edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

کنسول بخریم یا کامپیوتر؟ اگر قصد تجربه بازی‌های ویدیویی را داشته باشید گزینه‌های مختلفی پیش‌روی شما است. از کامپیوتر‌های رومیزی و لپ تاپ‌های حرفه‌ای گرفته تا کنسول‌های بازی خانگی و قابل حمل. هر کدام از این پلتفرم‌ها ویژگی‌هایی دارند که برای گروهی ممکن است ویژگی‌ مثبت و برای گروهی دیگر ویژگی منفی باشد.
سوالی پرتکرار که گفتگوهایی پیرامون بازی‌های ویدیویی مطرح می‌شود، این است که برای بازی کردن کنسول بهتر است یا پی سی یا همان کامپیوتر شخصی. خرید کنسول بازی (مانند PS4، PS5، Xbox Series X) به‌صرفه‌تر است یا کامپیوتر و اسمبل کردن یک سیستم قدرتمند گیمینگ. در این مقاله قصد داریم از 7 زاویه‌ی مختلف به این قضیه‌ نگاه کنیم، تا اگر هنوز میان خرید کنسول یا کامپیوتر به نتیجه‌ی نهایی نرسیدید، بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

 

مقایسه کنسول یا کامپیوتر (پی سی): از لحاظ کاربرد

 

کنسول یا کامپیوتر (پی سی): مقایسه از لحاظ کاربرد


اولین نکته‌ای که باید در مقایسه بین کنسول و کامپیوتر درنظر داشته باشید این است که به صورت کلی کاربرد آن‌ها با هم فرق می‌کند. همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است، کنسول‌ها برای بازی کردن ساخته شده‌اند با کامپیوتر شما می‌توانید هزار کار دیگر علاوه بر بازی کردن هم انجام دهید. به همین خاطر شاید در نگاه اول خرید یک کامپیوتر قدرتمند منطقی‌تر به‌نظر برسد. با اینکه قطعات سیستم‌های گیمینگ قیمت بالایی دارند اما علاوه بر اجرای روان و با کیفیت بازی‌های ویدیویی می‌توانید کلیه کارهای حرفه‌ای دیگر مانند طراحی سه بعدی، برنامه‌نویسی، انیمیشن‌سازی، تدوین ویدیو و... را هم با آن‌ انجام دهید.
از طرف دیگر کنسول‌های بازی در نهایت علاوه بر اجرای بازی‌ها، می‌توانند به‌عنوان یک پلیر برای پخش ویدیو و فیلم سینمایی و یا پخش موسیقی از طریق سرویس‌های آنلاین پخش موزیک، برای شما کاربرد داشته باشند. اما اگر قصد شما صرفا تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی است و اصلا قصد کار کردن با سایر نرم‌افزارها و قابلیت‌های یک کامپیوتر رومیزی را ندارید، با توجه به قیمت کنسول بازی، خرید کنسول به‌شما توصیه می‌شود. پس در بخش مقایسه کنسول با کامپیوتر از لحاظ کاربرد برای بازی کردن، خرید کنسول پیشنهاد می‌شود.
برنده این بخش: کنسول بازی

 

برای خواندن ادامه این مقایسه به فروشگاه اینترنتی هدف مراجعه کنید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

بایوس (BIOS) یکی از مهم‌ترین قطعات لپ تاپ است که کار خود را با فشردن دکمه پاور شروع می‌کند. این سیستم گاهی اوقات با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود که نیاز است برای حل آن بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنیم. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای ما بوجود بیاید می‌توانیم به هنگ کردن، کرش کردن و یا بوت نشدن ویندوز اشاره کنیم. اغلب این مشکلات به دلیل ارتقا سخت افزاری لپ تاپ مانند تعویض رم و یا هارد است و لازم است تا پس از تعویض این قطعات، بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنیم.

لپ تاپ ایسوس هم مانند بقیه لپ تاپ‌ها از سیستم بایوس استفاده می‌کند و نیاز است تا در شرایط خاص آن را آپدیت کنیم. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم بایوس لپ تاپ ایسوس را آپدیت کنیم؟  

ما قصد داریم تا در این مطلب به آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس بپردازیم و تمام مراحل آن را به صورت تصویری و با جزئیات خدمت شما کاربران ارائه کنیم. پس با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 بایوس لپ تاپ چیست ؟

پیش از اینکه وارد بحث اصلی شویم، خوب است تا در مورد بایوس لپ تاپ اطلاعاتی کسب کنید. بایوس مخفف Basic input/output system است. این عبارت به معنی آن است که بایوس سیستم ورودی و خروجی پایه است و به عنوان اولین قطعه‌ای است که پس از فشردن دکمه‌ی پاور لپ تاپ شروع به فعالیت می‌کند. این سیستم در ابتدا وضعیت سخت افزار لپ تاپ را بررسی می‌کند و از سالم بودن آن‌ها اطمینان کسب می‌کند.

منبع تغذیه، پردازنده، کارت گرافیک، هارد و رم از جمله قطعاتی هستند که بایوس لپ تاپ ایسوس بررسی می‌کند. چنانچه این قطعات دارای مشکلاتی باشند؛ سیستم بوت نمی‌شود و یا به اصطلاح بالا نمیاید و با بوق‌های مکرر اختلال را به شما نشان می‌دهد و چنانچه سخت افزار شما درست باشد و اختلالی نداشته باشد؛ سیستم شما به راحتی بوت می‌شود. 

 

چه زمانی Bios لپ تاپ ایسوس را آپدیت کنیم ؟

همان‌طور که گفته شد؛ لازم نیست همیشه بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنید بلکه زمانی که به مشکلات کرش کردن، هنگ کردن و یا بالا نیامدن صحیح ویندوز دچار هستید باید به آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس فکر کنید.

همچنین اگر شما رم و یا هارد خود را ارتقا داده‌اید و به مشکلاتی برخورده‌اید، لازم است تا بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنید. در بسیاری از مواقع زمانی که هارد لپ تاپ به SSD ارتقا می‌یابد، لازم است تا بایوس لپ تاپ آپدیت شود.

در کنار این موارد؛ چنانچه به مشکل صفحه مرگ یا همان Blue screen دچار هستید، می‌توانید بایوس لپ تاپ خود را آپدیت کنید تا سازگاری قطعات سخت افزاری شما افزایش پیدا کند.

همچنین اگر لپ تاپ ایسوس شما از حالت Turbo boost استفاده می‌کند، لازم است تا بایوس را به صورت منظم آپدیت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا میزان هنگی، کرش و یا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید. البته توجه داشته باشید اگر آپدیتی توسط شرکت سازنده منتشر نشده باشد عملا آپدیت بایوس ممکن نیست. هرگز فایل‌های بایوس را از سایت‌های متفرقه دانلود نکنید و حتما از وب سایت رسمی ایسوس آن‌ها را دانلود کنید.  

 

آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس

آپدیت Bios لپ تاپ ایسوس کار ساده‌ای است اما نیاز دارد تا دقت کافی داشته باشید و تمام مراحل را به ترتیب طی کنید تا به مشکلی بر نخورید.  

 

 نکات مهم پیش از آپدیت BIOS لپ تاپ ایسوس

پیش از انجام هر اقدامی از شارژ بودن لپ تاپ خود مطمئن شوید تا در حین نصب بایوس، لپ تاپ شما خاموش نشود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید لپ تاپ خود را به برق بزنید تا از خاموش نشدن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین لازم است تا آنتی ویروس و فایروال و دیگر اپیلیکشن‌های ویندوز را ببندید تا برای آپدیت بایوس مشکلی به وجود نیاورند.

 

مرحله اول؛ پیدا کردن مدل دقیق لپ تاپ

در نخستین مرحله لازم است تا مدل دقیق لپ تاپ ایسوس خود را پیدا کنید. شما می‌توانید نام لپ تاپ خود را از برچسب پشت لپ تاپ پیدا کنید. چنانچه برچسب از بین رفته است، می‌توانید از روی کارتون لپ تاپ ایسوس نام دقیق آن را پیدا کنید. اگر جعبه لپ تاپ خود را هم پیدا نمی‌کنید راه ساده‌تری هم وجود دارد. ابتدا بر روی استارت ویندوز کلیک کنید سپس عبارت RUN را تایپ کرده و Enter را بزنید. سپس در کادر متنی عبارت msinfo32.exe را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید.

 

آموزش پیدا کردن مدل لپ تاپ

 

سپس مانند عکس پایین، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید نام دقیق لپ تاپ خود را پیدا کنید.  

  • فروشگاه اینترنتی هدف

مهم‌ترین مسئله‌ای که این روزها در مورد گوشی‌، تبلت‌ و حتی لپ‌تاپ با آن سر و کار داریم، ماندگاری شارژ آن است. در این میان پاور بانک (Power Bank) وسیله‌ای است که برای کمک به شارژ دستگاه خود به آن احتیاج دارید. اما قبل از انتخاب یک پاور بانک مناسب لازم است در مورد مدل، سرعت شارژ، جریان خروجی و غیره بیشتر بدانید. در این مطلب ما بهترین پاور بانک‌های بازار ایران را با تمام مشخصات آن‌ها به همراه راهنمای خرید پاوربانک برای شما آورده‌ایم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

در استفاده از گوشی‌، تبلت، لپ تاپ ها و سایر ابزارهای الکترونیکی قابل حمل، تقریباً همه با یک مشکل روبرو هستیم، آن هم عمر باتری است. در این دوره و زمانه که همه ما دائما با این وسایل سر و کار داریم، نداشتن شارژ و خاموش شدن دستگاه می‌تواند دردسرهای زیادی را به وجود آورد. بهترین راه حل برای پیشگیری از بی شارژی و خاموشی گوشی، استفاده از یک پاور بانک پر قدرت است.

 

ملاحظات زیادی قبل از خرید پاور بانک وجود دارد، از جمله اینکه چقدر ظرفیت لازم دارید و یا اینکه چقدر باید باریک و سبک باشد. اگر فقط قصد دارید از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید، شاید به یک پاور بانک با ظرفیت فوق العاده بالا احتیاج نداشته باشید. اما به محض ورود لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و کنسول‌های بازی مانند Nintendo Switch، نیاز ما به یک پاور بانک قوی‌تر نیز بیشتر می‌شود. 

 

 

بهترین ظرفیت پاوربانک

 

 

 

انتخاب و خرید بهترین پاوربانک با ظرفیت مناسب

 

ظرفیت پاوربانک شما تعیین می‌کند که چند بار می‌توانید دستگاهتان را شارژ کنید. همانند باتری‌ گوشی‌ها، ظرفیت بر حسب میلی آمپر در ساعت بیان می‌شود. اما نمی‌توان به سادگی ظرفیت پاوربانک را با سایر دستگاه‌ها مقایسه کرد. به دلیل اتلاف انرژی در هنگام شارژ، تقریباً یک سوم ظرفیت یک پاوربانک از بین می‌رود.

 

 

از دست رفتن ظرفیت پاوربانک

 

جنبه فنی ظرفیت پاور بانک پیچیده است، اما قانون ساده‌ای دارد. ظرفیت واقعی یک پاوربانک حدود دو سوم ظرفیت آن است، بقیه آن در هنگام تبدیل ناپدید می‌شود یا هنگام شارژ کردن به صورت گرما از بین می‌رود. این بدان معنی است که پاور بانک های 10000 میلی آمپری یا 20000 میلی آمپری در واقع تنها ظرفیت 6660 میلی آمپر یا 13330 میلی آمپر دارند. این قانون فقط در پاوربانک های با کیفیت بالا است. پاوربانک‌های معمولی از کارآیی کمتری برخوردار هستند، بنابراین انرژی بیشتری را نیز از دست می‌دهند.

ادامه این راهنما را از فروشگاه هدف بخوانید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

پس از اینکه در مقاله‌ای به بررسی به "بهترین حافظه‌های SSD در سال 1400" پرداختیم، اکنون آموزش نصب این درایوهای حافظه بر روی لپ تاپ‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

در این مقاله از وبلاگ فروشگاه اینترنتی هدف به سراغ آموزش یکی از متداول ترین نیازهای کابران لپ تاپ‌ها رفته‌ایم. در پایان این آموزش شما قادر خواهید بود که جدیدترین حافظه‌های SSD SATA و SSD M.2 را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید و حافظه لپ تاپ شخصی خود را ارتقا دهید. شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید که در پایان این آموزش، قادر خواهید بود تا از درایو نوری خود به عنوان یک اسلات اضافه برای نصب یک هارد SSD و یا HDD مجزا استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که حافظه فعلی لپ تاپتان در حال پر شدن است و یا از سرعت فعلی هارد خود راضی نیستید، تا پایان این آموزش با ما در تیم تحریریه فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آیا لپ تاپ شما از کانکتور M.2 بهره می‌برد؟

 

 

پیش از خرید SSD باید بررسی کنید که آیا لپ تاپ شما تنها از SSD‌هایی با رابط SATA پشتیبانی می‌کند و یا از قابلیت اتصال از طریق کانکتور M.2 نیز بهره می‌برد. حافظه‌های SSD SATA دارای پورت مشترکی با حافظه‌های HDD هستند که در بیش از 90 درصد لپ تاپ‌ها دیده می‌شوند، اما حافظه‌های SSD M.2 که گاها به آن‌ها SSD NVMe نیز گفته می‌شود، تنها به لپ تاپ‌هایی متصل می‌شوند که از کانکتور M.2 بهره می‌برند. کانکتور M.2 نسل جدید رابط‌های حافظه است که سرعت انتقال بالاتری دارد و دارای ابعاد کوچکتری نسبت به کانکتور SATA می‌باشد. در حقیقت حافظه‌های SSD M.2 ظاهری شبیه به حافظه‌های RAM دارند و کانکتور M.2 نیز، بیشتر به اسلات‌های حافظه شباهت دارد. تمامی لپ تاپ‌هایی که پس از سال 2010 تولید شده‌اند، از کانکتور SATA بهره می‌برند، اما در رابطه با کانکتور M.2 معیار مشخصی وجود ندارد و برای آگاهی از این مسئله، شما باید به مشخصات لپ تاپ خود مراجعه کنید. اکنون که متوجه شدید چه نوع درایو حافظه‌ای مناسب شماست، وقت آن رسیده که پیچ گوشتی به دست بگیرید به سراغ نصب حافظه موردنظر خود بروید!

  • فروشگاه اینترنتی هدف