قابلیت جداسازی دارد و می‌توانید برای تمیزکردن ساعت و یا استفاده از سایر بندهای تولید شده برای آن، بند سیلیکونی فابریک را جدا نمایید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

فریم نمایشگر از طراحی دایره‌ای بهره می‌برد و به همین دلیل هایلو سولار ال اس 05 بسیار به ساعت‌های کلاسیک شبیه بوده و می‌تواند انتخاب مناسبی برای طرفداران طراحی‌های مینیمالیستی باشد. در این ساعت هوشمند شاهد استفاده از یک نمایشگر LCD با ابعادی معادل 1.28 اینچ هستیم، که به زیبایی درون فریم جای گرفته و به زیبایی این گجت افزوده است. به لطف رزولوشن 240x240 پیکسلی ارائه شده به وسیله این نمایشگر، تصاویر، متن‌ها و رابط کاربری بسیار شفاف بوده و به راحتی قابل مشاهده و خواندن می‌باشد. متاسفانه هیچ لایه محافظی بر روی نمایشگر هایلو سولار دیده نمی‌شود و حتی در سایت این برند نیز به استفاده از لایه محافظ اشاره نشده است؛ که این موضوع باعث می‌شود این نمایشگر بسیار مستعد خراشیدگی باشد. در پایان بخش طراحی لازم است اشاره کنیم که خوشبختانه این ساعت به استاندارد IP68 مجهز شده که موجب می‌شود در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم باشد و بتواند در عمق 2 متری زیر آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. پس حتی در زمان شستن دست‌هایتان هم نیازی به جدا کردن این ساعت هوشمند از خود نخواهید داشت.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : رابط کاربری و نرم افزار

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

همچون سایر محصولات چینی، در رابطه با سیستم عامل این ساعت هوشمند نیز اطلاعات زیادی در دسترس نیست و تمامی اطلاعات ذکر شده در این قسمت، بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی برند هایلو و تجربه شخصی ما از کار کردن با این ساعت هوشمند می‌باشد. در ابتدای این قسمت بهتر است اشاره کنیم که ساعت هوشمند هایلو از نرم افزار اختصاصی خود بهره می‌برد و کاربران اندروید و ios می‌توانند با سرچ کلمه “Haylou” در فروشگاه نرم افزاری خود، به نرم افزار هایلو فیت (Haylou Fit) دسترسی داشته باشند که از طریق آن می‌توانند ساعت Haylou LS05 را به تلفن همراه خود متصل کنند. حجم نسبتا زیادی از تنظیمات این ساعت هوشمند در نرم افزار هایلو فیت جای گرفته، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت ساعت خود را به اپلیکیشن هایلو فیت متصل نمایید. پس از اولین اتصال، ساعت هایلو با تلفن همراه شما همگام (Pair) شده و در صورت وجود بروزرسانی، سیستم عامل ساعت شما به روز خواهد شد. هایلو سولار از بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برد که همین موضوع باعث شده تا اتصال ساعت به تلفن همراه با سرعت بالا و پایداری مناسبی برقرار گردد. پس از هربار اتصال، اطلاعات ذخیره شده بر روی ساعت وارد نرم افزار خواهد شد و شما می‌توانید اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی خود را با کیفیت و جزئیات بهتری مشاهده نمایید.

 

 

متاسفانه واچ فیس‌های زیادی برای ساعت هایلو Solar تهیه نشده و فروشگاه مشخصی نیز در سیستم عامل این ساعت تعبیه نشده است. واچ فیس‌های این ساعت هوشمند به 3 واچ فیس موجود در صفحه تنظیمات ساعت محدود شده و هنوز مشخص نیست که امکان نصب واچ فیس از طریق نرم افزارهای خارجی (Third-party) وجود دارد یا خیر. پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه زیادی به شخصی سازی صفحه اصلی ساعت خود دارید؛ به دنبال گزینه‌های دیگری در لیست ساعت‌های هوشمند فروشگاه هدف باشید. سیستم عامل ساعت جدید هایلو به ویژگی‌های متعددی نیز مجهز شده است که برخی از آن‌ها عباتند از : یادآور تماس، هشدار ساعت، سیستم تمرین تنفس و در نهایت هشدار عدم تحرک طولانی. امکانات موجود در ساعت هوشمند هایلو سولار، با توجه به قیمت ساعت راضی کننده بوده و می‌توان گفت که در بسیاری از موارد فراتر از حد انتظار ظاهر خواهد شد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : سیستم پایش سلامتی

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

یکی از وظایف مهم ساعت‌های هوشمند امروزی، کنترل سلامت بدن است که همین مسئله به چند بخش مجزا تقسیم می‌شود. این بخش‌ها عبارتند از سیستم رهگیری تحرکات ورزشی، سیستم پایش وضعیت خواب و سنسورهای کنترل علائم حیاتی که به صورت غیر مستقیم در عملکرد دو بخش ابتدایی نیز تاثیرگذار هستند.

ساعت هوشمند هایلو Solar LS05 قادر به تشخیص و پایش 12 ورزش مختلف می‌باشد که این ورزش‌ها عبارتند از :

  • دویدن در فضای آزاد
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری در فضای آزاد
  • کوه نوردی
  • دوچرخه ثابت
  • یوگا
  • دویدن بر روی تردمیل
  • تمرین آزاد
  • ژیمناستیک
  • بسکتبال
  • فوتبال
  • و در نهایت قایق سواری

 

اما شاید برای شما سوال باشد که منظور از پایش چیست؟ زمانی که ساعت هوشمند Haylou را بر دست داشته باشید می‌توانید با مراجعه به منوی ساعت و انتخاب بخش Workout، ورزشی که در حال انجام آن هستید را انتخاب نمایید. پس از آن، ساعت متناسب با نوع ورزش، ضربان قلب در طول انجام فعالیت ورزشی، مدت زمان انجام ورزش و... میزان کالری مصرفی شما را در اختیارتان خواهد گذاشت و شما می‌توانید کلیه این موارد را در اپلیکیشن هایلو فیت مشاهده کرده و حرفه‌ای تر ورزش کنید.

سیستم پایش خواب یکی دیگر از امکانات سلامتی این ساعت هوشمند است. اگر پیش از خوابیدن ساعت هوشمند Haylou LS05 را در دست داشته باشید، می‌توانید داده‌هایی همچون ضربان قلب، حرکات بدن در طول خواب، عمیق و یا سبک بودن خواب و... را در اپلیکیشن هایلو مشاهده نمایید. این ساعت هوشمند می‌تواند ضربان قلب را به ‌صورت ۲۴ ساعته و براساس تنظیماتی بسنجد که کاربر برای دوره‌های اندازه‌گیری ضربان تعیین می‌کند. این ویژگی که به فعالیت همیشگی حسگر اپتیکال ضربان‌سنج در دوره‌های زمانی مشخصی منجر می‌شود، مصرف باتری را به‌ طرز محسوسی افزایش می‌دهد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 : باتری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

هایلو در جدیدترین ساعت هوشمند خود از یک باتری 340 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. در نگاه اول ممکن است که مقدار کمی به نظر برسد؛ اما اگر با سیستم‌ عامل‌های ساخته شده به دست هوآمی (Huami) کار کرده باشید، می‌دانید که چقدر کم مصرف و بهینه طراحی می‌شوند. همین مطلب در کنار استفاده از سخت افزارهای محدود در داخل این ساعت هوشمند موجب شده تا دوام باتری هایلو سولار بسیار راضی کننده باشد. با استفاده معمولی، این ساعت هوشمند به مدت حداکثر 30 روز همراه شما خواهد بود که این مقدار در مقابل ساعت‌هایی همچون Amazfit GTR که از پنل OLED نیز بهره می‌برد؛ قابل ستایش است. البته جالب است بدانید که در تست‌های ما با تنظیم روشنایی بر روی سطح 3 و فعال بودن 24 ساعته سنسور ضربان قلب، هایلو سولار توانست به مدت 15 روز با یک بار شارژ دوام بیاورد که این مقدار قابل توجهیست!
خوشبختانه سیستم شارژ مغناطیسی به کاررفته در این ساعت هایلو بسیار خوش ساخت بوده و برای شارژ Haylou LS05 تنها لازم است که داک شارژ مغناطیسی را به کنسول پشتی ساعت متصل نمایید. شارژ کامل دستگاه نزدیک به 3 ساعت زمان خواهد برد.

 

سخن پایانی :

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Haylou Solar LS05

 

هایلو سولار LS05 جز محدود ساعت‌های هوشمندیست که ظاهر کلاسیک آن برای هر کاربری جذاب بوده و می‌تواند خود یک عامل بزرگ در موفقیت این ساعت هوشمند باشد. از طرفی دیگر هایلو برند جدیدی بوده و قیمت ساعت هوشمند Haylou Solar LS05 را به گونه‌ای تنظیم کرده تا بتواند با برندهای قدیمی بازار رقابت کند. ظاهر جذاب، امکانات بالا، باتری مناسب و... همگی دلایلی هستند که موجب می‌شود خرید هایلو سولار LS05 بتواند تصمیمی معقولانه به نظر برسد.

در پایان این نقد و بررسی می‌توانید نگاهی هم به لیست جامع ساعت‌های هوشمند موجود در فروشگاه اینترنتی هدف داشته باشید؛ که موجب می‌شود بتوانید با مقایسه برندهای مختلف، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در تیم پشتیبانی فروشگاه هدف در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

نقاط قوت :

  • فریم آلومینیومی با کیفیت
  • نمایشگر بزرگ با رزولوشن بالا
  • بهره مندی از استاندارد IP68
  • دقت بالای سنسورهای پایش سلامتی

 

نقاط ضعف :

  • واچ فیس‌های محدود
  • عدم پشتیبانی از ورزش‌های آبی
  • عدم بهره مندی از محافظ نمایشگر

 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

کسب و کارها و دفاتر کار کوچک گاهی خیلی به محصولات حرفه‌ای و قدرتمند نیاز ندارند، اما نمی‌توانند کارشان را با محصولات ساده و ابتدایی هم پیش ببرند و به همین دلیل دنبال مدل‌های میان‌رده می‌گردند. اگر دنبال یکی از روترهای بی‌سیم خوش قیمت، قوی و شناخته‌شده بازار هستید که خیالتان را راحت کند، با نقد و بررسی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

Mikrotik یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده انواع تجهیزات مخابراتی و شبکه در دنیاست که محصولات متنوع آن از جمله انواع روترهای قدرتمند این شرکت در بازار ایران به فروش می‌رسد. این برند سبد کالایی متنوعی دارد و محصولات آن جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

یکی از تجهیزاتی که مراکز اداری و دفاتر کاری به آن نیاز دارند روتر است که نه‌تنها به طور مستقیم به اینترنت متصل می‌شود، بلکه اینترنت را به‌صورت باسیم یا بی‌سیم بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. اگر دنبال خرید یک روتر بی سیم قوی و خوش‌قیمت برای دفاتر کوچک و متوسط هستید روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND با انواع شبکه‌های ارتباطی، پشتیبانی از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز، سازگاری با سیستم عامل میکروتیک روتر و 5 پورت شبکه می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.

البته می‌توانید قیمت انواع روتر موجود در بازار را بررسی کنید و بعد از مقایسه نسبت به خرید روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND تصمیم بگیرید.

 

طراحی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

طراحی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

 

روتر بیسیم میکروتیک آر بی 951 یو آی 2 اچ ان دی، کاملا ساده و کاربری طراحی شده است و هیچ خبری از زرق و برق و طراحی عجیب غریب نیست. این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و سال‌ها می‌تواند داوم داشته باشد. ابعاد و وزن این روتر کاملا مناسب است و خیلی راحت هرجایی می‌توانید آن را نصب کنید.

این دستگاه سفید رنگ به راحتی هر جایی نصب می‌شود و اگر می‌خواهید سیستم‌های کامپیوتری را به آن متصل کنید خیلی راحت تا 5 دستگاه را پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های موبایل یا لپ‌تاپ هم می‌توانند از WiFi استفاده کنند.

در پشت دستگاه نیز علاوه بر محل اتصال کابل برق، می‌توانید 5 پورت شبکه، سوراخ راه‌اندازی مجدد دستگاه به وسیله سوزن و یک پورت USB نوع A را مشاهده کنید. روی روتر هم علاوه بر لوگوی Mikrotik که در وسط بدنه خودنمایی می‌کند می‌توانید چراغ‌های LED و سوراخ‌های کوچک خروجی هوا را ببینید.

 

مشخصات فنی روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

 

عملکرد روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND

 

این روتر از پردازنده Atheros AR9344 با فرکانس کاری 600 مگاهرتز، حافظه رم 128 مگابایتی، 128 مگابایت حافظه ذخیره‌سازی و یک آنتن داخلی بهره می‌برد. سرعت انتقال اطلاعات روی باند 2.4 گیگاهرتز 300 مگابیت بر ثانیه است و این روتر از استانداردهای 802.11a/b/n/g و پروتکل‌های IPv4 و IPv6 پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل می‌توان به راه‌اندازی راحت و سریع، تنظیمات آسان و نرم‌افزار مدیریت داخلی اشاره کرد.

توان خروجی این اکسس پوینت 100 میلی وات ساعت است و حداکثر جریان پورت 500 میلی آمپر ساعت را تحمل می‌کند. هنگام کار با این دستگاه مشکل خاصی نداشتیم و به خوبی از اینترنت و شبکه داخلی استفاده کردیم. البته طبیعی است که هر چه تعداد دستگاه‌های متصل به آن بیشتر شود، احتمال افت سرعت اینترنت وجود دارد.

 

سخن پایانی

روتر یکی از تجهیزات ضروری در محیط‌های کاری یا حتی خانه است که می‌تواند اینترنت و شبکه بیسیم را میان چند دستگاه به اشتراک بگذارد. مدل‌های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد. Mikrotik یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع مودم و روتر است که محصولات آن در بازار ایران فروش بسیار خوبی دارند.

روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND یکی از مدل‌های خوش‌قیمت و قدرتمند این برند است که می‌توانید برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای و دفاتر کوچک روی آن حساب کنید. این محصول کیفیت ساخت خوبی دارد، طراحی آن زیباست و از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد.

 

نقاط قوت:

  • طراحی ساده و کاربردی
  • کیفیت ساخت خوب
  • پشتیبانی از 5 پورت شبکه
  • پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از پورت USB
  • بهره‌گیری از پردازنده Atehros
  • فروشگاه اینترنتی هدف

پس از موفقیت‌های بسیاری که برند شیائومی (Xiaomi) با دست بندهای هوشمند سری Mi به دست آورد؛ تصمیمات جدیدی برای عرضه گجت‌های هوشمند خود گرفت. سیاست‌هایی که اگر از ابتدا برند شیائومی را زیر نظر داشتید، برای شما بسیار آشنا خواهند بود. دست بندهای سری Mi که با نام Mi band عرضه می‌شوند دارای قیمت بسیار رقابتی هستند؛ اما در آخرین نسل از این دست بندها که با نام Mi Band 5 عرضه شد شاهد یک افزایش قیمت غیرقابل انتظار بودیم. مدت زمان زیادی از معرفی می بند 5 نگذشته بود که دست بند هوشمند Redmi Smart Band از زیربرند شیائومی یعنی، Redmi معرفی شد. اگر کمی با بازار موبایل آشنا باشید می‌دانید که شیائومی محصولات اقتصادی خود را با استفاده از زیربرند رسمی خود یعنی Redmi معرفی ‌می‌کند. اکنون باید متوجه این سیاست شیائومی شده باشید که چرا می بند 5 با قیمت بالاتری عرضه شد و دقیقا پس از آن ردمی اسمارت بند با قیمت اقتصادی تری معرفی شد. پس از نقد و بررسی Mi Band 5، اکنون می‌خواهیم نگاهی کامل به تمامی بخش‌های Redmi Smart Band داشته باشیم؛ پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : طراحی، معماری و نمایشگر

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : سبک، زیبا و باصرفه

 

معماری دست بند جدید ردمی کمترین شباهتی به دست بندهای سری Mi ندارد و از زبان طراحی مخصوص به خود استفاده می‌کند. نمایشگر استفاده شده در ردمی اسمارت بند فاقد لبه‌های خمیده بوده و در گوشه‌ها نیز از زاویه‌های قائم بهره می‌برد. برخلاف سری Mi، بند استفاده شده برای Redmi Smart Band دو تکه بوده و به دو طرف ماژول دست بند متصل می‌شود. این دست بند هوشمند فاقد هرگونه دکمه بوده و کلیه ارتباط شما با ردمی اسمارت بند از طریق صفحه نمایش لمسی این گجت برقرار خواهد شد.

نمایشگر استفاده شده در ردمی اسمارت بند یک نمایشگر 1.08 اینچی با پنل LCD می‌باشد که رزولوشنی معادل 120x220 پیکسل را برای شما به ارمغان خواهد آورد. حداکثر روشنایی ارائه شده به وسیله این نمایشگر مقدار 200 nits بوده که عملکرد راضی کننده‌ای را از خود نشان خواهد داد. پنل نمایشگر موجود بر روی ردمی اسمارت بند، فاقد حاشیه نبوده و در 4 ضلع آن حاشیه‌های سیاه رنگ به چشم می‌خورد. هرچند که این حاشیه‌ها آزاردهنده نخواهند بود اما ممکن است برای برخی از کاربران اذیت کننده باشند. از نظر کیفیت تصاویر، Redmi Smart Band عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد به شکلی که تصاویر و نوشته‌ها بر روی این نمایشگر کوچک کاملا خوانا بوده و اصلا در زمان چک کردن نمایشگرِ دست بند دچار مشکل نخواهید شد.

متاسفانه مشکلی که خریداران ردمی بند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عدم عملکرد صحیح صفحه تاچ این دست بند هوشمند می‌باشد. بر اساس گزارشات کاربران، عملکرد لمسی دست بند Redmi Smart آنچنان که باید خوب عمل نمی‌کند و گاها دیده شده که حرکت لمسیِ کشیدن (Swipe) را به عنوان ضربه زدن (tap) در نظر می‌گیرد. هر چند که در نهایت و با کمی زحمت قادر به انجام کارهای خود خواهید بود؛ اما اگر تحمل اینگونه مشکلات را ندارید بهتر است نگاهی به لیست دست بندهای هوشمند فروشگاه اینترنتی هدف بیندازید.

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : رابط کاربری و نرم افزار

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : سبک، زیبا و باصرفه

 

سیستم عامل و رابط کاربری به کار رفته در ردمی اسمارت بند کاملا مشابه با رابط کاربری به کار رفته در Mi Band 4 است. حجم عمده‌ای از تنظیمات و امکانات موجود بر روی Redmi Smart Band تنها با اتصال این دست بند هوشمند به تلفن همراه شما قابل دسترسی خواهند بود. اتصال میان اولین دست بند ردمی با تلفن همراه کاربر از طریق اپلیکیشن Xiaomi Wear صورت می‌گیرد و برخلاف دست بندهای سری Mi، اپلیکیشن می فیت (Mi Fit) قادر به شناسایی ردمی بند نخواهد بود. ردمی اسمارت بند به بلوتوث نسخه 5 مجهز شده است و ارتباط میان دست بند با تلفن همراه شما از طریق بلوتوث برقرار خواهد شد. به دلیل بهره مندی ردمی بند از آخرین نسخه بلوتوث، سرعت اتصال بسیار سریع بوده و آزاردهنده نخواهد بود؛ هرچند که برای اولین اتصال یا به اصطلاح، همگام سازی (Pairing) باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. پس از اولین اتصال، دست بند Redmi کاملا با تلفن همراه شما سینک خواهد شد و اطلاعاتی مثل: تاریخ، ساعت، موقعیت مکانی و ریجن شما را به صورت خودکار دریافت خواهد کرد. رابط کاربری به کار رفته در ردمی بند بسیار روان و مناسب طراحی شده و تقریبا هیچ ایرادی در رابط کاربری آن دیده نمی‌شود. صفحه‌ی اصلی این دست بند هوشمند، تاریخ و ساعت و اطلاعات دیگری همچون تعداد قدم‌های روزانه و ضربان قلب را به شما نمایش خواهد داد. برای رفتن به صفحات دیگر همچون صفحه‌ی تمرین‌های ورزشی، اندازه‌گیری ضربان قلب، اعلان‌های دریافتی و سایر امکانات ردمی بند به ‌سادگی از سوآیپ به سمت بالا و پایین و برای بازگشت به صفحات قبلی، از سوآیپ از سمت چپ به راست می‌توانید استفاده کنید. اگر در صفحه‌ی اصلی باشید، با سوایپ به سمت چپ و راست می‌توانید از ویجت‌ها به‌راحتی استفاده کنید. بهتر است بدانید که امکان شخصی‌سازی ویجت‌ها یا اضافه‌ و حذف کردن آن‌ها در منو تنظیمات وجود دارد و قابل شخصی سازی می‌باشد. در سیستم عامل به کار رفته در Redmi Smart Band، ابزارهای کاربردی‌ همانند تایمر، کرنومتر، ریموت شاتر دوربین، کنترل پخش موسیقی و قابلیت Find Device برای پخش صدای بلند بوق از گوشی نیز وجود دارد.

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : سبک، زیبا و باصرفه

 

اپلیکیشن Xiaomi Wear رابط کاربری بهتر، زیباتر و سریع تری نسبت به اپلیکیشن Mi Fit دارد؛ اما بر اساس نظرات کاربران اختلاف داده‌ها میان دست بند و اپلیکیشن سبب شده تا نرم افزار جدید کاملا ناامید کننده باشد! تصور کنید که یک روز حالت رهگیری فعالیت‌های ورزشی را فعال کرده‌اید، در زمان خوابِ نیم روزی ردمی بند را در دست داشته اید و اکنون در پایان روز می‌خواهید وضعیت سلامتی خود را تست کنید؛ اما میان آمارهای موجود در دست بند و اپلیکیشن اختلاف دیده می‌شود. این اختلاف سبب شده تا آمارهای جمع آوری شده غیرقابل اعتماد بوده و کاربران دچار گمراهی شوند. البته این مشکل بیشتر یک مشکل نرم افزاریست و امیدوار هستیم که در آینده و به وسیله آپدیت‌های نرم افزاری برطرف شد. اپلیکیشن Xiaomi Wear جاییست که شما می‌توانید تمامی واچ فیس‌های دست بند خود را مشاهده نموده و آن‌ها را اعمال کنید. در حالت عادی 2 واچ فیس پیش فرض در حافظه ردمی اسمارت بند مشاهده می‌شود که با مراجعه به اپلیکیشن شیائومی این تنوع به 60 واچ فیس مختلف افزایش خواهد یافت. با توجه به محدود بودن نمایشگر نباید انتظار تنوع بسیاری از امکانات واچ فیس‌‌ها را داشته باشید، اما مطمئنا در میان این 60 عدد واچ فیس، شما می‌توانید واچ فیسی متناسب با علایق و نیاز خود پیدا کنید.

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : سیستم پایش سلامتی

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : سبک، زیبا و باصرفه

 

سیستم پایش سلامتی یکی از ویژگی‌های ثابت دست بندهای امروزی می‌باشد. ردمی بند نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طول روز بسته به دستورات شما، داده هایی در رابطه با سلامتی شما جمع آوری می‌کند. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های مرتبط با سلامتی ردمی بند خواهیم داشت.

اولین ویژگی، سیستم پایش ورزش و فعالیت بدنیست. در این قسمت Redmi Smart Band باز هم عملکردی شبیه به می بند 4 دارد و قادر به رهگیری 5 حالت ورزشی مختلف می‌باشد؛ این 5 حالت عباتند از :

  • پیاده روی در فضای باز
  • تردمیل
  • دوچرخه سواری در فضای باز
  • دوچرخه ثابت
  • ورزش آزاد

 

متاسفانه به دلیل عدم بهره مندی ردمی اسمارت بند از گواهی IP68، این دست بند سلامتی ضدآب نیست و به همین خاطر قادر به رهگیری ورزش‌های آبی از جمله شنا نمی‌باشد. لازم است اشاره کنیم که دست بند سلامتی Redmi Smart Band فاقد GPS داخلی است؛ پس اگر تصمیم به دوچرخه سواری و دویدن در فضای آزاد دارید؛ باید حتما این گجت هوشمند را از طریق اپلیکیشن Xiaomi Wear به تلفن همراه خود متصل نموده و سپس موبایل خود را در طول مسیر به همراه داشته باشید. با فعالسازی سیستم رهگیری ورزش، می‌توانید داده‌هایی همچون مدت زمان ورزش، کالری مصرفی و ضربان قلب خود در طول ورزش را مشاهده نمایید.

همان طور که در طول این مقاله نیز اشاره کردیم، ردمی اسمارت بند از سیستم پایش خواب نیز بهره می‌برد. بر این اساس، اگر پیش از خوابیدن دست بند سلامتی ردمی را در دست داشته باشید، می‌توانید داده‌هایی همچون ضربان قلب، حرکات بدن در طول خواب، عمیق و یا سبک بودن خواب و... را در اپلیکیشن Xiaomi Wear مشاهده نمایید. ردمی بند می‌تواند ضربان قلب را به ‌صورت ۲۴ ساعته و براساس تنظیماتی بسنجد که کاربر برای دوره‌های اندازه‌گیری ضربان تعیین می‌کند. این ویژگی که به فعالیت همیشگی حسگر اپتیکال ضربان‌سنج در دوره‌های زمانی مشخصی منجر می‌شود، مصرف باتری را به‌ طرز محسوسی افزایش می‌دهد.

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : شارژدهی و سیستم شارژ

 

نقد و بررسی دست بند هوشمند Redmi Smart Band : سبک، زیبا و باصرفه

 

ردمی اسمارت بند به یک باتری 130 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که به مدت 14 روز در حالت استندبای همراه شما خواهد بود. اما اگر بخواهید به صورت مداوم از سیستم‌های پایش و سنجش ضربان قلب استفاده کنید، داده‌های مربوط به فعالیت‌های فیزیکی خود را جمع آوری کنید و در پایان هر روز این اطلاعات را از طریق اپلیکیشن مشاهده نمایید، این مقدار نصف خواهد شد و با یک بار شارژ کامل می‌توانید به مدت 1 هفته از تمامی این امکانات بهره مند شوید. شارژدهی تمامی دست بندهای هوشند همچون Redmi Smart Band، به طور مستقیم با رفتار کاربر در ارتباط است و عواملی همچون میزان روشنایی، فعالیت سنسورها و... می‌توانند تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد کنند.

مکانیزم شارژ ردمی بند برای بسیاری از کاربران جدید است. برای این که بتوانید دست بند هوشمند ردمی را شارژ نمایید؛ باید بند پایینی را از ماژول دست بند جدا نمایید تا خروجی USB دیده شود. بله درست متوجه شدید، در ردمی بند خبری از پورت Micro USB یا Type-C نیست و خروجی USB باید مستقیما به یک پورت USB متصل شود. شارژ کامل دستگاه نزدیک به 2 ساعت زمان خواهد برد و اتصال مستقیم ماژول به پاوربانک نیز مشکلی برای ردمی بند ایجاد نخواهد کرد.

 

سخن پایانی

ردمی اسمارت بند، اولین تجربه ردمی در بازار گجت‌های هوشمند می‌باشد که توانسته اتفاق‌های خوبی را برای این شرکت رقم بزند. قیمت ردمی بند در کنار ویژگی‌هایی همچون حسگر اپتیکال ضربان قلب، سیستم پایش خواب و فعالیت‌های ورزشی سبب شده تا با یک دست بند هوشمند توجه برانگیز روبه‌رو باشیم. اگر تازه شروع به ورزش کرده‌اید، به دنبال یک ساعت اسپرت با امکانات اضافی هستید و یا لازم می‌دانید که در هر لحظه از شدت ضربان قلب خود اگاه باشید؛ خرید Redmi Smart Band می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد. اما اگر از علاقه مندان ورزش‌های آبی هستید، می‌خواهید سطح استرس خود را بسنجید و یا نیاز به GPS داخلی دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به فکر خرید یک «ساعت هوشمند» با امکانات بیشتر باشید.

 

نقاط قوت :

  • قیمت مناسب
  • نمایشگر بزرگ
  • بهره مندی از نرم افزار اختصاصی

 

نقاط ضعف :

  • فروشگاه اینترنتی هدف

همزمان با شروع ماه آبان، هوآوی (Huawei) در طی مراسمی آنلاین از پرچمداران جدید سری Mate خود رونمایی کرد. جدیدترین سری پرچمداران Mate، خانواده Mate 40 هستند که در 3 مدل مختلف Mate 40، Mate 40 Pro و Mate 40 Pro Plus عرضه خواهند شد. نسل جدید این خانواده از نمایشگرهایی بزرگ‌تر، پردازنده‌ای با معماری جدید و باتری بهینه تر بهره می‌برند. برخلاف نسل‌های قبلی، نسخه پایه از پردازنده ضعیف تری نسبت به برادران بزرگ‌تر از خود بهره می‌برد که این موضوع در زمان معرفی، بسیار برای کاربران بحث برانگیز بود. در ادامه نگاهی کامل به آخرین رویداد هوآوی و پرچمداران جدید سری Mate خواهیم داشت؛ پس با ما در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

طراحی، معماری و نمایشگر

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

همانند نسل قبل، خانواده میت 40 نیز با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیوم طراحی شده‌اند. برخلاف گذشته که بدنه فلزی یک مزیت محسوب می‌شد؛ امروزه بدنه تمامی موبایل‌های پرچمدار از جنس شیشه است و دلیل این مسئله در پشتیبانی موبایل‌های پرچمدار از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس خلاصه می‌شود. بر این اساس تنها موبایل‌های با پوشش پشتی شیشه‌‌ای قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستند و در صورتی که بدنه پشتی موبایل شما از جنس فلز باشد قادر به استفاده از مکانیزم شارژ بی‌سیم نخواهید بود. هوآوی میت 40 در ابعادی معادل 6.2x2.8x0.35 اینچ طراحی شده که این مقدار در نسخه‌های میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس، به 6.4x3x0.36 افزایش می‌یابد. تمامی موبایل‌های خانواده Mate 40 از استاندارد IP68 بهره می‌برند که بر این اساس در مقابل گرد وخاک مقاوم بوده و می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری زیرآب دوام بیاورند.

کلیه نمایشگرهای به کار رفته در خانواده Mate 40 از پنل OLED استفاده می‌کنند. نمایشگر استفاده شده در Mate 40 نزدیک به 6.5 اینچ طول دارد و از نرخ نوسازی Refresh Rate) 90) هرتزی بهره می‌برد. رزولوشن ارائه شده به وسیله این نمایشگر معادل 1080x2376 پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه در آن به 89 درصد می‌رسد. Mate 40 Pro و Mate 40 Pro Plus از پنل‌هایی مشابه با نسخه پایه بهره‌ می‌برند اما در آن‌ها شاهد نمایشگری بزرگتر با طول 6.76 اینچ هستیم. رزولوشن این نمایشگرها به کیفیت 1344x2772 پیکسل رسیده و نسبت نمایشگر به بدنه، به مقدار قابل توجه 94 درصد افزایش یافته است!

استفاده از نمایشگرهایی بزرگ با رزولوشن مناسب، پنل OLED و نرخ نوسازی 90Hz سبب شده تا پرچمداران جدید هوآوی در زمینه موبایل گیمینگ نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

 

سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

خانواده Mate 40 با جدیدترین نسخه اندروید، یعنی اندروید 10 روانه بازار می‌شوند و از آخرین نسخه رابط کاربری هوآوی یعنی EMUI 11 بهره خواهند برد. متاسفانه به دلیل تحریمات آمریکا علیه هوآوی، پرچمداران جدید این شرکت از تمامی سروریس‌های گوگل بی‌بهره خواهند بود که این مسئله می‌تواند یک چالش بزرگ برای علاقه مندان به خرید محصولات جدید هوآوی باشد.

معماری پردازنده‌های هوآوی وارد نسل جدیدی شده‌ است که نامگذاری متفاوت آن‌ها را توجیح می‌کند. هوآوی هم همانند اپل توانسته به معماری 5 نانومتری دست پیدا کند و خانواده Mate 40 اولین محصولات هوآوی هستند که با پردازنده Kirin 9000 عرضه می‌شوند. پردازنده جدید هوآوی به طور کامل از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و برای اولین بار در دو سری مختلف تولید شده است.

هوآوی میت 40 از پردازنده Kirin 9000E بهره می‌برد که نسخه پایه تراشه جدید می‌باشد؛ اما میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس از تراشه Kirin 9000 بهره می‌برند. از نظر پردازشی هر دو پردازنده عملکرد یکسانی دارند و از 8 هسته پردازشی بهره می‌برند. اما تفاوت میان این دو پردازنده بیشتر در بخش گرافیکی خود را نشان می‌دهد. پردازنده Kirin 9000E به چیپ گرافیکی Mali-G78 MP22 مجهز شده در حالی که Kirin 9000 از چیپ گرافیکی Mali-G78 MP24 بهره می‌برد. فارغ از جزئیات پیچیده سخت افزاری که زمان اشاره به آن‌ها در این مقاله نیست؛ می‌توان تفاوت تعداد هسته‌های گرافیکی (24 و 22) را بزرگترین تفاوت میان پردازنده‌های جدید هوآوی دانست.

هوآوی Mate 40 با 8 گیگابایت رم و در دو نسخه با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این در حالیست که نسخه پرو با همین مقدار رم و با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی آماده شده است. در نهایت بزرگترین عضو خانواده یعنی Mate 40 Pro Plus تنها با یک کانفیگ ارائه شده و علاقه مندان به برند هوآوی می‌توانند این موبایل پرچمدار را با 12 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی تهیه نمایند.

نکته‌ای که در این بخش بسیار حائز اهمیت است؛ بازگشت کارت‌های حافظه به پرچمداران جدید هوآوی می‌باشد. تمامی اعضای سری Mate 40 از نانو مموری‌هایی با حجم حداکثر 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند که همچون گذشته قادر به نصب آن‌ها در خشاب سیم کارت هستید.

 

دوربین و سیستم عکاسی

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

هواوی میت ۴۰ در پنل پشتی خود سه دوربین مجزا دارد که این دوربین‌ها با همان چینش دوربین‌های مدل‌های پرو در پنل پشتی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی میت ۴۰ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که همان حسگر میت ۴۰ پرو و پرو پلاس است. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در پشت لنز f/1.9 جای گرفته و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) استفاده می‌کند. دوربین اصلی میت ۴۰ که با ابعاد 1/1.28 اینچ بزرگ‌ترین حسگر تصویر موبایلی دنیا محسوب می‌شود، ویدئوها را با حداکثر وضوح 8K ضبط می‌کند. هواوی می‌گوید دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به‌کاررفته در خانواده‌ی میت ۴۰ از حالت فیلم‌برداری 720 پیکسلی با نرخ ۳٬۸۴۰ فریم ‌بر ثانیه‌ پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم میت ۴۰ از نوع فوق عریض است، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد و به لنز f/2.2 مجهز شده. دوربین آخر مجهز به حسگر هشت مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتوی f/2.4 با بزرگ‌نمایی سه برابری اپتیکال است.بر خلاف پیشرفت‌های بزرگ نسل جدید خانواده Mate نسبت به نسل قبل، پسرفت‌هایی نیز در این سری دیده می‌شود. چینی‌ها احتمالا با انگیزه‌ی کوچک‌ترکردن حسگر و کاهش ابعاد بریدگی صفحه، سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میت ۳۰ پرو را در نسل جدید به ۱۳ مگاپیکسلی تغییر داده‌اند؛ که این برای علاقه مندان به عکس سلفی می‌تواند بسیار نارحت کننده باشد.

 

باتری

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

در رابطه با باتری و مکانیزم شارژ، تفاوت‌های فاحشی میان نسخه پایه با نسخه‌های پرو و پرو پلاس دیده می‌شود. میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس از باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات استفاده می‌کنند؛ در حالی که مدل معمولی مجهز به باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۴۰ وات می‌باشد. تفاوت‌های ذکرشده موجب می‌شود تا نسخه‌های Pro و Pro Plus شارژدهی بهتری داشته باشند و مهم تر از آن، بسیار سریع تر از نسخه پایه شارژ شوند.

 

قیمت، زمان عرضه و جمع بندی

 

معرفی اجمالی و نگاه اولیه به خانواده هوآوی Mate 40

 

پیش فروش تمامی اعضای خانواده Mate40 هم اکنون شروع شده و زمان عرضه عمومی ماه نوامبر 2020 می‌باشد. قیمت و رنگ بندی هر یک از پرچمداران جدید هوآوی به شکل زیر است :

  • هوآوی Mate 40 : قیمت پایه 900 یورو | نقره گرادیان، مشکی، سفید، سبز و زرد
  • هوآوی Mate 40 Pro : قیمت پایه 1200 یورو | نقره‌ گرادیان، سفید، مشکی، سبز و زرد
  • هوآوی Mate 40 Pro Plus : نزدیک به 1400 یورو | سفید براق و مشکی براق

 

پرچمداران جدید هوآوی پیشرفت چشم گیری نسبت به نسل پیش از خود داشته‌اند و در تست‌های سخت افزاری عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده‌اند؛ اما همچنان تحریمات آمریکا علیه هوآوی تاثیرات بسیار مخرب خود را بر عملکرد این برند گذاشته است و عدم بهره مندی پرچداران جدید این شرکت از سرویس‌های گوگل نمونه‌ای از این مشکلات است. باید دید که پس از عرضه عمومی و گذشت زمان، واکنش کاربران به این برند به چه شکل خواهد بود؛ و اینکه این کمپانی بزرگ چینی در برابر تحریمات آمریکا چه راهکاری را پیش خواهد گرفت.

 

منبع : GSMarena

  • فروشگاه اینترنتی هدف