edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

پس از اینکه همزمان با معرفی آخرین تبلت سامسونگ یعنی گلکسی تب S7، اقدام به بررسی اولیه این تبلت پرچمدار کردیم؛ اکنون فرصتی پیش آمده تا با نقد وبررسی کامل این محصول، در خدمت شما باشیم. آخرین تبلت پرچمدار سامسونگ، مستقیما برای رقابت با آیپدهای اپل روانه بازار شده است و این نکته حتی در زمان رونمایی این محصول نیز قابل لمس بود. گلکسی تب اس 7، اولین تبلت با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت نسل 5 (5G) می‌باشد که به آخرین نسل از پردازنده‌های اسنپ دراگون مجهز شده و در کنار خود آخرین نسخه از قلم S pen را به همراه دارد. همین سه نکته کافیست تا چشم هر کاربری را به سمت Galaxy Tab S7 بکشاند. اگر به دنبال خرید یک تبلت فوق قدرتمند با صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار به روز و امکانات کاربردی بسیار هستید؛ در ادامه با نقد و بررسی گلکسی تب S7، با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : طراحی، ساختار و کاربرد قلم S pen

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

با اولین نگاه به گلکسی تب S7، نمایشگر کم حاشیه آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. حاشیه‌های نمایشگر در طراحی جدید تبلت پرچمدار سامسونگ به خوبی محدود شده‌اند و همین موضوع سبب شده که کار با این تبلت و یا مشاهده فیلم با استفاده از Tab S7، بسیار جذاب‌تر از گذشته باشد. سامسونگ در ساخت بدنه و فریم این محصولِ خود از آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده که این موضوع باعث جذابیت ظاهری بیشتر و وزن سبک‌تر Galaxy Tab S7 شده است. بدنه پشتی ظاهری برس خورده دارد و در حاشیه‌های آن خطوطی تیره‌تر به معنای قرارگیری پنل‌های ارتباطی دیده می‌شود. بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه بی‌سیم، از قرار دادن دستان خود در این نواحی پیشگیری کنید؛ هرچند که احتمال وقوع چنین اختلالاتی بسیار کم است. بدنه دستگاه در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی از خود نشان می‌دهد اما بسیار مستعد جذب اثرانگشت بوده و پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک کاور محافظ برای قسمت پشتی استفاده کنید.

نکته جالبی که برای اولین بار در تبلت‌های سامسونگ دیده می‌شود؛ انتقال دوربین سلفی به لبه سمت راست تبلت می‌باشد. این اتفاق باعث شده تا ارتباطات تصویری و یا استفاده از قابلیت بازگشایی به وسیله تشخیص چهره (face unlock)، بسیار بهتر از قبل صورت گیرد، اما مشکلاتی را نیز برای بسیاری از کاربران به وجود آورده است. در دست داشتن عمودی تب S7 موجب می‌شود که لنز سلفی شما همواره بر اثر رطوبت دستتان آلوده باشد و فیس آنلاک به خوبی کار نکند.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

در گلکسی تب S7، سنسور اثرانگشت با کلید پاور ادغام شده و در حاشیه سمت راست بدنه جای گرفته است؛ اما بر اساس نتایج به دست آمده، از دقت زیادی برخوردار نبوده و ممکن است چندین بار اثرانگشت شما را به درستی تشخیص ندهد. بهتر است تبلت را در وضعیت‌های مختلف در دست گرفته و در هر حالت، نزدیک‌ترین انگشت‌تان را به دستگاه معرفی کنید تا برای قفل‌گشایی نیازی به چرخاندن تبلت نداشته باشید. در لبه‌های بالا و پایین Tab S7 نیز 4 بلندگو قرار گرفته است که قادر به پخش صدای استریو می‌باشند.

در انتها به قلم جذاب سامسونگ، یعنی S pen می‌رسیم. برای این قلم جایگاه ویژه‌ای در پشت تبلت S7 تعبیه شده است که دقیقا در امتداد دوربین بوده و با یک پوشش مشکی براق مشخص شده است. این جایگاه، محلی برای همگام سازی (Pairing) و شارژ S pen بوده و به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی، جایگاه نگهداری این قلم دوست داشتنی نیز می‌باشد. البته به دلیل خاصیت آهنربایی سمت راست تبلت S7، قلم اس پن به این جایگاه نیز قابلیت اتصال داشته و کاربرانی که تصمیم به در دست داشتم افقی گلکسی تب S7 دارند، می‌توانند از این جایگاه جهت اتصال قلم استفاده نمایند.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : نمایشگر و سخت افزار

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

در اصلی ترین قسمت گلکسی تب S7، از یک نمایشگر ۱۱ اینچی با پنل LTPS IPS با رزولوشن ۱۶۰۰‍x۲۵۶۰ استفاده شده است، که به خوبی با سخت افزار این دستگاه هماهنگ بوده و در نهایت تجربه بسیار خوبی را برای کاربر فراهم می‌آورد. این نمایشگر با تراکم ۲۷۴ پیکسل در هر اینچ، وضوح تصویر را تضمین می‌کند و از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. اما بحث برانگیزترین مسئله‌ای که در رابطه با این نمایشگر دیده می‌شود، نرخ نوسازی (Refresh Rate) چشمگیر 120 هرتزی می‌باشد. با وجود این نرخ نوسازی، نمایشگر پویایی بیشتری دارد، انیمیشن‌ها روان تر هستند و سرعت واکنش نمایشگر نسبت به لمس، بیشتر می‌باشد. به لطف حاشیه کم نمایشگر، شاهد نسبت نمایشگر به بدنه 83.6 درصد هستیم؛ که در نوع خود عالی بوده و کار کردن با تبلت را بسیار دلنشین‌تر می‌سازد. پنل IPS استفاده شده در گلکسی Tab S7 از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کنتراست، روشنایی و غلظت رنگ مناسبی دارد؛ هرچند که مثل همیشه در نور کم از پنل‌های AMOLED شکست خواهد خورد. بد نیست بدانید که سامسونگ در گلکسی Tab S7 Plus، از پنل امولد استفاده کرده و اگر با کمی هزینه بیشتر مشکلی ندارید؛ می‌توانید نسب به خرید Galaxy Tab S7 Plus اقدام نمایید.

سامسونگ در معماری سخت افزار گلکسی تب S7، سنگ تمام گذاشته و ما شاهد قوی ترین پردازنده‌ی موبایل دنیا (در زمان نگارش مقاله) بر روی این تبلت اندرویدی هستیم. اسنپ دراگون 865 پلاس، قلب تپنده آخرین نسل تبلت‌های سامسونگ می‌باشد که مدل ارتقا داده شده چیپست 865 معمولیست. در کنار این پردازنده، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم، بسته به مدل خریداری شده به وسیله شما قرار خواهد گرفت؛ که پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به این زودی‌ها تصمیم به عوض کردن تبلت خود ندارید، حتما نگاه ویژه‌تری به نسخه 8 گیگ داشته باشید. نسخه 6 گیگابایت رم تنها با حافظه داخلی 128 گیگ در دسترس بوده و نسخه 8 گیگابایت در 2 مدل مختلف با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به دلیل تجهیز گلکسی Tab S7 به این حجم از سخت افزار قدرتمند، نگرانی در مورد اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها بی‌مورد است؛ چراکه همه‌چیز به ‌سرعت و بدون ذره‌ای تأخیر اجرا خواهد شد. ظرفیت حافظه رم هم برای اجرای هم‌زمان 12 الی 15 برنامه کافی خواهد بود. اما احتمالاً می‌توانید سخت‌افزار تبلت را در حالت دسکتاپ به چالش بکشید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره قابلیت سامسونگ دکس (DeX) یا همان حالت دسکتاپ سامسونگ به دست آورید؛ در ادامه با بررسی رابط کاربری و فیچرهای این تبلت پرچمدار با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : سیستم عامل، رابط کاربری و قابلیت سامسونگ DeX

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

گلکسی تب S7، با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی OneUI 2.5 عرضه شده است. این ترکیب را پیش از این در موبایل‌های پرچمدار سامسونگ نیز دیده‌ایم، اما اینجا با تجربه متفاوتی روبرو هستیم. کمپانی سامسونگ تمام تلاش خودش را انجام داده تا تجربه کاربری اندروید را بتواند به شکلی در غالب یک سیستم رومیزی پیاده سازی کند. ثمره این تلاش، پیاده سازی حالت جدیدی بود که Samsung DeX نام گرفت.

اگر پوشش محافظ اصلی سامسونگ، که به همراه یک کیبورد مخصوص ارائه می‌شود را تهیه نمایید؛ به محض اتصال آن به گلکسی تب اس 7، تبلت به‌شکل خودکار وارد حالت DeX خواهد شد. البته از طریق نوتیفیکیشن بار هم می‌توانید حالت دسکتاپ را فعال کنید. در این حالت، محیط اندروید به یک صفحه دسکتاپ با منوی برنامه‌ها، نوار وظیفه (taskbar) و منوی استارت مجهز خواهد شد.

تجربه کار با دکس مود می‌تواند بسیار جذاب باشد و حتی در بسیاری از برنامه‌ها همچون مایکروسافت Word و یا مایکروسافت Excel به شما کمک کند؛ اما اصلا نباید انتظار محیطی شبیه به ویندوز از آن داشته باشید. اگر بخواهیم مثال حرفه‌ای تری از دکس مود داشته باشیم؛ باید بگویم که کار کردن با آن بیشتر شبیه به محیط کاربری لینوکس اوبونتو (Ubuntu) بود. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر این محیط، به یکی از برندشاپ‌های سامسونگ مراجعه کرده و آن‌ را امتحان کنید.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

با تمام این تفاسیر، هرچقدر سامسونگ کار خودش را برای ارائه تجربه دسکتاپ خوب انجام دهد، باز هم محدودیت‌های اندروید پابرجاست. بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای صفحه بزرگ تبلت‌ها بهینه نشده‌اند، چه برسد به حالت دسکتاپ. حتی مرورگر کروم هم به‌شکل پیش‌فرض متوجه نمی‌شود که وب‌سایت‌ها را در حالت دسکتاپ باز کند و باید از منوی تنظیمات، به صورتی دستی حالت نمایش را به desktop mode تغییر دهید.

در پایان باید اشاره کنیم که، تجربه عمومی رابط کاربری OneUI 2.5 بر روی گلکسی تب S7، کاملا شبیه چیزیست که در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مشاهده کرده‌اید. با توجه به نمایشگر بزرگ، می‌توانید به‌راحتی دو یا سه اپلیکیشن را همزمان کنار هم داشته باشید. البته پیدا کردن ترکیب مناسب برای این حالت کمی سخت است. مثلاً می‌توانید ویدیویی را پخش کنید و همزمان با قلم S pen نکات مهم را یادداشت ‌برداری کنید یا یک فایل اکسل را باز کرده و در کنار آن ماشین حساب را داشته باشید؛ تا بتوانید به انجام فعالیت‌های حسابداری بپردازید. اگر به ترکیب مناسب و کاربردی دست یافتید، می‌توانید اپلیکشین‌ها را با یکدیگرسینک کرده و کاری کنید که به صورت همزمان با یکدیگر باز شوند.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : دوربین

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

همچون همیشه، خبری از یک دوربین باکیفیت در تبلت‌ها نیست و این موضوع حتی در رابطه با Galaxy Tab S7 هم ثابت است. تبلت‌ها به دلیل ظاهر بزرگ و مخاطبین هدف خود، هیچ گاه دستگاه مناسبی برای عکس برداری نبوده‌اند و شرکت‌های سازنده هم برای کاهش هزینه نهایی محصول، ترجیح میدهند که از تکنولوژی و سخت افزارهای پیشرفته در ساخت دوربینِ تبلت‌ها استفاده نکنند.

دوربین سلفی این تبلت، یک سنسور 26 میلیمتری 8 مگاپیکسلی عریض است که از قابلیت تصویربرداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. سامسونگ در پشت تب S7، از یک ماژول دوگانه، متشکل از یک سنسور 13 مگاپیکسلی واید 26 میلی متری و یک سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض بهره گیری کرده است که با آرایش عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین‌های تعبیه شده در گلکسی تب S7، کیفیت عکسبرداری مناسبی را ارائه می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید از دستگاه خود برای گرفتن یک عکس پرتره در منظره‌ای زیبا استفاده کنید، بهتر است به دنبال خرید یک تلفن هوشمند باشید. زیرا همانطور که عنوان شد، نمی‌توان از دوربینِ تبلت‌ها انتظار چندانی داشت.

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7 : باتری

 

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S7

 

سامسونگ در گلکسی Tab S7 از یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که نسبت به نسل قبل کمی بهتر شده است و با وجود صفحه ۱۲۰ هرتزی، شارژدهی خوبی هم دارد. اگر تصمیم به استفاده مداوم از نرخ نوسازی 120 هرتزی دارید؛ می‌توانید نزدیک به 10 الی 12 ساعت از این تبلت هوشمند استفاده نمایید. بهتر است که تنها در زمان‌هایی که به نرخ نوسازی بالا نیاز دارید این متغیّر را بر روی 120 هرتز تنظیم کنید و در سایر مواقع بهتر است که به Refresh Rate استاندارد، یعنی همان 60 هرتز بسنده کنید. بد نیست بدانید که در این صورت ماندگاری شارژ Tab S7 دو برابر شده و بر اساس استفاده خود می‌توانید تا 22 ساعت نیز با یک بار شارژ، از این تبلت اندرویدی استفاده نمایید.

گلکسی تب S7 به وسیله شارژر 15 واتی موجود در جعبه شارژ خواهد شد اما این تبلت سامسونگ از شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که برای استفاده از این سرعت شارژ، مجبور به خرید آداپتور و کابل شارژ جایگزین خواهید بود. مدت زمان تقریبی شارژ دستگاه با استفاده از شارژر 15 واتی، نزدیک به 2 ساعت بوده و به لطف پشتیبانی از شارژ سریع، 50 درصد اول در مدت 35 دقیقه اعمال خواهد شد.

 

سخن پایانی 

ما در تیم هدف همواره نگاه ویژه‌ای به تبلت‌های پرچمدار داشته‌ایم؛ چراکه مخاطبان این سری از محصولات، کاربرانی با دغدغه‌های مختلف بوده و همگی برای پوشش دادن برخی از نیازهای ویژهِ خود، روی به خرید تبلت‌ها آورده‌اند.

گلکسی Tab S7 یک تبلت با نمایشگر بزرگ و باکیفیت بوده که توجه بسیار ویژه‌ای به سخت افزار آن شده است. بر اساس بررسی‌های ما این تبلت اندرویدی در اجرای هیچ یک از دستورات شما دچار تاخیر و یا کندی نشده و حتی به راحتی قادر است که سنگین‌ترین بازی‌های روز دنیا را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا نماید. پس اگر برای پردازش‌های گرافیکی و یا انجام بازی‌های موبایلی همچون Fortnite، Call Of Duty Mobile و... به دنبال خرید یک تبلت مناسب هستید؛ خرید گلکسی تب S7 قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

این محصول با شارژدهی بالا، عملکرد لمسی چشمگیر، پشتیبانی از حالت دسکتاپ و بسیاری از ویزگی‌های دیگر، می‌تواند تجربه‌ای بسیار دلچسب از کار کردن با یک تبلت اندرویدی را برای شما به ارمغان بیاورد.

در نهایت بهتر است بدانید که چنانچه با مطالعه این نقد و بررسی، همچنان سوالاتی در رابطه با خرید Galaxy Tab S7، و با هر تبلت دیگر در سر دارید؛ می‌توانید از طریق بخش ارسال نظرات در پایین این صفحه و یا پشتیبانی تلفنی و آنلاین؛ آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید. ما در تیم پشتیبانی فروشگاه هدف، همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

 

نقاط قوت :

  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • بهره مندی از پردازنده بسیار قدرتمند اسنپ دراگون 865 پلاس
  • توان چندکاری (Multitasking) بالا به دلیل حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی
  • طراحی بسیار زیبا در کنار استفاده از بدنه فلزی

 

نقاط ضعف :

  • قرارگیری شارژر 15 واتی به جای شارژر 45 وات، در جعبه محصول
  • ضعف سنسور اثرانگشت
  • فروشگاه اینترنتی هدف

کارت گرافیک Asus PH GTX 1660 O6G، یکی از بهترین کارت گرافیک‌های میان رده موجود در بازار می‌باشد که با وجود توان پردازشی بالای خود مورد کم توجهی قرار گرفته است. بر اساس نتایج موجود، این کارت گرافیک عملکردی بسیار بالاتر از یک کارت گرافیک میان رده از خود به نمایش گذاشته است، به شکلی که در بسیاری از نتایج، عملکردی بهتر از کارت گرافیک انودیا GTX 1060 از خود بروز داده است. برخورداری از تراشه مُدرن GTX 1660 از کمپانی انویدیا (Nvidia) در کنار استفاده از 6 گیگابایت حافظه اجرایی با کلاس GDDR 5 و همچنین توان پردازشی فوق العاده و پورت‌های متنوع، تنها بخشی از امتیازات این کارت گرافیک قدرتمند محسوب می‌شوند. شاید برای بسیاری از کاربران پیشوند PH کمی جدید باشد و همین دلیل را بتوان معیاری برای کم توجهی به این کارت گرافیک قدرتمند دانست. در بخش بعدی اشاره کاملی به این سری جدید خواهیم داشت و عملکرد این سری را با ذکر ریزترین جزئیات، بررسی خواهیم کرد. پس با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس PH GTX 1660 O6G همراه باشید.

 

نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس PH GTX 1660 O6G : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی کارت گرافیک ایسوس PH GTX 1660 O6G

 

کارت گرافیک ایسوس PH GTX 1660 از چیپست پردازنده‌ی GeForce GTX 1660 شرکت انویدیا (NVIDIA) بهره می‌برد. این کارت گرافیک به خانواده جدید محصولات ایسوس، یعنی سری فونیکس تعلق دارد. بد نیست بدانید که پیشوند "PH"، مخفف کلمه Phoenix و به معنای «ققنوس» است. نام گذاری سری محصولات ایسوس، بر اساس یک موجود افسانه‌ای پیش از این نیز اتفاق افتاده است و ما شاهد خانواده سِربروس از این کمپانی بوده‌ایم. سری فونیکس عملکردی مابین سری راگ (ROG) و تاف (TUF) دارد. به زبان ساده تر می‌توان گفت که سری فونیکس، توان پردازشی سری راگ را در کنار مقاومت بالا و سخت افزار قدرتمند سری تاف، به شما ارائه خواهد کرد. این ویژگی باعث شده تا امروزه نگاه بسیاری از کاربران به سمت این سری خیره شود و طراحان سیستم‌های رومیزی، نگاه ویژه‌ای به این سری داشته باشند.

کارت‌های سری Phoenix ایسوس، علاوه بر طراحی شناخته شده و پرطرفدار مخصوص این سری، از راندمان بالایی برخوردارند و در زمان فشار پردازشی بالا، حرارتِ پایین و نویز کمی ایجاد می‌کنند. بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌های تولید تراشه‌های انویدیا یعنی معماری 12 نانومتری و در اختیارداشتن 1408 هسته CUDA این کارت را به یکی از ارزنده‌ترین کارت‌های گرافیکی میان رده تبدیل کرده‌ است. در کنار پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند، این کارت گرافیک ایسوس، از 6 گیگابایت حافظه‌ی RAM با تکنولوژی نسل پنجم (DDR5) بهره می‌برد که فرکانس آن 8002 مگاهرتز بوده و به یک باس (BUS) رابط 192 بیت مجهز شده است.

 

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

پس از بررسیِ ساعت‌های هوشمند هایلو LS02 و Haylou Solar LS05 هم اکنون به سراغ بررسی ایرفون هایلو T15 رفته ایم. این ایرفون زیبا و باکیفیت، در کنار قیمت رقابتی خود حجم زیادی از امکانات جانبی را نیز در خود جای داده است. بر اساس گفته‌های این شرکت چینی، در طراحی هندزفری T15 از بدن شاهین الهام گرفته شده و همین امر موجب شده تا گاها نام این ایرفون را تحت عنوان Haylou Falcon نیز بشنویم. کیس هندزفری Haylou T15، علاوه بر این که محلی برای نگهداری و شارژ ایرفون‌ها‌ می‌باشد؛ از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و با اتصال کابل مناسب آن می‌توانید از کیس هایلو به عنوان یک پاوربانک استفاده نمایید. اگر به دنبال این هستید که با خرید یک هندزفری بلوتوثی، صاحب یک پاوربانک رایگان شوید؛ در ادامه با نقد و بررسی ایرفون هایلو T15 با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

سبک، زیبا و مقاوم

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

هندزفری هوشمند هایلو T15، دارای ساختاری کاملا ارگونومیک هستند و به راحتی در گوش جای می‌گیرند. ساختار و نرمی جنس این آن ها به گونه‌ای است که در دراز مدت شما را اذیت نخواهد کرد و تجربه شیرینی از شنیدن موزیک و یا مکالمه را در اختیار شما خواهد گذاشت. جالب است بدانید که وزن هر کدام از ایرفون‌های هایلو تنها 3.7 گرم بوده و این مسئله موجب می‌شود که شما حتی حضور آن‌ها در گوش خود حس نکنید!

خوشبختانه هایلو T15 به استاندارد IPX5 مجهز شده که همین مسئله موجب می‌شود در برابر نفوظ گرد و غبار، عرق و همچنین قطرات باران مقاوم باشد. بر همین اساس به راحتی می‌توانید حتی در زمان ورزش نیز از این ایرفون دوست داشتنی استفاده کنید.

 

مدرن، باکیفیت و مجهز به آخرین تکنولوژی روز

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

هایلو T15 به تراشه بلوتوث 5.0 مجهز شده و در کوتاه ترین زمان به دستگاه شما وصل خواهد شد. با استفاده از این هندزفری قادر خواهید بود تا به لپتاپ، موبایل و حتی کامپیوتر خود متصل شده و از آن به عنوان خروجی صدا استفاده نمایید. به لطف بلوتوث 5، کیفیت ارتباط بسیار بهتر شده و تاخیرصدا نیز به شکل چشم گیری کاهش یافته است. خوشبختنه هندزفری Haylou T15 به میکروفون و قابلیت پخش صدای استریو مجهز شده وبه همین دلیل شما می‌توانید از این ایرفون، حتی برای انجام بازی‌های آنلاین نیز استفاده نمایید.

هایلو در آخرین نسخه از ایرفون‌های خود از قابلیتی تحت عنوان master-slave switch استفاده کرده است که بر این اساس، هر دو ایرفون با یکدیگر هماهنگ بوده و قادر به سوئیچ کردن بین آن‌ها هستید. به زبان ساده تر در هر لحظه می‌توان تنها از یک ایرفون استفاده کرد و یا با استفاده از هر دو ایرفون، اقدام به پخش موسیقی در حالت استریو نمود. پس از اولین اتصال ایرفون هایلو تی 15 با دستگاه شما، در دفعات بعدی، این ایرفون به صورت اتومات به آن متصل خواهد شد و برای این کار، تنها کافیست که ایرفون را از کیس آن جدا نمایید. برای قطع اتصال نیز تنها کافیست که با لمس طولاتی مدت روی ایرفون آن را خاموش نموده و یا آن را داخل کیس قرار دهید.

 

سریع، دستور پذیر و هوشمند

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

هایلو این بار توجه زیادی به گیمرها داشته که نمونه‌ای از این توجهات در قابلیت Zero Latency دیده می‌شود. بر اساس گفته‌های هایلو، میزان تاخیر صدا (فاصله میان پردازش تصویر وصدا) در ایرفون هایلو T15، نزدیک به صفر بوده و این ایرفون در پردازش صدا، عملکردی شبیه به هندزفری‌های باسیم خواهد داشت. علاوه بر این Haylou T15 به تکنولوژی DSP مجهز شده که موجب می‌شود هم در زمان پخش صدا و هم در زمان انتقال صدا (مکالمه) از میزان نویز کاسته شده و شفافیت صدا افزایش یابد.

ژستورها (Gestures) یا دستورات حرکتی بسیار کاربردی به ایرفون‌های هایلو اضافه شده است. این ژستورها سریع و قابل اعتماد بوده و کار کردن با آن‌ها بسیار لذت بخش است. سنسور ایرفون‌ هایلو T15 حساس به لمس بوده و نیاز به فشار زیاد و... ندارد. در ادامه نگاهی به تمامی ژستورهای این ایرفون دوست داشتنی خواهیم داشت و به نحوه استفاده از هرکدام اشاره خواهیم کرد.

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

پاسخ دادن به تماس و قطع کردن مکالمه : دوبار لمس کوتاه هندزفری
رد تماس : لمس مداوم هندزفری به مدت 1 تا 2 ثانیه
پخش و یا توقف موزیک : یک لمس کوتاه هندزفری
رفتن به موسیقی قبلی : دوبار لمس سریع هندزفری گوش راست (R)
رفتن به موسیقی بعدی : دوبار لمس سریع هندزفری گوش چپ (L)

فعال کردن حالت گیمینگ : سه بار لمس سریع هندزفری گوش راست
فعال کردن دستیار صوتی (سیری،بیکسبی،گوگل) : سه بار لمس سریع هندزفری سمت چپ

در پایان این بخش بد نیست اشاره کنیم که استفاده مداوم از حالت گیمینگ، موجب کاهش سریع‌تر شارژ باتری خواهد شد.

 

هندزفری و پاوربانک، در یک جعبه!

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

کیس موجود در جعبه هندزفری Haylou T15، علاوه بر این که محلی برای نگهداری و شارژ ایرفون‌ها‌ می‌باشد؛ از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و با اتصال کابل مناسب آن می‌توانید از کیس هایلو به عنوان یک پاوربانک استفاده نمایید. این کیس ظرفیت شارژ 2200 میلی آمپر ساعتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید بیش از نیمی از حجم باتری اکثر موبایل‌های موجود در بازار را شارژ نمایید!

هر کدام از ایرفون‌ها به یک باتری 43 میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند که به گفته هایلو، با هر بار شارژ کامل آن‌ها قادر به 2 ساعت پخش مداوم موسیقی خواهید بود. در صورتی که کیسِ هندزفری شما از شارژ کامل بهره مند باشد؛ با استفاده از آن قادر خواهید بود که نزدیک به 45 روز از ایرفون‌های خود استفاده نمایید. شارژ کامل هر ایرفون نزدیک به 90 دقیقه زمان خواهد برد و برای شارژ کامل کیس، به 4 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

بد نیست بدانید که مقدار شارژ کیس از طریق LED‌های موجود بر روی آن قابل ارزیابی بوده و معیار آن به شکل زیر است:

3 چراغ روشن : شارژ کیس کامل است.

2 چراغ روشن : کیس هندزفری نزدیک به 65 درصد شارژ دارد.

1 چراغ روشن : کیس هندزفری نزدیک به 30 درصد شارژ دارد.

1 چراغ چشمک زن : شارژ کیس کمتر از 10 درصد می‌باشد.

 

سخن پایانی

 

خرید هندزفری هایلو T15

 

هندزفری هایلو T15، یک هندزفری باکیفیت با مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردیست که امروزه توانسته به خوبی خود را در بازار نشان دهد. قیمت هندزفری Haylou T15 در کنار امکاناتی همچون، حالت گیمینگ، نویزگیر باکیفیت با تکنولوژی DSP، پشتیبانی از ژستورهای حرکتی و... سبب شده که این ایرفون از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر به دنبال خرید یک هندزفری بلوتوث با کیفیت و درعین حال، خوش قیمت هستید؛ قطعا خرید ایرفون هایلو T15 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد.

 

نقاط قوت :

  • شارژدهی طولانی
  • شفافیت صدای بالا
  • پشتیبانی از حالت گیمینگ با نرخ تاخیر نزدیک به صفر
  • بهره مندی از ژستورهای حرکتی
  • مقاومت در برابر رطوبت و گرد غبار

 

نقاط ضعف :

  • حجم صدای کم
  • فروشگاه اینترنتی هدف

با وجود همه گیری جهانی کرونا و ماندن بیشتر افراد در خانه و مجازی شدن آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه، این روزها اساتید و معلمین به دنبال خرید وب‌کم با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب هستند. استفاده از وب‌کم مخصوص لپ‌تاپ در اکثر مواقع به دلیل افت کیفیت در تصاویر باعث می‌شود تا بهره مندی از نمایش یک ویدیو کنفرانس با کیفیت بالا را از دست بدهید. اگر هم از کامپیوتر دسکتاپ استفاده می ‌کنید مجبور به خرید وب‌کم هستید. اما امروزه گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین پیشرفت زیادی داشته‌اند و به عنوان یک دوربین حرفه‌ای می توان از آن‌ها استفاده کرد. فرقی نمی‌کند گوشی شما آیفون باشد یا اندروید، در ادامه این مطلب نرم افزارهای جانبی را برای تبدیل گوشی به وب‌کم به شما آموزش می‌دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تبدیل گوشی اندرویدی به وب کم در ویندوز

اگر روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید و گوشی شما اندروید است ، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تبدیل گوشی به وب‌کم استفاده از برنامه‌ای به نام DroidCam است. این برنامه به دوصورت بی‌سیم و کابل USB قابل اجراست. همچنین این برنامه برای سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز و لینوکس بهترین گزینه است. برای تبدیل گوشی اندروید به وب‌کم با ویندوز، اولین قدم، دانلود برنامه DroidCam است که در دو نسخه پولی و رایگان می‌توانید استفاده کنید. نسخه پولی این برنامه 5 دلار هزینه دارد اما توسط سایت‌های دانلود نرم افزار ایرانی می‌توانید نسخه کرک شده آن را دانلود کنید.

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

دانلود DroidCam، نصب و راه اندازی

  • برای نسخه اندروید از طریق پلی استور DroidCam را روی گوشی نصب کنید. (گوشی شما باید از Android 5.0 یا بالاتر استفاده کند. برای بررسی ، به تنظیمات> درباره تلفن> نسخه Android بروید).
  • سپس برای نصب برنامه روی ویندوز، وارد سایت Dev47Apps.com شوید و نسخه ویندوز این برنامه را نصب کنید. (نکته: حین باز کردن برنامه روی گوشی برای اولین بار، دسترسی به دوربین گوشی را با انتخاب گزینه Allow مجاز کنید)

 

روش اول: اتصال با وایفای

  • برنامه را روی ویندوز با انتخاب دکمه DroidCam Client اجرا کنید. سه گزینه به شما نشان می‌دهد. اولین روش استفاده از وایفای هست که باید هر دو دستگاه به یک شبکه وایفای متصل باشند.

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

  • سپس برنامه را روی گوشی باز کنید و IP نوشته شده در نسخه برنامه گوشی را در کادر مشخص شده در برنامه داخل سیستم وارد کنید. سپس دکمه Start را بزنید.

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

با این کار دوربین گوشی به کامپیوتر منتقل می‌شود و شما شاهد تصویر زنده روی ویندوز هستید.

 

روش دوم: اتصال با کابل USB

تبدیل گوشی به وب‌کم با کابل USB بهترین روش برای استفاده از دوربین گوشی به عنوان وب‌کم است. ابتدا باید USB Debugging را فعال کنید تا سیستم بتواند سخت افزار تلفن شما را کنترل کند. بنابراین مراحل زیر را قدم به قدم برای گوشی انجام دهید:

  •  وارد Setting شوید. 
  •  About phone را از انتهای لیست تنظیمات انتخاب کنید

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

  •  Software information را انتخاب کنید و قسمت Build number را پیدا کرده و هفت مرتبه روی آن ضربه کنید.

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

  •  مجدد وارد قسمت Setting شوید و به سمت انتهای لیست اسکرول کنید تا گزینه جدید Developer option برای شما مشاهده شود. آن را انتخاب کنید.

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

  •  گزینه USB Debugging را پیدا کرده و آن را روشن کنید (پیامی برای اجازه فعال شدن به اسم "Allow USB Debugging " ظاهر می‌شود که باید OK را انتخاب کنید)

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

  • بعد از انجام این مراحل از تنظیمات خارج شوید. روی ویندوز وارد گوگل شوید و درایور USB مدل گوشیتان را از گوگل پیدا کنید. (برای نصب درایو USB مخصوص گوشی های شیائومی وارد این لینک شوید و به سمت پایین اسکرول کرده و از جدول "Xiaomi USB Drivers for Windows Download" آن را دانلود کنید. همچنین برای گوشی های سامسونگ از این لینک می توانید استفاده کنید.)
  • بعد از نصب درایور، گوشی را توسط کابل USB به سیستم متصل کنید سپس برنامه را روی ویندوز اجرا کنید و سپس آیکون اتصال از طریق کابل USB را انتخاب کنید همزمان برنامه را در گوشی باز کنید و دکمه آپدیت را بزنید تا گوشی شما را شناسایی کند. بعد از شناسایی پیام دسترسی روی گوشی برای شما ظاهر می‌شود گزینه OK را انتخاب کنید تیک Always را انتخاب کنید تا برای همیشه به صورت خودکار اتصال برقرار شود.

 

آموزش تبدیل گوشی به وب کم

 

  • با زدن آیکون آپدیت اسم مدل گوشی شما روی ویندوز نشان داده می شود سپس گزینه Start را بزنید. برای استفاده روی برنامه هایی مثل اسکایپ، اسکای روم، زوم و ... وارد تنظیمات برنامه ها شوید و ورودی دوربین و میکروفون را به DroidCam و DroidCam Virtual Audio تغییر دهید.
  • فروشگاه اینترنتی هدف

محصولات کمپانی آمریکایی اپل (Apple) همواره به کیفیت خیره کننده، کارایی و در نهایت قیمت بالای خود معروف بودند؛ اما چه می‌شود اگر اپل محصولی با امکاناتی مشابه اما قیمت پایین تر تولید کند؟

شاید سوال بالا سوالی بود که به ذهن مدیران ارشد این شرکت نیز رسید و در نهایت منجر به خلق سری SE شد. سری SE، اولین بار با رونمایی از آیفون SE 2016 رونمایی شد و نشان داد که اپل هنوز هم نگاهی به بازار میان رده‌ها دارد و در هر موقع ممکن است با قدرت به این بازار وارد شود. اما تا 4 سال پس از معرفی آیفون SE دیگر هیچ خبری از این سری نشد؛ تا اینکه در سال جاری کمپانی اپل پس از معرفی iPhone SE 2020 از مدلی میان رده از ساعت‌های خود با نام اپل واچ SE رونمایی کرد. این ساعت همزمان با اپل واچ 6 رونمایی شد و به عبارتی میتوان گفت که Apple watch SE، نمونه تضعیف شده و اقتصادی اپل واچ 6 می‌باشد. با رسیدن این محصول به ایران، ما در تیم تحریریه فروشگاه اینترنتی هدف تصمیم گرفتیم که همچون همیشه نقد و بررسی جامعی از این محصول دوست داشتنی را خدمت شما ارائه دهیم؛ پس در ادامه با ما در نقد و بررسی اپل واچ SE همراه باشید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE : مقدمه

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE

 

ساعت‌ها از زمان‌های قدیم تا به امروز از اهمیت بالایی در زندگی انسان‌ها برخوردار بوده‌اند. با همه گیر شدن تلفن‌های همراه میتوان گفت از اهمیت این ابزار پوشیدنی کمی کاسته شد، اما این وسیله کاربردی نیز از پیشرفت تکنولوژی عقب نماند و با آغاز نسل هوشمندسازی، ساعت‌ها نیز ارتقا یافتند و با ویژگی‌های جدید و جذاب، جایگاه سابق خود را باز یافتند. ساعت‌های جدید که با نام ساعت هوشمند (Smart Watch) شناخته می‌شوند دیگر تنها برای مشاهده زمان کاربرد ندارند بلکه با استفاده از آن‌ها می‌توانید وضعیت آب و هوا را چک کنید، به تماس‌ها و پیامک‌ها پاسخ دهید، به شنیدن موسیقی بپردازید، و هزاران امکانات دیگر که شما با شناخت آن‌ها حتما شگفت زده خواهید شد.

این محصولات جدید، برای کاهش نیاز فرد به استفاده دائم از تلفن همراه و تحریک او به فعالیت های بدنی بیشتر تولید و روانه بازار شده‌اند. امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ (Samsung)، اپل (Apple)، گارمین (Garmin)، شیائومی (Xiaomi) و... اقدام به تولید دستبند و ساعت های هوشمند می کنند. ساعت هوشمند اپل واچ SE، اولین نماینده میان رده اپل برای رقابت در این بازار است؛ جایی که در آن رقبایی همچون گلکسی واچ 3 از کمپانی سامسونگ و برادر بزرگترش یعنی Apple Watch 6، پیشتازی می‌کنند.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE : طراحی، ظاهر و نمایشگر

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE

 

همچون تمامی ساعت‌های هوشمندِ مطرح در بازار، اپل واچ SE نیز در دو سایز مختلف عرضه می‌شود. نسخه کوچکتر 40 میلی متر طول دارد و نسخه بزرگتر با کمی افزایش، 44 میلی متر از فضای روی مچ دست شما را اشغال خواهد کرد. این ساعت میان رده در 3 رنگ مختلف عرضه می‌شود که این رنگ‌ها عباتند از : نقره‌ای، طلایی و در نهایت مشکی مات (Space gray). در ادامه می‌توانید ابعاد دقیق فریم هر دو سایز مختلف این ساعت هوشمند را مشاهده نمایید که مسلما معیار مهمی برای خرید ساعت هوشمند اپل واچ SE باشد.

  1. نسخه 44 میلی متری : 44x38x10.5 mm
  2. نسخه 40 میلی متری : 40x34x10.5 mm

زبان طراحی ساعت‌های هوشمند اپل مدت زمان زیادیست که دچار تغییر نشده و این موضوع در رابطه با اپل واچ SE نیز مورد تایید است. فریم آلومینیومی به کار رفته در ساعت هوشمند Apple Watch SE همچون همیشه جلای خاصی به این گجت هوشمند داده است و دکمه اپل واچ نیز در جای همیشگی خود قرار دارد.

نمایشگر تمام صفحه ساعت‌های هوشمند اپل همواره یکی از برگ برنده‌های این شرکت در مقابل رقیبانش بوده است. این نمایشگر کم حاشیه در اپل واچ SE بر بستری از پنل OLED ایجاد شده که در نهایت موجب ساخت نمایشگرهای فوق العاده باکیفیت Retina LTPO OLED شده است. این نمایشگر در نسخه 40 میلی متری کیفیتی معادل 368x448 پیکسل ارائه می‌دهد که در نسخه بزرگتر با افزایشی محسوس به مقدار 368x448 پیکسل می‌رسد. این نمایشگر روشنایی 1000 نیتی (Nit) ارائه می‌دهد که با این حساب می‌توان گفت که صفحه نمایش اپل واچ SE، حتی در زیر تابش مستقیم خورشید نیز قابل مشاهده است.

در آخرین بخش از بررسی طراحی اپل واچ SE به بند این ساعت هوشمند می‌رسیم. همچون مدل‌های قبلی، بند ساعت هوشمند Apple Watch SE نیز قابل جداسازی بوده و شما می‌توانید در هر لحظه با خرید یک بند جدید، بند فابریک ساعت خود را تعویض نمایید. البته همزمان با معرفی این ساعت هوشمند، اپل از بندهای سولو لوپ (Solo Loop) نیز رونمایی کرد که در این بندها دیگر خبری از قفل قلابی و یا گیره‌ای نیست؛ بلکه شما باید بندی را تهیه نمایید که با سایز مچ شما هماهنگ باشد. مسلما این یکپارچکی بند و طرح‌های زیبای بندهای سولو لوپ می‌تواند جذابیت ساعت شما را دوچندان نماید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE : سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE

 

سخت افزار یه کار رفته در اپل واچ SE، شباهت بسیاری به سخت افزارهای موجود در Apple Watch 5 دارد. پردازنده و نمایشگر به کار رفته در اپل واچ SE دقیقا همان پردازنده و مانیتور به کار رفته در نسل قبل می‌باشد و به همین خاطر این ساعت هوشمند اپل فاقد قابلیت نمایشگر همیشه روشن (always on display) می‌باشد. این اتفاق را می‌توان به نوعی خوب و به شکلی دیگر از نقاط ضعف دانست؛ چراکه برای ساعتی با قیمت بیشتر از 250 دلار، عدم بهره مندی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یک ضعف محسوب می‌شود، اما از طرفی دیگر این اتفاق موجب شده تا ماندگاری باتری اپل واچ SE کمی بیشتر از نسل پیشین باشد.

کمپانی اپل در Applw Watch SE از پردازنده Apple S5 در کنار 1 گیگابایت حافظه RAM بهره گیری کرده است که همین موضوع موجب شده این ساعت میان رده بسیار رسپانسیو بوده و بدون کوچکترین تاخیر و لَگ، دستورات کاربر را اجرا نماید. یکی از نکات جذاب درباره اپل واچ SE به حافظه داخلی 32 گیگابایتی این ساعت برمی‌گردد که با استفاده از آن می‌توانید حجم زیادی از موزیک‌های مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید و در هر لحظه بتوانید آن‌ها را بشنوید.

این ساعت دوست داشتنی و خوش قیمت با سیستم عامل WatchOS 7.0 عرضه شد، اما در مدت زمان کوتاهی که وارد بازار شده است یک آپدیت جدید دریافت کرده و با اولین اتصال اپل واچ SE به آیفون شما، سیستم عامل ساعت به نسخه 7.1 بروزرسانی خواهد شد. در ابتدای بررسی رابط کاربری این ساعت باید اشاره کنیم که ساعت‌های کمپانی اپل از جمله Apple watch SE تنها با موبایل‌های آیفون قابلیت همگام سازی دارند و اگر در حال حاظر شما کاربر اندروید هستید؛ بهتر است پیش از خرید اپل واچ SE، به فکر خرید آیفون جدید باشید.

اپل واچ SE به دلیل بهره مندی از سیستم عامل WatchOS 7 به طور پیش فرض از بسیاری از قابلیت‌های جدید ساعت‌های هوشمند اپل پشتیبانی می‌کند. سیستم فوق پیشرفته پایش خواب، اپلیکیشن جدید شستشوی دست و سیستم پایش ورزش جدید، همگی از قابلیت‌های سیستم عامل جدید هستند. همان طور که حدس می‌زنید اپلیکیشن جدید که برای شستشوی بهتر دست‌ها در اپل واچ SE قرار گرفته به منظور پیشگیری از ابتلای کاربر به ویروس کرونا می‌باشد. این اپلیکیشن به صورت منظم شما را به شستشوی دست‌هایتان دعوت می‌کند و در زمانی که در حال شستن‌ دست‌های خود هستید، به صورت خودکار از حرکت مچ دست شما متوجه شروع شستشوی دست‌ها شده و یک تایمر 25 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد. حتما متعجب خواهید شد اگر بدانید که این ساعت هوشمند پس از گذشت 25 ثانیه به شما خواهد گفت که کدام قسمت از دست‌هایتان را به خوبی نشسته اید و در ادامه راهکارهایی برای شستشوی بهتر را به شما ارائه خواهد کرد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE

 

خوب است بدانید که ساعت‌های هوشمند اپل از بزرگترین فروشگاه نرم افزارهای همراه جهان بهره می‌برند. برخلاف سیستم عامل تایزنِ سامسونگ، اپ گالریِ هوآوی و... که هیچ کدام از کتابخانه قدرتمندی بهره نمی‌برند، شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن‌های اسمارت واچ اپل تقریبا تمامی نرم افزارهای مورد نیاز خود را دانلود نمایید. با استفاده از این بانک نرم افزاری می‌توانید به صورت آنلاین به شنیدن موزیک بپردازید، مسیریابی کنید، به تماس‌ها و پیامک هایتان پاسخ دهید و مهم تر از همه اینکه می‌توانید ابزارهای هوشمند منزل خود را مدیریت کنید. چه چیزی می‌تواند جذاب تر از بازکردن درب پارکینگ و یا خاموش و روشن کردن چراغ‌های خانه، آن هم تنها با استفاده از ساعت هوشمند شما باشد؟

در نهایت شما با خرید اپل واچ SE به بانک عظیمی از واچ فیس‌ها (تصاویر زمینه) دسترسی خواهید داشت. تمامی واچ فیس‌ها در سیتم عامل WatchOS 7 قابل شخصی سازی هستند و شما حتی می‌توانید از تصاویر موجود در گالری موبایل خود به عنوان واچ فیس استفاده نمایید. می‌توان گفت که نسخه LTE ساعت‌های هوشمند جدید، عملا موبایلی بر روی مچ دست شما هستند!

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE : سیستم پایش سلامتی، ورزش و استراحت

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE

 

به جز استفاده از پردازنده‌های نسل قبل، اپل تغییراتی نیز در سنسورهای موجود در اپل واچ SE ایجاد کرده که همین موضوع سبب کاهش قیمت آن شده است. اولین تغییر، حذف سنسور SpO2 می‌باشد که وظیفه آن بررسی مقدار اکسیژن خون است. تغییر دوم، حذف سنسور ECG از این ساعت هوشمند است. این سنسور که اصطلاحا به سنسور الکتریکی ضربان قلب نیز معروف است؛ قادر به سنجش ریتم ضربان و تغییرات ناگهانی آن بود. این سنسور می‌توانست داده‌هایی همچون نوار قلب ایجاد کند و تغییرات ناگهانی آن را از طریق ویبره ساعت گزارش دهد که متاسفانه برای پایین آوردن هزینه ساعت، حذف شده است.

به لطف سیستم عامل جدید، اپل واچ SE همچنان بسیاری از قابلیت‌های کلیدی پایش ورزش و سلامتی را به همراه دارد. علاوه بر این که ساعت جدید از GPS داخلی بهره می‌برد، به گلوناس (Glonass) نیز مجهز شده است. گلوناس نام ماهواره اختصاصی اپل برای رهگیری موقعیت مکانی کاربر می‌باشد که همچنان در حال توسعه است و موجب می‌شود که سیستم مکان یابی ساعت بسیار دقیق تر از قبل کار کند. علاوه بر این Apple Watch SE از گواهینامه 5 ATM نیز بهره می‌برد که موجب می‌شود بتوانید از این ساعت هوشمند در عمق 50 متری زیر آب نیز استفاده کنید. بر این اساس ورزش‌هایی همچون شنا، غواصی، پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا، ورزش‌های بدنسازی مقاومتی و... به وسیله این ساعت هوشمند قابل رهگیری خودکار هستند.

سیستم رهگیری خواب در واچ اُ اس 7 پیشرفت چشمگیری به خود دیده است. اکنون با استفاده از سیستم پایش خواب به کار رفته در اپل واچ SE قادر خواهید بود تا مدت زمان خواب، مقدار خواب عمیق و سبک، حرکات خود در خواب (مانند پهلو به پهلو شدن)، دفعاتی که از خواب پریده‌اید و حتی ضربان قلب خود در طول خواب را نیز مشاهده نمایید. هرچند این ویژگی بسیار جذاب است اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر دوام باتری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بیشتر از یک یا دوبار در هفته از آن استفاده نکنید. بر اساس نتایج به دست آمده، هر 8 ساعت رهگیری خواب نزدیک به 43 درصد از شارژ باتری شما را مصرف خواهد کرد که بر این اساس، نیمی از شارژ باتری صرف این گزینه کاربردی خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که همه این اطلاعات تنها برای آگاهی بیشتر شما از سلامت خودتان هستند و هیچ گاه نباید به منظور دلیلی برای اتخاذ تصمیم‌‌های مهم قرار گیرند؛ پس برای حفظ سلامتی خود هم که شده، با مشاهده هرگونه اطلاعات نگران کننده در ساعت اپل واچ SE، تنها به پزشک مراجعه نمایید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE : باتری

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ SE

 

شاید از اینکه اپل واچ SE فاقد قابلیت نمایشگر همیشه روشن است؛ ناراحت شده باشید، اما در این بخش متوجه خواهید شد که نبود این قابلیت فوایدی هم به همراه دارد. بر اساس گفته‌های اپل این ساعت برای حداقل 18 ساعت همراه شما خواهد بود، اما بر اساس استفاده ما اپل واچ SE توانست در هر بار شارژ بین 24 تا 30 ساعت دوام بیاورد. عدم بهره مندی از سنسورهای ECG و SpO2 سبب شده تا این ساعت، دوام شارژ بسیار بیشتری نسبت به اپل واچ 6 داشته باشد. خوشبختانه مصرف باتری در زمان فعال بودن GPS کاهش یافته و به واسطه آن شما شارژ زیادی از دست نخواهید داد.

شارژ کامل اپل واچ SE نزدیک به 2 ساعت و نیم زمان خواهد برد و در صورتی که از شارژ وایرلس استفاده نمایید؛ این مقدار به 4 ساعت افزایش خواهد یافت. متاسفانه کلیه محصولات اپل در سال 2020، بدون آداپتور و کابل شارژ در جعبه عرضه شده‌اند و به همین دلیل خریداران Apple Watch SE باید آداپتور و کابل شارژ این محصول را به صورت جداگانه تهیه نمایند.

 

سخن پایانی

اپل واچ SE شاید همان ساعت هوشمندی باشد که طرفداران اپل در ایران مدت زیادیست که منتظر آن هستند. قیمت Apple Watch SE، در کنار قابلیت‌های بسیاری همچون نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت، طراحی زیبا، GPS داخلی، باتری بادوام، 32 گیگابایت حافظه داخلی و... همگی دلیلی بر این هستند که با یک ساعت هوشمند بسیار کاربردی رو به رو هستیم. اگر از طرفداران ساعت‌های با فریم مربعی و نمایشگرهای تمام صفحه هستید؛ مطمئن باشید که هیچ ساعتی همچون اپل‌ واچ‌های این کمپانی آمریکایی نمیتواند رضایت شما را کسب کند. با خرید این ساعت هوشمند، علاوه بر این‌ که به استایل شخصی خود رنگ و بویی جدید میبخشید، همواره سلامت خود را زیر نظر خواهید داشت و می‌توانید شرایط بدنی خود را بهبود ببخشید.

اگر با مطالعه این نقد و بررسی همچنان سوالاتی در ذهن دارید که انتخاب و خرید را برای شما سخت کرده است، می‌توانید با ارسال سوالات خود در بخش ارسال نظرات، پاسخ خود را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

 

نقاط قوت :

  • طراحی چشم نواز
  • تنوع بسیار بالا از اپلیکیشن‌های کاربردی
  • سخت افزار باکیفیت
  • سنسورهایی با دقت و حساسیت بالا
  • دوام مناسب باتری

 

نقاط ضعف :

  • حساسیت بالای نمایشگر نسبت به خراشیدگی
  • استفاده از پردازنده نسل قبل
  • عدم بهره مندی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on display)

 

منبع: فروشگاه اینترنتی هدف

  • فروشگاه اینترنتی هدف