edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

در هنگام بررسی برای خرید موبایل، ساعت یا مچ‌بند هوشمند حتما پیش آمده که با گواهینامه IP برخورد کنید. گواهینامه‌ای که تضمین می‌کند دستگاه هوشمند شما تا چه میزان در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. اما این گواهینامه سطح‌های مختلفی دارد که میزان مقاومت متفاوتی را تضمین می‌کنند.در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هدف با انواع گواهینامه های موبایل و گجت آشنا می شویم.

میزان مقاومت دستگاه با دو عدد که بعد از IP نوشته می‌شود، مشخص می‌گردد. برای مثال IP65 یا IP68. شرکت سونی یکی از اولین تولید کنندگان موبایلی که بود در سری Xperia Z پای این گواهینامه‌ها را به دنیای گوشی‌های هوشمند باز کرد و امروزه هم برخی از گوشی‌های پرچمدار و حتی میان‌رده هم به این گواهینامه مجهز شده‌اند.

 

درجه حفاظت IP چیست؟

 

درجه حفاظت IP چیست؟

 

درجه حافظت یا کد آی‌پی (Ingress Protection) یا به اختصار IP، یک استاندارد جهانی برای اندازه‌گیری مقاومت دستگاه‌های الکترونیک در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

عدد اول نوشته شده بعد از عبارت IP، مربوط به میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار بوده و عدد دوم مربوط به مقاومت در برابر نفوذ آب. توجه داشته باشید که این گواهینامه در خصوص آب، تنها آب را تضمین می‌کند نه انواع مایع‌ها و نوشیدنی‌های دیگر را. هر چه اعداد نوشته شده بعد از IP بیشتر باشند یعنی میزان مقاومت دستگاه شما بیشتر است. اما بالاترین عدد برای بخش گرد و غبار 6 و بالاترین برای بخش آب عدد 8 است. یعنی بالاترین استانداری که برای مقاومت گوشی‌ها و دستگاه‌های الکترونیک دیگر وجود دارد، IP68 است که تضمین می‌کند دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم بوده و به مدت 30 دقیقه تا عمق بیش از یک متر در برابر آب مقاومت می‌کند. در ادامه به صورت دقیق‌تر هر یک از اعداد درجه حفاظت IP را بررسی می‌کنیم.

 

اعداد بعد از گواهینامه IP چه معنایی دارند؟

همان‌طور که اشاره شد، عدد اول بعد از گواهینامه IP، مربوط به مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و عدد دوم مربوط به مقاومت در برابر آب است. ضد گرد و غبار بودن موبایل و سایر دستگاه‌های الکترونیک، بازه‌ای بین عدد 0 تا 6 داشته و ضد آب بودن موبایل و سایر دستگاه‌ها، بین عدد 0 تا 8 درجه‌بندی می‌شود.

ادامه این مطلب را از فروشگاه اینترنتی هدف بخوانید. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

موبایل Xiaomi Poco M3 Pro 5G جدیدترین گوشی از خانواده‌ی Poco است که به تازگی‌ (اواسط سال 2021) در بازار جهانی عرضه شده است. پوکو یکی از برندهای تحت مالکیت شرکت شیائومی (Xiaomi) است که در جدیدترین محصول خود، نسخه‌ی حرفه‌ای گوشی سال گذشته‌ی Poco M3 را معرفی کرده است. Poco M3 Pro با طراحی زیباتر، سیستم سخت افزاری سریع‌تر و صفحه نمایش بهتر، قرار است جایگزین حرفه‌ای‌تری برای گوشی سال گذشته باشد. طراحی گوشی به نسبت نسخه‌ی معمولی سال گذشته تغییرات زیادی داشته و الگوی طراحی قاب گوشی به کلی تغییر کرده است. علاوه بر این موارد پشتیبانی از 5G یکی از مهم‌ترین تغییرات موبایل پوکو ام 3 پرو است. 

موبایل Xiaomi Poco M3 Pro 5G صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی FHD+ داشته و از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش بزرگ این گوشی حدود 83.7 درصد قاب جلویی گوشی را پوشانده و نسبت تصویر 20 به 9 دارد. برای محافظت از نمایشگر از گوریلا گلس 3 استفاده شده است. این گوشی از یک ماژول سه تایی دوربین برای عکاسی در حالت‌های مختلف استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی سنسوری 48 مگاپیکسلی داشته و قادر به فیلم‌ برداری با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه است. یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم در کنار یک فلش LED، ماژول دوربین Poco M3 Pro را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی گوشی هم که به صورت حفره‌ی کوچک بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است، 8 مگاپیکسلی است و همانند دوربین اصلی تونایی فیلم برداری Full HD با 30 فریم بر ثانیه را دارد.

 

 موبایل Xiaomi Poco M3 Pro 5G

 

ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی‌آمپری است و می‌تواند تا 2 روز برای شما شارژدهی داشته باشد. ظرفیت باتری به نسبت Poco M3 معمولی هزار میلی‌آمپر کمتر شده است. طراحی باریک‌تر و استفاده از چیپست 7 نانومتری Dimensity 700 5G شرکت MediaTek باعث شده تا شیائومی از ظرفیت باتری کمتری به نسبت نسخه‌ی معمولی گوشی استفاده کند. پردازنده‌ی موبایل Xiaomi Poco M3 Pro 5G هشت هسته‌ای است و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 برای پردازش اطلاعات تصویری در آن استفاده شده است. در مجموع Poco M3 Pro نسخه‌ی ارتقا یافته و حرفه‌ای‌تر پوکو ام 3 است که در سال 2021 می‌تواند به کلیه نیازهای رومزه شما پاسخ دهد. قیمت گوشی Poco M3 Pro با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، مشابه مدل سال گذشته، بسیار مناسب بوده و ارزش خرید بالایی دارد. در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف، در نقد و بررسی موبایل Poco M3 Pro نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های این گوشی خواهیم داشت.

ادامه این بررسی را در فروشگاه اینترنتی هدف از این لینک بخوانید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

آیا راهی برای نجات گوشی آب خورده و خیس شده وجود داره؟

آیا موبایلی که توی آب افتاده و رو میشه دوباره روشن کرد و مثل روز اول از استفاده کرد؟

اگر خیلی سریع بخوایم به این سوالات جواب بدیم، باید بگیم، کارکرد گوشی بعد از خیس شدن بستگی یه یک فاکتور خیلی مهم داره، اینکه گوشی چقدر در آب بوده. اگر خیلی سریع بعد از افتادن گوشی در آب، آن را فورا از آب خارج کنید و با دستمال یا حوله خشک کنید، معمولا اتفاق خاصی برای گوشی شما رخ نمی‌دهد. اما با گذشت زمان و زیر آب ماندن زیاد گوشی می‌تواند شما را به دردسر بندازد. همچنین نوع آبی که گوشی با آن تماس داشته هم مهم است. آب شفاف و زلال بسیار سریع‌تر از مایعات غلیظی مانند انواع آب‌میوه و نوشابه تبخیر می‌شود، پس نوع آب هم مهم است.

اگر مشکل روشن نشدن گوشی آب خورده را دارید و قصد دارید دوباره از گوشی خود استفاده کنید، حتما تا انتهای این مقاله همراه باشید. در این مقاله قصد داریم راه‌ها و اقداماتی که بعد از خیس شدن گوشی باید آن‌ها را انجام دهید را معرفی کنیم.

 

نجات گوشی آب خورده

 

نجات گوشی خیس شده

 

برای روشن کردن و تعمیر گوشی آب خورده به صورت کلی باید گوشی خشک شود. اگر مدت زمان کمی (کمتر از دو سه دقیقه) گوشی در آب بوده، می‌توان انتظار داشت که با خشک شدن آب وارد شده به گوشی، دوباره از آن استفاده کرد. اما هر چه گوشی زمان بیشتری در آب بماند، حجم آب بیشتری وارد آن می‌شود و جدا از دیرتر خشک شدن، ممکن است باعث ایجاد خرابی برخی قطعات گوشی مانند باتری و صفحه نمایش شود و این می تواند یک علت روشن نشدن گوشی آب خورده باشد.

 

راه های تعمیر گوشی خیس شده

برای رفع مشکل خیس شدن موبایل مراحل زیر را دنبال کنید. ادامه مطلب را از اینجا بخوانید. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

هوآوی یکی از تولیدکنندگان موفق گوشی‌های میان رده در بازار است. موبایل هوآوی (Huawei) در تمامی مدل‌ها از کیفیت قابل قبولی بهره‌مند بوده و سیستم سخت افزاری کارآمدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از گوشی‌های جذاب این شرکت که اواخر سال 2020 معرفی شد، موبایل Huawei Y7a است. Y7a  در مقابل رقبای خود، یک گوشی اقتصادی با شارژدهی عالی محسوب می شود.

huawei y7a 2020 یک صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی با کیفیت Full HD دارد و از پنل IPS در ساخت آن استفاده شده که باعث ایجاد رنگ‌های زنده در نمایشگر شده است. مشابه سایر شرکت‌های تولید کننده موبایل، هوآوی هم در گوشی Y7a توجه خاصی به دوربین داشته و سعی کرده از تمام توان خود در این رنج قیمت برای بالا بردن کیفیت عکاسی و فیلم برداری استفاده کند. این موبایل از یک ماژول دوربین 4 تایی استفاده می‌کند که دوربین اصلی آن یک سنسور 48 مگاپیکسلی از نوع واید با f/1.8 دارد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو هم در کنار دوربین اصلی قرار دارند. همچنین از یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک فلش LED هم در این ماژول استفاده شده است.

 

موبایل Huawei Y7a

 

گوشی موبایل Huawei Y7a طراحی بسیار ساده و آشنایی دارد. صفحه نمایش تخت یک یک‌پارچه با یک حفره‌ی کوچک برای دروبین سلفی، ظاهر جلویی گوشی را شکل داده‌اند. لبه‌های موبایل گرد بوده و ضخامت 9.3 میلی‌متری دارند. طراحی بدنه‌ی گوشی به‌گونه‌ای است که هنگام در دست گرفتن آن وزن 206 گرمی موبایل خیلی به چشم نیاد و بتوانید راحت با آن کار کنید. یکی از بخش‌های مهم موبایل Huawei Y7a که مانور زیادی روی آن داده شده است، مربوط به باتری گوشی می‌شود. در این موبایل از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر استفاده شده که شارژدهی بسیار خوبی برای شما دارد. از آنجایی که در این گوشی با یک سیستم سخت‌ افزاری معمولی طرف هستیم، حجم بسیار کمتری از باتری به سیستم پردازشی اختصاص داده می‌شود و می‌توانید از بیشتر ظرفیت باتری در طول روز استفاده کنید.

موبایل Y7a شرکت هوآوی با پردازنده‌ی مرکزی Kirin 710A با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 و 4 گیگابایت رم، برای افرادی طراحی شده است که انتظار خیلی بالایی از گوشی ندارند. اگر به دنبال انجام کارهای سنگین مانند اجرای بازی‌ها با بهترین کیفیت بر روی گوشی هستید، هوآوی Y7a گوشی مناسبی برای شما نیست. قیمت موبایل Huawei Y7a یکی از فاکتورهایی هست که باید به آن توجه داشته باشید. رده قیمتی گوشی باید سطح انتظارات شما را پایین بیاورد. اما در این رنج قیمت هوآوی توانسته از بهترین امکانات خود استفاده کند که در ادامه نقد و بررسی گوشی Y7a نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها خواهیم داشت.

 

طراحی و کیفیت ساخت موبایل Huawei Y7a

 

موبایل Huawei Y7a

 

گوشی موبایل هوآوی Y7a طراحی زیبایی دارد. همان‌طور که اشاره شد این گوشی صفحه‌ نمایش 6.67 اینچی دارد که سایز بزرگی برای صفحه نمایش به حساب می‌آید. از همین رو باید انتظار وزن بالایی را هم از گوشی داشته باشیم. موبایل Y7a ابعادی معادل 165.7x76.9x9.3 میلی‌متر دارد. ضخامت 9.3 میلی‌متری گوشی کمی زیاد به نظر می‌رسد و دلیل آن هم به نوع طراحی لبه‌های گوشی بر می‌گردد. این موبایل 206 گرم وزن دارد و برای اینکه بتوانید به‌راحتی آن را در دست گرفته و کار کنید، لازم است موبایل لبه‌های گردی داشته باشد که به‌خوبی در دست جای بگیرد.

حدود 84.3 درصد سطح پنل جلویی گوشی با صفحه نمایش پوشیده است. یک حفره‌ی نه‌چندان کوچک هم در مرکز این پنل برای دوربین سلفی قرار دارد. مشابه سایر گوشی‌ها، حجم حاشیه‌ی اطراف صفحه نمایش در همه قسمت‌ها یکی نیست و قسمت پایینی حاشیه‌ی بیشتری به نسبت بالای پنل نمایشگر دارد. موبایل هوآوی Y7a از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کند و محل آن بر روی لبه‌ی کناری سمت راست گوشی تعبیه شده است. ماژول دوربین چهارتایی گوشی بر خلاف انتظار خیلی از سطح بدنه بیرون نزده که باعث می‌شود با قرار دادن گوشی روی سطح صاف خیلی گوشی تکان نخورد.

جنس بدنه‌ی این گوشی به صورت کامل از پلاستیک است اما نوع طراحی آن طراحی براقی داشته که ظاهر گوشی را جذاب کرده است. هوآوی، Y7a را در سه رنگ مختلف سبز، طلایی و مشکی معرفی کرده است که می‌توانید به توجه به سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در مجموع طراحی گوشی در این رنج قیمت امتیاز خوبی می‌گیرد.

 

صفحه نمایش موبایل Huawei Y7a

 

صفحه نمایش موبایل Huawei Y7a

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی صفحه نمایش آن است. در یک جمله باید گفت که نمایشگر گوشی هوآوی Y7a عملکرد خوبی دارد و رنگ‌ها را با دقت بالا و زنده نمایش می‌دهد. هوآوی برای نمایشگر از پنل IPS استفاده کرده است که علاوه بر دقت رنگ بالا، زاویه دید خوبی را هم برای گوشی ایجاد کرده است. صفحه نمایش گوشی بزرگ و 6.67 اینچی است و تراکم پیکسلی آن 395 پیکسل در هر اینچ است.

این صفحه نمایش رزولوشنی معادل 1080x2400 پیکسل دارد و نسبت تصویر آن هم 20 به 9 است. هوآوی برای ارائه یک تجربه مناسب کار با گوشی، مشابه سایر گوشی‌هایش، از دو حالت اصلی برای صفحه نمایش استفاده کرده است. شما می‌توانید تنظیمات صفحه نمایش را از بین دو حالت Natural و Vivid انتخاب کنید. حالت تصویر Vivid برای تماشا فیلم و عکس بهترین کیفیت رنگ‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد و به‌نوعی رنگ‌ها پر رنگ‌تر دیده می‌شوند. همچنین در تنظیمات گوشی بخش‌های مختلف صفحه نمایش مانند میزان گرمی و سردی رنگ‌ها را هم می‌توانید شخصی‌سازی کنید. میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی Y7a در بالاترین حالت به 442 نیت می‌رسد و کنتراست آن 1252:1 است.

ادامه این نقد و بررسی را در فروشگاه اینترنتی هدف بخوانید. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

شرکت اپل هر ساله با معرفی لوازم جانبی و گجت‌های جدید و هوشمند خود، مخاطبان خود را غافلگیر می‌کند و آن‌ها را به خرید این گجت‌ها ترغیب می‌کند. یکی از این گجت‌ها که به تازگی توسط شرکت اپل معرفی و منتشر شده، ردیاب هوشمند اپل به نام ایرتگ (Airtag) است؛ اکنون این سوال پیش می‌آید که ایرتگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ در ادامه برای معرفی این گجت هوشمند و نحوه استفاده از ایرتگ، با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

ایرتگ چیست ؟

 

ایرتگ (Airtag) چیست؟

محصول جدید شرکت اپل که چیز زیادی از عرضه آن به بازار نمی‌گذرد، درواقع ردیابی هوشمند با قابلیت‌های منحصر به فردی است که هدف آن پیدا کردن وسائل گمشده یا جلوگیری از گم شدن آن‌ها است. این محصول 20 آوریل 2021 در رویدادی معرفی شد و چند روز بعد از معرفی در روز 23 آوریل 2021 به بازار عرضه شد. این ردیاب با ساختار دقیقی که دارد، به وسایل مورد نظر شما مثل دسته کلید، موبایل، کیف و یا هر وسیله دیگری نصب می‌شود و شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن Find my App آن را ردیابی کنید.

فناوری استفاده شده در ردیاب ایرتگ، پهنای باند فوق عریض است که در ردیابی بسیار دقیق وسیله مورد نظر تاثیر بسیار بالایی دارد. همچنین وجود تراشه داخلی U1 در ساختار ایرتگ، کار ردیابی را بسیار دقیق‌تر انجام می‌دهد. این وسیله بیشتر به منظور ردیابی وسایل گمشده طراحی شده اما به دلیل خاص بودن فناوری آن، می‌توان آن را از راه دور نیز ردیابی کرد و در صورت دزدیده شدن، آدرس دقیق آن را پیدا کرد. در ادامه بیشتر در مورد نحوه کارکرد و ردیابی Airtag توضیح می‌دهیم.

ادامه این مطلب را در فروشگاه اینترنتی هدف بخوانید. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند بازار است که سعی می‌کند در هر رده‌ی کاربری با هر رنج قیمتی یک گوشی مناسب را عرضه کند. یکی از گوشی‌های این شرکت که کمی از دسته‌ی گوشی‌های میان رده بالاتر قرار می‌گیرد، گوشی موبایل Samsung Galaxy A42 است. سامسونگ A42 با صفحه نمایشی بزرگ و طراحی مشابه سایر گوشی‌های این شرکت به بازار معرفی شده و نکته‌ی مثبت اصلی آن مربوط به سیستم پردازشی آن می‌شود. جایی که از چیپست سریع و قدرتمند Qualcomm Snapdragon 750 در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619 استفاده شده است. اگر قصد خرید گوشی با قدرت پردازشی بالا در بین گوشی‌های میان‌ رده هستید، Samsung Galaxy A42 5G گزینه‌ی مناسبی برای شما است. اما در سایر بخش‌ها مخصوصا صفحه نمایش ممکن است مشخصات این گوشی برای شما ناامید کننده باشد. 

موبایل Samsung Galaxy A42 صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل Super AMOLED داشته که رنگ‌ها در آن شفافیت و دقت خوبی دارند، زاویه دید گوشی هم بسیار مناسب است اما با ما با یک نمایشگر HD با رزولوشن 720x1600 طرف هستیم که اصلا جذاب نیست. کیفیت پایین‌ صفحه نمایش کسانی را که اهمیت زیادی به نمایشگر گوشی می‌دهند، اذیت خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های گوشی می‌توان به پشتیبانی از فناوری 5G اشاره کرد. برای عکاسی و فیلم برداری هم سامسونگ در Galaxy A42 خود از یک ماژول چهارتایی دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی گوشی از نوع واید بوده و 48 مگاپیکسلی است. دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی هم برای عکاسی اولترا واید و ماکرو، و یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق، ماژول دروبین A42 را تشکیل می‌دهند. در بخش فیلم برداری این گوشی در نهایت قادر به ضبط ویدیو 4K با 30 فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی گوشی هم 20 مگاپیکسلی است که قابلیت فیلم برداری 1080p دارد.

 

Samsung Galaxy A42 5G

 

یکی از ویژگی‌های اصلی موبایل Samsung Galaxy A42 مربوط به ظرفیت باتری می‌شود. Galaxy A42 از یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر استفاده می‌کند که در حالت استفاده‌ی عادی می‌تواند تا 2 روز هم برای شما شارژدهی داشته باشد. رنج قیمت A42 سامسونگ  به نسبت رقبای خود برتری خاصی نداشته و با هم رده‌های موبایل شیائومی برابری می‌کند. در ادامه نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های گوشی خواهیم داشت، اما به صورت کلی اگر به دنبال خرید گوشی برای پردازش‌های سنگین در این رده کاربری هستید و سایز بزرگ صفحه نمایش و ظرفیت باتری برای شما اولویت دارد، خرید Samsung Galaxy A42 یک انتخاب خوب برای شما است. در ادامه با نقد و بررسی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy A42 5G همراه باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت موبایل Samsung Galaxy A42

 

موبایل Samsung Galaxy A42

 

گوشی Samsung Galaxy A42 طراحی متفاوتی به نسبت سایر گوشی‌های سامسونگ ندارد. در واقع در تمامی گوشی‌های سری A شاهد طراحی تقریبا مشابهی هستیم. در این گوشی هم با یک بدنه‌ی تمام پلاستیکی، یک‌دست و کشیده طرف هستیم که تنها تفاوتی که با سایر گوشی‌های این سری می‌کند، مربوط به الگوی قاب گوشی است. سامسونگ در طراحی این گوشی از یک الگویی مشابه طیف رنگی استفاده کرده است که از بالا به پایین شدت رنگ آن تغییر کرده است. Galaxy A42 در سه رنگ مشکی، خاکستری و سفید معرفی شده که در هر کدام از این رنگ‌ها الگوی‌ رنگی از پر رنگ‌ترین حالت به حالت کم‌رنگ بر روی قاب گوشی نقش بسته و ظاهر خاصی به گوشی بخشیده است.

 

موبایل Samsung Galaxy A42

 

صفحه نمایش 6.6 اینچی باعث شده با یک گوشی بزرگی طرف باشیم که خیلی خوش دست نباشد. اگر دست کوچکی دارید یا دوست دارید با یک دست با گوشی کار کنید، Samsung Galaxy A42 خیلی مناسب شما نیست. بر روی لبه‌ی سمت راست کلید پاور و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر هم اسلات قرار گیری سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی MicroSD به چشم می‌خورد. در قسمت انتهایی گوشی هم ورودی کابل شارژ USB Type-C به همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارند. یکی از ویژگی‌های گوشی در بخش امنیت، مربوط به انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه نمایش است. با نگه داشتن دست خود بر روی محوطه‌ی پایین نمایشگر می‌توانید قفل گوشی را باز کرده یا وارد نرم افزارهای امنیتی خود شوید. با اینکه قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش یک فناوری جدیدتر نسبت قرار دادن آن بر روی کلید پاور است، اما باید درنظر داشته باشید که سرعت آن از کلید پاور کمتر است. در واقع تشخیص اثر انگشت از روی صفحه نمایش کمی دیرتر از کلید پاور انجام می‌شود.

ابعاد گوشی 164.4x75.9x8.6 ،Samsung Galaxy A42 میلی‌متر است. ضخامت گوشی به نسبت سایز بزرگ آن خیلی زیاد نیست اما از لحاظ وزن، با 193 گرم، Galaxy A42 جز گوشی‌های سنگین بازار به حساب می‌آید. نکته‌ی دیگر در بخشی طراحی این گوشی وجود ندارد. با توجه به رنج قیمت Samsung Galaxy A42 انتظار بدنه‌ی قوی‌تر یا ضد آب و گردو‌غبار بودن را نمی‌توان از آن داشت.

ادامه این بررسی را از فروشگاه اینترتی هدف بخوانید. 

  • فروشگاه اینترنتی هدف