edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

یکی از نسخه های جدید سری گوشی های Galaxy A سامسونگ که در دسامبر (December) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم Galaxy A51 نام دارد. این گوشی می‌تواند برای کسانی که طرفدار برند سامسونگ هستند و می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی خوب و خوش قیمت بخرند، گزینه خرید خوبی است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را بهتر بشناسیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری گوشی های گلکسی A همیشه از پرطرفدارترین گوشی های برند سامسونگ بودند، به ویژه که سال گذشته این شرکت کره‌ای تنوع سری محصولات A خود را افزایش داد و منجر به استقبال بیشتر کاربران از آن ها شد. در ماه سپتامبر سال 2019 سامسونگ از گوشی Galaxy A51 رونمایی کرد که در واقع نسخه جایگزین و جانشین همان گوشی گلکسی A50 است که سال گذشته روانه بازار شده بود. قیمت سامسونگ Galaxy A51 مثل دیگر گوشی های سری A این شرکت نسبتا مقرون به صرفه است و این امر می‌تواند این اسمارتفون را به گزینه خرید خوبی برای علاقمندان به گوشی های برند سامسونگ تبدیل کند.

اما این گوشی چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی ها این اسمارتفون جدید داشته باشیم. سعی می‌کنیم به شکلی کاربردی تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این گوشی خوش دست و جذاب را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا شما هم قادر به شناسایی بهتر نقاط قوت و ضعف اسمارتفون مذکور باشید. اگر به فکر خرید Galaxy A51 هستید، توصیه داریم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی A51 از نظر سبک ظاهر، سبک طراحی و کیفیت ساخت خیلی حرف متفاوت و جدیدی برای گفتن ندارد و تقریبا مشابه با همان نسخه سال قبل خود یعنی گوشی Galaxy A50 طراحی شده است. شما با در دست گرفتن این گوشی و نگاه کردن به بدنه آن به خوبی متوجه این امر خواهید شد. شاید اصلی ترین تفاوت های این اسمارتفون نسبت به نسخه سال قبل مربوط به سبک طراحی لنز دوربین اصلی و طرح خاصی شود که به صورت نسبتا نامحسوس روی قاب پشت گوشی وجود دارد و با کمی دقت متوجه آن خواهید شد. فریم اصلی گوشی از پلاستیک ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم پلاستیکی است. بنابراین فریب براق و جذاب بودن قاب پشت گوشی را نخورید! در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که قاب پشت گوشی در برابر خط و خش افتادن و تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس عمل می‌کند و بهتر است حتما از آن محافظت به عمل آید.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

برای محافظت از قاب پشت گوشی A51 می‌توانید از گلس محافظ قاب پشت یا کیف موبایل استفاده کنید. ابعاد بدنه گوشی 7.9 در 73.6 در 158.5 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن آن حدود 172 گرم است که وزن بسیار خوبی برای گوشی با این ابعاد و مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود. گوشی نام برده شده از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز است. پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) هم در این گوشی تعبیه شده و در بخش زیرین قاب آن قرار دارد. طبیعتا گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه از استاندارد ضد آب هم پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین در حین استفاده از آن مراقب باشید تا دستگاه با آب در تماس مستقیم قرار نگیرد.

سامسونگ گوشی A51 را به اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش مجهز کرده است. قسمت زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن اثر انگشت و تایید هویت کاربر را دارد. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش گوشی خوب است و در شرایط مختلف می‌تواند با سرعت و دقت مطلوبی تایید هویت و آنلاک نمایشگر را امکانپذیر سازد. وقتی گوشی را در دست بگیرید، علیرغم اینکه با یک اسمارتفون خوش قیمت و مقرون به صرفه رو به رو هستید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و دستگاه کاملا خوش دست به نظر می‌آید.

حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و در بخش فوقانی ال سی دی آن لنز دوربین سلفی دستگاه تعبیه شده است. این لنز در داخل صفحه نمایش گوشی قرار دارد. طبق آمار چیزی در حدود 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی A51 توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 را هم روی پنل جلوی دستگاه بکار برده است، اما با این حال ما نصب گلس محافظ ال سی دی را در این گوشی الزامی می‌دانیم و توصیه داریم که حتما روی صفحه نمایش گوشی یک لایه گلس محافظ نصب کنید. هیچ ویژگی خاص دیگری در گوشی A51 قابل مشاهده نیست و همانطور که مشخص است، گوشی از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت وضعیت معمولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

به عقیده ما اگر سامسونگ در سبک طراحی گوشی کمی تغییر ایجاد می‌کرد وضعیت بهتری برقرار می‌شد و افراد بیشتری برای خرید Galaxy A51 اقدام می‌کردند، اما ظاهرا این روزها ایجاد تغییرات عمده در طراحی و ظاهر اسمارتفون ها چندان از سمت شرکت های سازنده موبایل مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اغلب گوشی ها با ظاهر و سبک طراحی یکسانی روانه بازار می‌شوند که شامل قاب پشت براق، صفحه نمایش بزرگ بدون حاشیه، اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش و غیره می‌شود. گوشی سامسونگ A51 هم از این قاعده مستثنا نیست و ویژگی خاص و متفاوتی در طراحی آن دیده نمی‌شود اما با این وجود از این بخش نقد و بررسی ما سربلند خارج می‌شود و به عقیده ما با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت ساخت و ظاهر مطلوبی برخوردار است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : صفحه نمایش

 گوشی سامسونگ A51 از یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با حاشیه های بسیار باریک بهره می‌برد که پنل آن از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است. صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی تقریبا 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و بدین ترتیب ظاهری جذاب و شیک را برای آن به ارمغان می‌آورد. همانطور که در عکس های ضمیمه شده مشاهده می‌کنید لنز دوربین سلفی این گوشی هم در قسمت فوقانی ال سی دی دستگاه و داخل آن تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی 2400 در 1800 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای یک نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود.

سامسونگ روی صفحه نمایش گوشی A51 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که این شیشه مقاومت نسبتا خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است برای اطمینان هم که شده حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی پنل صفحه نمایش دستگاه نصب گردد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always On Display" اشاره کنیم که منجر می‌گردد اطلاعاتی مثل تاریخ، زمان و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها دائما روی صفحه خاموش گوشی هم نشان داده شوند. این قابلیت واقعا کاربردی است و بنا به ادعای سامسونگ خیلی هم روی مصرف باتری تاثیر چندانی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت اسکن انگشت اشاره کرد که در بخش قبل هم در مورد آن صحبت کردیم. قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی می‌کند و کیفیت عملکرد خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

اما موضوع اصلی که باید در این بخش نقد و بررسی گلکسی A51 به آن بپردازیم مربوط به کیفیت صفحه نمایش گوشی می‌شود. سامسونگ همیشه نشان داده که در این زمینه عملکرد عالی دارد و گوشی هایش از بهترین های بازار هستند. در رابطه با Galaxy A51 هم شرایط کاملا مشابه صادق است و صفحه نمایش این اسمارتفون واقعا کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. تصاویر روی صفحه 6.5 اینچی این گوشی جذاب، شاداب، شارپ و دقیق به نظر می‌آیند و جزئیات مطلوبی دارد. این مسئله سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی با گوشی A51 و صفحه نمایش بزرگ، بدون حاشیه و با کیفیت آن لذت‌بخش‌تر شود.

مسئله بعدی که در بررسی گلکسی A51 مشخص شد مربوط به توان خوب صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود. این امر سبب خواهد شد که حتی در شرایطی که نور محیط بسیار شدید است و مستقیما به صفحه گوشی می‌تابد هم بتوان بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کرد. شما در محیط های این چنینی و باز که تحت تابش نور قرار دارند می‌تواند برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر گوشی A51 را روی 90 درصد تنظیم کنید و بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده نمایید.بنابراین در مجموع بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy A51 محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 با توجه به اینکه گوشی A51 در ماه دسامبر سال 2019 رونمایی شده، جای تعجبی نیست که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 10 در حالت پیش فرض روی آن نصب باشد و این مسئله می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار آید. رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ هم طبیعتا در کنار این سیستم عامل نصب و راه اندازی می‌شود. انتظار داریم سامسونگ تا 2 سال آینده از گوشی A51 پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های اصلی اندروید و آپدیت های فرعی رابط کاربری خود را برای آن منتشر کند. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه، روان و کاربرپسند است؟ رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ در مقایسه با خیلی از رابط های اندرویدی دیگر به مراتب وضعیت بهتری دارد و حداقل ما با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم.

رابط کاربر One UI 2.1 را نمی‌توان مطلقا یک رابط کاملا بهینه شده و درجه یک محسوب کرد اما در مقایسه با دیگر رابط های اندرویدی و به ویژه رابط کاربری شرکت هایی مثل هوآوی یا شیائومی می‌تواند بهینه تر محسوب شود. قابلیت های شخصی سازی و کاربردی مطلوبی هم در این رابط ارائه شده‌اند که امکان استفاده بهتر از دستگاه را فراهم می‌آورند. فعالسازی حالت فول اسکرین در گوشی A51 و تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان آورد چون در این حالت تقریبا از کل فضای صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سامسونگ تغییراتی در دستورات اشاره‌ای حالت فول اسکرین گوشی ایجاد کرده است که مهمترین آن ها مربوط به نحوه بازگشت به عقب می‌شود. در اغلب گوشی ها ارائه این دستور اشاره‌ای با کشیدن انگشت از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت وسط ممکن می‌شود اما در گوشی A51 و رابط One UI 2.1 برای انجام این کار باید انگشت خود را در لبه زیرین صفحه نمایش قرار داده و به سمت پایین بکشید. از آنجایی که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات رابط کاربری گوشی شویم، از اشاره به موارد جزئی‌تر صرف نظر خواهیم کرد و صرفا در رابطه با میزان روان بودن بستر نرم افزاری گوشی صحبت می‌کنیم.

در گوشی Galaxy A51 ما به راحتی برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره را روی گوشی نصب و اجرا کردیم. انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، تماشای کلیپ های یوتیوب، برقراری تماس و غیره هم در گوشی به راحتی قابل انجام بود. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد و روان و نسبتا بهینه است. اگر برای انجام کارهای روزمره و عادی از آن استفاده کنید، تقریبا با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. به عقیده ما سامسونگ گلکسی A51 از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد و حداقل نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف سازد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما پتانسیل پردازشی گوشی A51 چطور است و آیا می‌توان در این گوشی بازی های اندرویدی HD و سنگین را اجرا کرد؟ قبل از اینکه در مورد این مسئله صحبت کنیم یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است و نباید انتظاری در حد یک گوشی پرچمدار را از آن داشته باشید. سامسونگ در قلب گوشی A51 از تراشه اگزینوس 9611 استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه بکار گرفته شده است. گوشی از نظر رم شامل سه نسخه با ظرفیت های 4، 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است. لازم به ذکر است که امکان اتصال حافظه جانبی هم به گوشی A51 وجود دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

ما در بررسی گلکسی A51 برای درک قدرت عملکرد گوشی بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه روی آن اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر که تعداد آن ها روی 10 عدد اپلیکیشن فعال تنظیم شده بود، جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم دستگاه مشخص شود. ضمنا لازم به ذکر است که ما در این بررسی از نسخه پایه گوشی با رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که بازی پابجی موبایل بدون مشکل در گوشی A51 قابل اجراست اما بعد از 10 دقیقه اجرای این گیم بدنه گوشی به دلیل افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر آن تقریبا با شدت زیادی داغ می‌شود. بنابراین بهتر است از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی Galaxy A51 خودداری کنید.

جهش مابین اپلیکیشن های اخیر پس زمینه هم بعد از 15 دقیقه اجرای بازی پابجی با کیفیت خوبی انجام شد اما عاری از لگ و تاخیر نبود. با این حال گوشی انتظارات ما را بر آورده کرد و نشان داد به عنوان یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت از قدرت پردازشی مطلوبی برخوردار است. شما برای انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و غیره در گوشی A51 با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد و حتی اجرای بازی های سنگین HD هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما توصیه ما این است که تا حد ممکن از اجرای طولانی مدت گیم های سنگین در آن خودداری کنید چون انجام این کار می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه موبایل، خالی شدن سریع تر شارژ باتری و همچنین بروز لگ و تاخیرهای جزئی در عملکرد دستگاه شود. با وجود این تفاسیر باید در این بخش بررسی گلکسی A51 نمره خوبی به آن داده شود و کیفیت عملکرد آن را مطلوب محسوب کرد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : دوربین اصلی و سلفی 

یکی از اصلی ترین ویژگی های مهم گوشی A51 مربوط به دوربین آن می‌شود که در اولین نگاه توجه هر کاربری را جلب می‌کند. مجموعه دوربین اصلی این گوشی که در گوشه قاب پشت آن تعبیه شده از چهار لنز تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی مورد نظر در محیط های با نور خوب واقعا کیفیت مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های شارپ، با جزئیات و با کیفیتی را ضبط کند. عموما عکس های ضبط شده در این حالت کاملا نچرال (Natural) یا طبیعی به نظر می‌رسند و تفکیک پذیری رنگ ها هم به خوبی در آن ها انجام می‌شود. عکسبرداری در حالت پرتره هم در اینگونه مواقع با دقت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه در این حالت عکسبرداری دوربین گوشی A51 وضعیت مطلوبی دارد.اما در محیط های با نور کم افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

البته مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در اینگونه محیط ها آنقدری زیاد نیست که آزاردهنده باشد و به عقیده ما همچنان گوشی A51 در اینگونه محیط ها هم می‌تواند در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده خودش عکس های بهتری ضبط کند. اما نباید انتظار داشته باشید که در این شرایط کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی مشابه حالت قبل باشد و بتوانید عکس های بی‌نقصی با آن ضبط کنید. در سمت مقابل یک لنز دوربین 32 مگاپیکسلی نوع واید که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند به عنوان دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy A51 در نظر گرفته شده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که دوربین سلفی آن واقعا با کیفیت است و به ویژه در محیط هایی که نور مطلوبی داشته باشند می‌تواند تصاویر سلفی خیلی زیبایی ضبط کند. دوربین سلفی گوشی از ضبط عکس های پرتره سلفی هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت بسیار خوبی را هم در این راستا ارائه کرده است.

اما طبیعتا در محیط هایی که نور مناسبی در آن وجود نداشته باشد و به ویژه محیط های بسته و داخلی کم نور، کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت خواهد کرد و دیگر بازده قبل را ندارد. با این حال همچنان امکان ضبط عکس های خوب و قابل قبولی با آن وجود دارد. بنابراین از این بخش بررسی گلکسی A51 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی از دوربین اصلی و سلفی با کیفیتی بهره می‌برد. اگرچه کیفیت عملکرد دوربین های گوشی در محیط های کم نور تا حدی افت می‌کند اما این مسئله طبیعی است و در تمام دوربین های شاهد وقوع آن هستیم. به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A51 محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : باتری و شارژدهی

با توجه به اینکه گوشی A51 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با کیفیت و بدون حاشیه بهره می‌برد، انتظار داشتیم که یک باتری قدرتمندتر و حداقل با ظرفیت بالاتر از حد نرمال در آن بکار گرفته شود اما سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی انتخاب کرده است! با توجه به مشخصات فنی دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که قدرت شارژدهی باتری گوشی چندان چنگی به دل نزند! در بررسی گلکسی A51 هم تقریبا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون تقریبا می‌توان یک روز از گوشی با سطح استفاده نرمال کار کرد! اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر از حد نرمال باشد، بدون تردید قبل از یک روز نیاز به شارژ کردن گوشی پیدا می‌کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

پس قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 کاملا معمولی است و می‌توانست بهتر از این باشد. در سمت مقابل سرعت شارژ مجدد باتری گوشی وضعیت نسبتا خوبی دارد. شارژر فابریک گوشی A51 یک شارژر 15 واتی است و امکان فول شارژ باتری دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه فراهم می‌کند. در مجموع به عقیده ما گوشی Galaxy A51 سامسونگ می‌توانست از باتری با ظرفیت بیشتر بهره‌مند شود و یک شارژر قدرتمندتر هم داشته باشد، اما تصور داریم سامسونگ برای کاهش و کنترل هزینه تولید دستگاه سعی داشته که تغییرات و ارتقاء زیادی در آن به وجود نیاورد. پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 بعد از چند ماه استفاده افت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و گوشی تقریبا هر روز چند مرتبه نیازمند اتصال شارژر شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ (Samsung Galaxy A51) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرای که علاقمند گوشی های برند سامسونگ هستند و می‌خواهند با صرف هزینه‌ای نه چندان گزاف یک گوشی اندرویدی خوب و با کیفیت خریداری کنند گزینه خرید مناسبی است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در قسمت زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده است.

 

نقاط قوت:

  • خوش دست بودن
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید 10 و بستر نرم افزاری خوب
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • قیمت نسبتا مناسب

 

نقاط ضعف:

  • فریم و قاب پشت پلاستیکی
  • شارژدهی نه چندان قوی باتری
  • فروشگاه اینترنتی هدف

برنامه تیک تاک یا همان TikTok توانسته به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های حوزه شبکه اجتماعی تبدیل شود و حتی رقیبی جدی برای اینستاگرام به شمار آید. به عقیده خیلی از افراد این برنامه در آینده می‌تواند به جایگزینی برای اینستاگرام تبدیل شود. اما چطور از این برنامه استفاده کنیم و قابلیت های آن را بهتر بشناسیم؟ ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به آموزش برنامه تیک تاک بپردازیم و صفر تا صد آن را برایتان شرح دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش برنامه تیک تاک : مقدمه

تیک تاک یک اپلیکیشن در حوزه شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید کلیپ های ویدیویی را با دیگران به اشتراک قرار دهید. همچنین تیک تاک قابلیت های جالبی مثل ایجاد چالش (Challenge) و دوئت (Duet) و خیلی ویژگی های دیگر را فراهم می‌کند که بر جذابیت های برنامه افزوده‌اند و کاربران را بیشتر برای استفاده از این اپلیکیشن ترغیب کرده‌اند. برخلاف تصور اغلب افراد استفاده از برنامه TikTok کار سختی نیست و این برنامه تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام طراحی شده است. برخی افراد عقیده دارند که تیک تاک در آینده نزدیک جایگزین اینستاگرام می‌شود و برخی دیگر آن را مکملی برای اینستا می‌دانند! اما سوال اصلی این است که چطور از برنامه TikTok استفاده کنیم؟

در این مقاله اختصاصی قصد دارید به آموزش برنامه تیک تاک بپردازیم و صفر تا صد استفاده از این برنامه و نحوه کار کردن با آن را برایتان شرح دهیم. همچنین توصیه داریم برای آشنایی با ترفند های جالب این اپلیکیشن حتما به مطالعه مقاله "آموزش ترفند های برنامه تیک تاک (Tik Tok)" هم بپردازید، چون ترفندهای معرفی شده در آن مقاله هم بدون تردید می‌توانند برای شما جذاب و جالب به شمار آیند. در این مقاله سعی می‌کنیم تمام مراحل استفاده از برنامه Tik Tok و نحوه کار کردن با آن را برایتان شرح دهیم تا هیچ جای سوالی در ذهنتان باقی نماند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دانلود برنامه TikTok

طبیعتا قبل از هر کاری باید برنامه یا همان اپلیکیشن TikTok را دانلود بر روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای آیفون های اپل یا بهتر بگوییم سیستم عامل iOS منتشر شده و دارای نسخه اختصاصی خودش است. بنابراین شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به اپ استور (App Store) و جستجوی نام برنامه، نسخه آی او اسی آن را دانلود و روی گوشی نصب کنید یا با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) گوشی اندرویدی خود نسخه مناسب اندروید آن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب نمایید. ضمن اینکه در گوشی های اندرویدی با فعالسازی گزینه Unknown Sources قادر خواهید بود که فایل نصبی یا همان apk برنامه مورد نظرتان را دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. پس در اولین قدم آموزش برنامه تیک تاک باید این اپلیکیشن روی گوشی شما نصب شود.

 

ثبت نام و ساخت اکانت تیک تاک

بعد از اینکه برنامه تیک تاک را روی گوشی خودتان نصب کردید باید در آن یک اکانت بسازید. روش های مختلفی برای ساخت اکانت در TikTok ارائه شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به شرایط خویش هر کدام از این روش ها که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید. ساده ترین روش برای انجام این کار مربوط به استفاده از شماره موبایل یا ایمیل می‌شود، یعنی درست مشابه با حالتی که در اینستاگرام شاهد آن هستیم. جالب است بدانید که شما حتی با اکانت اینستاگرام خود هم می‌توانید در تیک تاک ثبت نام (Sign Up) کنید. برای ساخت اکانت با شماره موبایل یا ایمیل، گزینه Use Phone or Email را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در صفحه جدیدی که باز می‌شود تاریخ تولید خودتان و شماره موبایل خود یا آدرس ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد کنید و سپس گزینه Send Code را بزنید. ظرف چند ثانیه یک کد به آدرس ایمیل شما یا شماره موبایلی که وارد کرده بودید ارسال می‌شود. کد دریافتی را داخل فیلد وارد کنید و به همین سادگی ساخت اکانت Tik Tok انجام می‌شود و شما اولین مرحله آموزش برنامه تیک تاک را با موفقیت پشت سر می‌گذارید. ثبت نام در تیک تاک با استفاده از اکانت اینستاگرام هم بسیار ساده است. در این شرایط کافیست از لیست گزینه هایی که در تصویر فوق نشان داده شده و در زمان ثبت نام نمایان می‌شوند گزینه Continue with Instagram را انتخاب کنید و با وارد کردن مشخصات اکانت اینستای خود لاگین را تکمیل نمایید تا اکانت TikTok شما بدین ترتیب ساخته شود.

 

تنظیمات بخش پروفایل (Profile)

منوی های اصلی برنامه Tik Tok خیلی شبیه به اینستاگرام هستند و به همین دلیل کار کردن با این اپلیکیشن برای کسانی که تجربه استفاده از اینستاگرام را داشته باشد به مراتب ساده خواهد بود. در تیک تاک یک قسمت اختصاصی تحت عنوان پروفایل (Profile) ارائه شده که کاربر با مراجعه به آن بخش می‌تواند پروفایل خود را شخصی سازی کند. برای مراجعه به این بخش کافیست از منوی زیرین صفحه، گزینه با نماد "آدمک" را انتخاب کنید. وقتی وارد این قسمت شدید اطلاعاتی در مورد پروفایل و اکانت شما نمایش داده می‌شود که دیگران هم با مراجعه به اکانت شما قادر به مشاهده این اطلاعات خواهند بود.

شما می‌توانید با لمس گزینه Edit Profile وارد قسمت ویرایش پروفایل خویش شوید. در این بخش گزینه های متعددی قابل انتخاب خواهند بود. به عنوان مثال شما می‌توانید عکس پروفایل خودتان را تغییر دهید یا حتی یک ویدیوی کوتاه را روی آن بگذارید. امکان انتخاب یوزرنیم و تایپ کردن بیو (Bio) هم در این بخش وجود دارد. همچنین برنامه تیک تاک این امکان را به شما می‌دهد که اکانت های دیگر شبکه های اجتماعی خود از قبیل اینستاگرام، یوتیوب و غیره را هم در این بخش به اکانت تیک تاک خود لینک کرده و دیگران را قادر به دسترسی سریعتر به این اکانت ها کنید. بنابراین در این مرحله آموزش برنامه تیک تاک توصیه داریم پروفایل خود را شخصی سازی نمایید تا تکمیل شود.

 

قسمت هوم (Home) و ویدیو های دوستان شما

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

یکی از تب هایی که در برنامه TikTok ارائه شده تب هوم است که با نماد یک "خانه" در گوشه سمت چپ و زیرین صفحه موبایلتان دیده می‌شود. در این بخش درست مثل قسمت مشابه در اینستاگرام یا توییتر جدیدترین پست های فالووینگ هایتان نمایش داده می‌شود. یعنی شما در این قسمت می‌توانید آخرین پست های دوستانتان را مشاهده کنید، البته با این تفاوت که تمام پست ها به صورت ویدیویی هستند. اگر فالووینگ نداشته باشید، تیک تاک به طور خودکار از بین ویدیو های پرمخاطب و پربازدید مواردی را به صورت اتفاقی در این قسمت برایتان به نمایش در می‌آورد. به تدریج که در TikTok فعالیت کنید و تعداد دوستانتان زیاد شوند، این ویدیو های پیشنهادی جای خود را به ویدیو های دوستان شما می‌دهند. در نظر داشته باشید ویدیو هایی که شما پست می‌کنید هم در این قسمت از اکانت دیگر دوستان شما به تصویر کشیده خواهند شد.

 

لایک و کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری ویدیو با دیگران

یکی دیگر از قابلیت هایی که باید در آموزش برنامه تیک تاک به آن اشاره شود مربوط به امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن می‌شود. شما می‌توانید بعد از مشاهده هر ویدیو در TikTok آن را لایک کرده یا نظرتان را زیر آن به ثبت برسانید، یعنی دقیق حالتی مشابه با اپلیکیشن اینستاگرام! برای لایک کردن هر پست کافیست که آیکون با نماد قلب را در آن لمس کنید. برای کامنت گذاشتن هم می‌توانید آیکونی که با نماد "ابر" در گوشه سمت راست صفحه و زیر آیکون "قلب" ارائه شده را انتخاب کرده و نظرتان را تایپ و ارسال کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

همچنین شما می‌توانید هر پستی...

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار هزاران رِندِر (طراحی فرضی ابتدایی) گرافیکی مختلف از کنسول نسل جدید سونی یعنی پلی استیشن 5، این کمپانی به صورت رسمی از طریق یک مراسم آنلاین از ظاهر محصولات جدید خود رونمایی کرد. در این کنفرانس پلی استیشن 5 معمولی و Play Station 5 Digital که فاقد درایو نوری می‌باشد، معرفی شدند. تمرکز این کنفرانس تنها بر روی معرفی ظاهر کنسول نسل نهمی سونی (Sony) و لوازم جانبی آن بود و زیاد به سخت افزار این کنسول اشاره‌ای نشد؛ هرچند که مشخصات سخت افزاری این کنسول پیش از این به صورت رسمی توسط کمپانی سونی منتشر شده بود. در این مقاله سعی شده به صورت جامع نگاهی به کنسول play station 5 داشته باشیم و به سوالات اصلی شما کاربران عزیز در رابطه با این کنسول جذاب پاسخ دهیم. پیش از این نیز ما در مقاله‌ای دیگر از تیم تحریریه فروشگاه اینترنتی هدف، به معرفی تخصصی کنترلر پلی استیشن 5 با نام Dual sense پرداخته ایم که به شما پیشنهاد میکنم پیش از مطالعه این مطلب حتما نسبت به خواندن مقاله «معرفی کامل کنترلر Dual Sense» اقدام نمایید.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

سونی همواره توانسته از افشای اطلاعات محصولات خود پیش از رونمایی جلوگیری کند و این موضوع موجب شده بود که عطش کاربران برای دریافت اطلاعاتی از ظاهر PS5 دوچندان شود. همانند کنترلر dual sense، کنسول پلی استیشن 5 نیز با ظاهر مشکی و سفید معرفی شد. ساختاری که در مراسم به نمایش گذاشته شد؛ نمایی از قرارگیری عمودی کنسول بود، اما این در حالیست که کنسول Play Station 5 در هر دو حالت عمودی و افقی تعادل داشته و قادر به قرارگیری می‌باشد. سونی همچنان به اصول خود پایبند بوده و کنسول جدید خود را با درایو نوری معرفی کرده است؛ هرچند که نسخه دیجیتال نیز با قیمت پایین تری قابل خریداری بوده و بر اساس سلیقه بسیاری از کاربران از ظاهر بهتری برخوردار است. در نمای جلویی هر دو کنسول نیز شاهد قرارگیری یک پورت USB و یک پورت USB-C هستیم که اتصال هارد اکسترنال و کنترلر PS5 به محصول را فراهم می‌کنند.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

علاوه بر پلی استیشن 5 از لوازم جانبی این کنسول که شامل هدفون PS5 با نام پلاس 3D، مدیا ریموت و HD Camera نیز بود، رونمایی شد. سونی همچنین باری دیگر پشتیبانی از اجرای بازی‌های Play Station 4 روی کنسول پلی استیشن 5 را به‌ لطف قابلیت Backward Compatibility تایید کرد. در ادامه نگاهی به کلیه جزئیات منتشرشده از سخت افزار کنسول PS5 خواهیم داشت.

  • پردازنده مرکزی (CPU) : پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
  • پردازنده گرافیکی (GPU) : پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شده RDNA 2، قدرت 10.28 ترافلاپس و 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز
  • حافظه موقت (RAM) :  شانزده گیگابایت حافظه GDDR6 از نوع ۲۵۶ بیتی
  • پهنای حافظه : 448 گیگابایت در ثانیه
  • درایو نوری : درایور بلوری 4K UHD
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی : 825 گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا : درگاه SSD از نوع NVMe
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB

بر اساس گفته‌های مهندس طراحِ سخت افزار و توسعه کنسول پلی استیشن5، استفاده از هاردهای NVMe در ساختار PS5 موجب شده که عملکرد کنسول جدید به شکل چشم گیری ارتقا یابد و این پیشرفت بگونه‌ایست که ممکن است شاهد حذف کلی لودینگ‌ها (Loading) از بسیاری از بازی‌های توسعه یافته برای کنسول پلی استیشن 5 باشیم.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

علاوه بر این کمپانی سونی اعلام کرده است که تاریخ عرضه کنسول Play Station 5 بر اثر ویروس کرونا به تعویق نیفتاده و در همان تاریخ قبلی یعنی تعطیلات 2020، این کنسول مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت. در رابطه با رنگ کنسول نیز، جزئیات زیادی ارائه نشده است اما بر اساس شایعات، کنسول PS5 و کنترلر Dual sense، با رنگ تمام مشکی نیز منتشر خواهند شد. در رابطه با بازی‌های زمان انتشار کنسول Play station 5 نیز، سونی لیست بلندبالایی از بازی‌های مختلف را ارائه کرده؛ که در میان آن‌ها نام بازی‌های پرطرفداری همچون Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Hitman 3، Resident Evil 8، Horizon II: Forbidden West و Gran Turismo 7 به چشم می‌خورد.

 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم که ویدیو معرفی کمپانی سونی از کنسول پلی استیشن 5 را از کانال آپارات فروشگاه اینترنتی هدف مشاهده نمایید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بنا به هر دلیل تمایل داشته باشید نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام خود را تغییر دهید. خوشبختانه انجام تمام این اقدامات به سادگی امکانپذیر است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل در این اپلیکیشن محبوب بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هر کاربر اینستاگرام برای خودش یک نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم در نظر می‌گیرد و دیگر کاربران با تایپ کردن این یوزرنیم می‌توانند به اکانت وی دسترسی داشته باشند. همچنین برای ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام حتما باید یک شماره موبایل یا ایمیل ثبت شود. در واقع ثبت نام در اینستا و ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی با ایمیل یا شماره موبایل امکانپذیر است. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ساخت اکانت جدید متصل به یک اکانت قدیمی با لینک شدن به شماره موبایل قبلی آن بدون نیاز به وریفای ایمیل و شماره تلفن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا در مورد آن صحبت کنیم. اما تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل کاربر چگونه انجام می‌شود؟

خوشبختانه انجام این تغییرات به سادگی امکانپذیر خواهد بود و هیچ پروسه پیچیده‌ای را در پی ندارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم در سه بخش مجزا به ترتیب نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام ، تغییر ایمیل متصل به اکانت و همچنین تغییر شماره موبایل اکانت اینستا را برایتان آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که ممکن است روند دقیق و جزئیات انجام این موارد با توجه به آپدیت های اینستاگرام برای نسخه های مختلف اندرویدی و آی او اسی برنامه دچار تغییراتی شود اما در مجموع روند کلی انجام کار به گونه‌ای خواهد بود که عنوان می‌کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تغییر نام کاربری اینستاگرام

ابتدا با آموزش نحوه تغییر نام کاربری یا همان یوزرنیم اینستاگرام شروع می‌کنیم. نام کاربری یا یوزرنیم در واقع همان نامی است که روی صفحه اینستاگرام شما نشان داده می‌شود و دیگران شما را با آن نام می‌شناسند و با جستجوی آن قادر به پیدا کردن صفحه یا اصطلاحا پیج شما می‌شوند. اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید نام کاربری اکانت اینستاگرام خودتان را تغییر دهید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • یوزرنیم فعلی خودتان را انتخاب نمایید.
  • نام کاربری جدیدی که تمایل دارید برای اکانتتان در نظر گرفته شود را تایپ کنید.
  • آیکون تایید یا گزینه Done را لمس نمایید.

به همین سادگی تغییر نام کاربری اینستاگرام شما انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که با تغییر دادن یوزرنیم اکانت اینستاگرام هیچ تغییری در دیگر مشخصات اکانت و لیست فالوورهایتان یا فالووینگ های شما ایجاد نخواهد شد و حتی تغییری هم در پست های قبلی که ارسال کرده بودید ایجاد نمی‌شود، فقط نام اکانت شما تغییر پیدا می‌کند و دیگران پست هایتان را با یوزرنیم جدیدی که در نظر گرفتید مشاهده خواهند کرد. در نظر داشته باشید که اگر بعد از تغییر دادن یوزرنیم اینستاگرام کاربری، نام قبلی شما را جستجو کند قادر به پیدا کردن حساب کاربری شما نخواهد بود.

 

تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام

در زمان ثبت نام یا ساخت حساب کاربری در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل ثبت نام را انجام دهید. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ثبت نام به عنوان زیرمجموعه یک اکانت دیگر و با مشخصات آن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به صحبت در مورد آن بپردازیم. برخی کاربران هم برای افزایش امنیت و دسترسی خود به اکانت اینستا هم یک شماره موبایل و هم یک ایمیل را برای آن به ثبت می‌رسانند. اما اگر بنا به هر دلیل بخواهید علاوه بر تغییر نام کاربری اینستاگرام، ایمیل اکانت را هم تغییر دهید تکلیف چیست؟ خوشبختانه انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور باید مراحل زیر به ترتیب طی شوند:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • قسمتی که با عنوان Email مشخص شده را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل جدید مورد نظرتان را وارد کنید و گزینه تایید یا Done را انتخاب نمایید.
  • حالا به اینباکس ایمیل جدیدی که وارد کردید بروید و روی لینک تاییدی که از سمت اینستا برایتان ایمیل شده کلیک کنید.

با تایید ایمیل جدیدتان، تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام هم تکمیل می‌شود. دقت داشته باشید که برای تغییر دادن ایمیل در اکانت اینستاگرام حتما باید به آدرس ایمیل جدیدی که وارد می‌کنید دسترسی داشته باشید و آن را تایید یا اصطلاحا کانفیرم (Confirm) کنید، در غیر این صورت و صرفا با تایپ کردن ایمیل جدید، تغییر ایمیل انجام نخواهد شد. دقیقا مشابه با حالت قبل (تغییر نام کاربری اینستاگرام)، تغییر دادن ایمیل هم هیچ تغییری در لیست فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و غیره شما ایجاد نمی‌کند و همه چیز مثل قبل خواهد بود و فقط آدرس ایمیل لینک شده اکانت تغییر می‌یابد.

 

تغییر شماره موبایل اینستاگرام

اغلب کاربران اکانت اینستای خودشان را با یک شماره موبایل می‌سازند و بدین ترتیب آن اکانت را به موبایل خود لینک می‌کنند. در این شرایط اگر قصد لاگین شدن در اکانت را داشته باشید باید کد تاییدی که اینستاگرام به آن شماره موبایل ارسال می‌کند را وارد نمایید. اما اگر بخواهیم این شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام را تغییر دهید تکلیف چیست؟ آیا امکان تغییر شماره موبایل اینستاگرام وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. تغییر شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام به سادگی قابل انجام خواهد بود. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • فیلدی که مربوط به شماره موبایل می‌شود را انتخاب کنید.
  • شماره موبایل جدید مورد نظرتان را وارد کرده و گزینه تایید یا Done را بزنید.
  • حالا کدی که از سمت اینستاگرام به شماره موبایل جدیدتان ارسال شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

نکته: بنا به گزارش خیلی از کاربران ارسال کد به شماره موبایل از سمت اینستاگرام در برخی مواقع انجام نمی‌شود! اگر این با مشکل رو به رو شدید، توصیه داریم چند ساعت منتظر باشید و دوباره انجام این کار را تست نمایید. اگر همچنان مشکل باقی بود سعی کنید از شماره دیگری برای تایید و ثبت در اکانت اینستاگرام خود استفاده نمایید.

بعد از طی کردن مراحل فوق تغییر شماره موبایل اینستاگرام شما انجام می‌شود. اگر آدرس ایمیلی هم به اکانت اینستاگرام شما متصل باشد، یک ایمیل برای اطلاع رسانی تغییر شماره موبایل به آن هم ارسال خواهد شد. تغییر دادن شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام هیچ تاثیری روی فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و سایر ویژگی های مرتبط با اکانت اینستای شما ندارد و صرفا شماره موبایل متصل به آن را تغییر می‌دهد.

 

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام با تایید دو مرحله ای

گذشته از بحث اصلی این مقاله که مربوط به تغییر دادن شماره موبایل، ایمیل و یوزرنیم اکانت اینستاگرام می‌شود، بد نیست کمی هم در مورد افزایش امنیت اکانت اینستا صحبت داشته باشیم. اکیدا توصیه می‌کنیم برای افزایش امنیت اکانت خودتان و جلوگیری از هک شدن آن، قابلیت تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را در اکانت خویش فعال نمایید. این قابلیت سبب می‌شود که هیچ فردی نتواند صرفا با وارد کردن یوزرنیم و پسورد اکانت شما در آن لاگین شود و ملزم به ارائه کد تایید مرحله دوم گردد که به موبایلتان ارسال می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که می‌خواهید تایید دو مرحله‌ای برای آن فعال شود.
  • از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (Profile) بروید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کرده و گزینه Settings را لمس نمایید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.
  • گزینه Text Messages را انتخاب کنید.

نکته: در این مرحله می‌توانید گزینه Google Authenticator را هم انتخاب کنید که با انتخاب آن، رمز دوم یا همان رمز تایید دو مرحله‌ای در برنامه مذکور ارائه خواهد شد و پیامک نمی‌شود. برای فعالسازی این حالت باید اپلیکیشن نام برده شده را در گوشی خود نصب نمایید.

  • کد شش رقمی که برایتان پیام شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

بدین ترتیب قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام در اکانت شما فعال می‌شود. توصیه داریم بعد از تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن حتما قابلیت مذکور را هم برای اکانت خویش فعال کنید تا ریسک هک شدن و سوء استفاده از آن را به حداقل برسانید. برای آشنایی دقیق با نحوه فعالسازی قابلیت مذکور می‌توانید از مقاله راهنمای "فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام" کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که مراحل دقیق کار ممکن است با توجه به نسخه و آپدیت های اینستاگرام کمی متفاوت باشد اما روند کلی کار به همین صورت است که عنوان کردیم.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن پرداختیم. انجام این اقدامات به سادگی امکانپذیر بوده و اصلا سخت نیست. فراموش نکنید برای افزایش امنیت اکانت اینستای خود حتما قابلیت تایید دو مرحله‌ای را در آن فعال نمایید. امیدواریم از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

یکی از گوشی های پرفروش شیائومی که واقعا ویژگی های سخت افزاری خوب آن با در نظر گرفتن قیمت مناسبش جای تامل دارد، گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است. اگر به دنبال خرید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت و مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هستید، این اسمارتفون می‌تواند برایتان گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های شرکت شیائومی علیرغم ارائه مشخصات فنی و سخت افزاری عالی قیمت بسیار مناسبی دارند و همین امر سبب شده که این شرکت چینی بتواند جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل برای خود دست و پا کند! شیائومی هم اکنون در بازارهای بین‌المللی هم فعال شده و گوشی های با کیفیتش را با قیمت های رقابتی عرضه می‌کند. یکی از گوشی های فوق‌العاده خوب این شرکت، گوشی می سی دی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است که برخی ویژگی های خاص آن از قبیل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بسیار جالب توجه هستند. این گوشی همچنین از یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro بپردازیم.

قیمت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که دستگاه ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و همین امر می‌تواند خیلی از افراد را برای خرید این اسمارتفون ترغیب کند. نسخه پایه این گوشی با قیمتی در حدود 400 دلار روانه بازار شده، حال آنکه دستگاه مشخصات فنی در حد یک پرچمدار اندرویدی را ارائه می‌کند و واقعا از این نظر کم و کسری چندانی ندارد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro خواهیم پرداخت و تجربه یک هفته استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار می‌دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی مربوط به ظاهر فوق‌العاده جذاب، شیک و پریمیوم آن می‌شود که حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا و درجه یک را کاملا به کاربر منتقل می‌کند. وقتی Xiaomi Mi CC9 Pro را در دست بگیرید واقعا حس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت و این می‌تواند از مهمترین مزیت های خرید این گوشی و استفاده از آن به شمار آید. گوشی اندازه نسبتا بزرگی دارد و بدنه آن 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتری است و ضخیم هم به نظر می‌آید. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 208 گرم می‌رسد و چندان سبک نیست. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که هم پنل جلو و هم قاب پشت گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارند اما با این حال توصیه می‌کنیم برای اطمینان هم که شده یک لایه گلس محافظ ال سی دی و گلس محافظ قاب پشت را در این گوشی مورد استفاده قرار دهید. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (UXB Type C) هم از دیگر ویژگی های این اسمارتفون به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و به عقیده ما جای این ویژگی در آن خالیست!

اما مسئله‌ای واقعا جای بحث بیشتر دارد مربوط به ظاهر و سبک طراحی گوشی می‌شود. گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از نمای رو به رو فوق‌العاده جذاب و خوش رخ است. صفحه نمایش بزرگ آن واقعا حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه ناچ (Notch) کوچکی ضمیمه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. نکته بعدی مربوط به خمیدگی دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی گوشی می‌شود که حالتی زیباتر را برای آن به ارمغان آورده‌اند و البته برخی افراد خیلی با این سبک طراحی نمایشگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

از دیگر نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت گوشی می‌شود. اسکنر گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو در قلب نمایشگر آن تعبیه شده است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین صفحه نمایش یا همان ال سی دی موبایل می‌تواند تایید هویت و اسکن انگشت را انجام دهد. در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر آن وضعیت کاملا قابل قبول و مطلوبی دارد و شما در شرایط مختلف می‌توانید به سادگی با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین ال سی دی موبایلتان از قفل نمایشگر عبور کنید یا تایید هویت را انجام دهید. اما سبک طراحی قاب پشت گوشی چطور است؟ وقتی به قاب پشت گوشی نگاه کنید دو موضوع توجهتان را جلب خواهد کرد! اولین موضوع مربوط به براق بودن قاب پشت گوشی و شیشه‌ای بودن آن می‌شود که بر جذابیت های دستگاه افزوده‌ است و مسئله دومین مربوط به لنز های دوربین اصلی گوشی خواهد بود!

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Mi CC9 Pro پنج لنز دوربین مختلف دیده می‌شود و چراغ فلش LED چهارگانه‌ای هم در کنار آن ها وجود دارد. این مسئله وقتی برای اولین بار به قاب پشت گوشی نگاه کنید به شدت جلب توجه خواهد کرد. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اینطور نتیجه گرفت که گوشی از ظاهر و سبک طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد و وقتی آن را در دست می‌گیرید واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود که با حس در دست گرفتن یک گوشی پرچمدار برابری می‌کند. کیفیت ساخت دستگاه هم مطلوب است اما جای خالی ضد آب بودن در دستگاه حس می‌شود. در مجموع این گوشی نمره کاملا قابل قبولی از این بخش نقد و بررسی ما دریافت می‌کند و بدون تردید ظاهر زیبا، سبک طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب از ویژگی های مثبت آن هستند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : صفحه نمایش

 شیائومی سعی کرده یک پنل نمایشگر بزرگ را در گوشی می سی سی 9 پرو بکار ببرد و تا جای ممکن حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک تر کند. پنل نمایشگر این گوشی از نوع آمولد (AMOLED) بوده و اندازه 6.47 اینچی دارد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کرده بودیم، حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده است. ضمنا در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی، لنز دوربین سلفی آن در یک ناچ کوچک دیده می‌شود و قسمت زیرین پنل نمایشگر هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند.

نسبت 19.5 به 9 در نمایشگر گوشی بکار رفته و بدین ترتیب صفحه نمایش دستگاه نسبتا بلند به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی ها جالب صفحه نمایش گوشی مربوط به لبه های خمیده آن می‌شود که اصطلاحا حالتی اج مانند (Edge) را در دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی دستگاه ایجاد کرده‌اند. این سبک طراحی شاید از دید برخی افراد جالب نباشد و مورد نقد قرار گیرد اما به عقیده ما منجر به افزایش جذابیت های دستگاه، خاص تر به نظر رسیدن آن و همچنین خوش دست تر شدن محصول شده است. نکته بعدی که باید در این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro به آن اشاره کنیم مربوط به لایه محافظ و شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده روی پنل ال سی دی گوشی می‌شود که مقاومت آن را در برابر تماس با اشیای نوک تیز چند برابر می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

با این حال توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی Mi CC9 Pro یک لایه گلس محافظ نصب کنید. ضمنا صفحه نمایش 6.47 اینچی گوشی از قابلیت HDR10 و "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما سوال اصلی این است که کیفیت نمایشگر گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو مشخص شد نمایشگر گوشی از وضوح، شارپنس و کنتراست مطلوبی برخوردار است و بدین سبب مشاهده تصویر روی صفحه بزرگ گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. اگرچه باید اعتراف کرد که اغلب پرچمداران سامسونگ از این نظر نسبت به گوشی Mi CC9 Pro وضعیت بهتری دارند، اما فراموش نکنید که آن گوشی ها پرچمدار هستند و می  سی سی 9 پرو یک گوشی مقرون به صرفه است!

با این حال تماشای فیلم و سریال یا وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب با گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو و صفحه نمایش بزرگ آن بسیار لذت بخش است و دستگاه از این نظر کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. همچنین در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که پنل نمایشگر دستگاه از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم وضعیت خوبی دارد و شما می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 90 درصد بدون مشکل محتوای آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. پس در مجموع صفحه نمایش این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه داشته باشید می‌تواند در رده قیمتی خودش از بهترین های بازار باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 شیائومی گوشی های خود را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند و گوشی Mi CC9 Pro هم از این قاعده مستثنا نیست! اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI هم در کنار آن راه اندازی می‌شود تا ظاهری شخصی سازی شده را برای کاربر به ارمغان آورد. ضمنا بدون شک آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر خواهد شد. اما بستر نرم افزاری این اسمارتفون تا چه حد می‌تواند کاربردی، بهینه و کارآمد باشد؟از نظر بهینه بودن نمی‌توان رابط MIUI را به عنوان یک رابط خیلی بهینه در نظر گرفت، اما با این حال ما آن را به رابط کاربری گوشی های هوآوی ترجیح می‌دهیم. رابط MIUI تقریبا ثبات خوبی دارد و در کمتر مواقعی دچار کرش، لگ و تاخیر می‌شود.

قابلیت های زیادی در این رابط ارائه شده‌اند و شیائومی سعی کرده تقریبا برای هر ویژگی یک گزینه در رابط گوشی ارائه کند! این مسئله سبب گشته تا منوی تنظیمات گوشی کمی سردرگم کننده به نظر آید و در اغلب مواقع کاربر نتواند مسیر درست را برای پیدا کردن گزینه مورد نظرش از طریق منوی تنظیمات طی کند. البته نگران نباشید چون امکان جستجوی در منوی تنظیمات و دستیابی سریع به تمام آپشن های این بخش وجود دارد. یکی از ویژگی های کاربردی و جالبی که توسط رابط گوشی می سی سی 9 پرو پشتیبانی می‌شود مربوط به امکان دوآل کردن اپلیکیشن ها (Dual Apps) می‌شود! در رابط کاربری این گوشی گزینه پیش فرضی برای نصب دو نسخه از هر برنامه در گوشی ارائه شده که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

ما در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اپلیکیشن های پرطرفداری مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را روی آن نصب کردیم و مورد استفاده قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای این اپلیکیشن بر می‌آید و واقعا در حین اجرای آن ها با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. از سمت دیگر انجام کارهایی مثل وبگردی، پخش کلیپ ویدیویی، ارسال و دریافت پیامک و غیره هم با سرعت کاملا مطلوبی در گوشی انجام می‌گیرد. بنابراین در مجموع گوشی از بستر نرم افزاری خوب و سلیسی بهره می‌برد و بدون تردید شما بعد از چند مدت استفاده از گوشی کاملا با بستر نرم افزاری آن و رابط کاربری MIUI ارتباط برقرار خواهید کرد. ضمنا شیائومی طی چند سال اخیر نشان داده که پشتیبانی نرم افزاری خوبی هم از اسمارتفون هایش به عمل می‌آورد، بنابراین اگر به انتشار به موقع آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، گوشی Mi CC9 Pro می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب و خرید گوشی جدید به آن توجه کرد مربوط به قدرت عملکرد دستگاه و پتانسیل سخت افزاری آن می‌شود. خوشبختانه با توجه به ویژگی هایی که روی کاغذ به گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اختصاص داده شده، انتظار داریم که دستگاه قدرت عملکرد مطلوبی داشته باشد. در قلب این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 730G استفاده به عمل آمده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد گه شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، البته با ظرفیتی که حافظه گوشی در حالت پیش فرض ارائه نکرده، احتمال نیاز پیدا کردن به حافظه جانبی و مواجه شدن با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات خیلی کم است، مگر اینکه شما خیلی اهل ضبط عکس و ویدیو با دوربین گوشی باشید! بنابراین حداقل با توجه به ویژگی های روی کاغذ انتظار داریم گوشی می سی سی 9 پرو قدرت عملکرد خوبی داشته باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

برای اینکه بررسی شیائومی Mi CC9 Pro در این زمینه دقیق تر انجام شود ما ابتدا بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در گوشی اجرا کرده و سپس از آن خارج شدیم و به ترتیب 10 اپلیکیشن و بازی از پیش تعیین شده را در دستگاه اجرا کردیم و سرعت لود، اجرا و جهش مابین آن ها را از بخش "Recent Apps" مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی گوشی نشان داد که اولا بازی مثل پابجی موبایل به راحتی در آن اجرا می‌شود و کوچک ترین لگ و تاخیری را به همراه نخواهد داشت و فقط اجرای طولانی مدت آن می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه دستگاه و افزایش شدید میزان مصرف شارژ باتری شود. ثانیا گوشی به لطف بهره‌مندی از رم با ظرفیت مناسب به خوبی از پس اجرای سایر برنامه ها و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بر می‌آید.

لازم به ذکر است که ما در بررسی گوشی می سی سی 9 پرو از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه این محصول خواهد بود. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اینطور نتیجه گرفت که گوشی نام برده شده از قدرت عملکرد و بازده پردازشی خوبی برخوردار است و در رده قیمتی خودش می‌تواند از این نظر جزو یکی از بهترین گوشی های بازار باشد. با استفاده از این گوشی علاوه بر انجام بدون مشکل کارهای روزمره قادر خواهید بود که سنگین ترین گیم های اندرویدی را هم اجرا کنید، اما طبیعتا اجرای طولانی مدت این نوع بازی ها می‌تواند منجر به افت شدید کیفیت شارژدهی باتری گوشی و همچنین داغ شدن بدنه آن شوند که در دراز مدت منجر به کاهش عملکرد مفید باتری می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : دوربین اصلی و سلفی

 تقریبا اصلی ترین ویژگی بارز گوشی Xiaomi CC9 Pro مربوط به دوربین آن می‌شود! یک لنز 108 مگاپیکسلی در مجموعه دوربین اصلی این گوشی بکار رفته که سطح انتظارات را بالا می‌برد! در مجموع دوربین اصلی گوشی نام برده شده از 5 لنز مختلف تشکیل شده است که به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 5 مگاپیکسلی تله‌فتو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند. قابلیت ها و تکنولوژی های مختلفی هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوش پشتیبانی می‌شوند که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 3 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در عمل چطور است؟ در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز و با نور خوب عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد! به جرئت می‌گوییم که عکس های ضبط شده با دوربین اصلی این اسمارتفون در محیط های این چنینی فوق‌العاده است و کیفیتی در حد کیفیت بزرگ ترین و گران قیمت ترین گوشی های پرچمدار فعلی بازار را ارائه می‌کند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره و ماکرو هم در اینگونه موقعیت ها به شکل کاملا عالی و مطلوبی انجام می‌شود. اما زمانی که نور محیط کم باشد و در فضای تاریک تر و بسته‌ای به سر ببرید، دوربین اصلی گوشی دیگر مثل قبل فوق‌العاده نخواهد بود و این بار عملکرد خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند.

عکس هایی که در محیط های کم نور و بسته با دوربین اصلی گوشی ضبط شوند عموما جزئیات خوبی دارند و طبیعی یا اصطلاحا نچرال (Natural) به نظر می‌رسند اما تفکیک پذیری رنگ ها در آن ها می‌توانست بهتر باشد و گاها ممکن است نویزهایی هم در این تصاویر دیده شود. با این حال این مسئله چیزی از ارزش های دوربین اصلی گوشی کم نمی‌کند، چون افت کیفیت عکسبرداری در محیط های تاریک امری بوده که در تمام گوشی های موبایل و حتی دوربین های حرفه‌ای هم شاهد وقوع آن هستیم. در حالت عکسبرداری 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی هم می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که وضوح فوق‌العاده بالایی دارند و طبیعتا حجم بالایی را هم ارائه خواهند کرد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط عکس های پرتره سلفی و ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی گوشی هم وضعیت مطلوبی دارد و دقیقا مثل دوربین اصلی گوشی است. یعنی در محیط های با نور خوب و باز می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی عکس های عالی ضبط کنید اما در محیط های کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی با افت نسبی رو به رو می‌شود. ضبط اینکه دوربین سلفی گوشی در ضبط عکس های پرتره هم عملکرد دقیق و خوبی دارد. در مجموع به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Xiaomi Mi CC9 Pro است و به ویژه دوربین اصلی این اسمارتفون می‌تواند در محیط ها با نور مناسب بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : باتری و شارژدهی

 آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro را به باتری آن اختصاص می‌دهیم. باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. بنابراین انتظار داریم که این باتری بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز گوشی بر آید. خوشبختانه در بررسی می سی سی 9 پرو هم شاهد همین وضعیت بودیم اما با این تفاوت که مشخص شد نوع استفاده کاربر از گوشی و شدت کاری که از آن می‌کشد به شکل قابل ملاحظه‌ای روی میزان مصرف شارژ باتری تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر یک کاربر معمولی را به عنوان معیار بررسی قرار دهید، ممکن است یک مرتبه شارژ باتری گوشی Mi CC9 Pro تا 1.5 روز برای وی دوام بیاورد اما اگر کاربری با سطح استفاده بیشتر و به ویژه علاقمند به اجرای گیم از گوشی استفاده کند، شارژ آن شاید کمتر از 1 روز دوام داشته باشد.

اما در حالت کلی و با در نظر گرفتن شرایط نرمال می‌توان قدرت شارژدهی باتری گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو را حدود 1 الی 1.5 روز در نظر گرفت. اما این باتری 5260 میلی آمپر ساعت برای شارژ مجدد به چه میزان زمان نیاز دارد؟ شیائومی گوشی مذکور را به یک شارژر 30 واتی مجهز کرده است! به لطف این شارژر می‌توان طی 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کرد. فول شارژ باتری گوشی هم با استفاده از این شارژ قدرتمند تقریبا ظرف 70 دقیقه انجام می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد عالی باتری یکی از ویژگی های مثبت و بسیار جالب گوشی Mi CC9 Pro محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو) پرداختیم. این گوشی از ویژگی های مثبت زیادی بهره می‌برد که سبب شده‌اند ارزش خرید آن بالا برود و دستگاه به یکی از پرفروش ترین گوشی های برند شیائومی تبدیل گردد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و خوش ساخت داشته باشید، شیائومی می سی سی 9 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون را مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و پشتیبانی نرم افزاری خوب
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی مناسب
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ فوق‌العاده باتری
  • قیمت مقرون به صرفه

 

نقاط ضعف:

  • ضد آب نبودن
  • فروشگاه اینترنتی هدف

زمانی که به صفحه خرید لپ‌تاپ فروشگاه‌های اینترنتی نگاه می‌کنید با مدل لپ‌تاپ‌های بسیاری روبه‌رو خواهید شد. برندهای مختلف با انواع طرح و سیستم‌های سخت‌افزاری که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما کدام این لپ‌تاپ‌ها مناسب شما است؟

برای پیدا کردن لپ‌تاپ موردنظر ناچار خواهید بود بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را مشاهده کرده و مشخصات فنی آن‌ها را با هم مقایسه کنید. اما برای پیدا کردن و انتخاب لپ‌تاپ نهایی و آن لپ‌تاپی که مناسب شما باشد، نیاز به یک راهنما و مشاوره برای خرید لپ‌تاپ دارید.

بخش راهنمای خرید لپ‌تاپ مخصوص هر مدل، جواب‌گوی شما نیست. بهتر است با دانستن یک سری اطلاعات فنی، دقیق‌تر مشخصات لپ‌تاپ‌ها را مورد بررسی قراره داده تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم در 10 نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ اشاره کنیم. نکاتی که به‌شما کمک می‌کنند سریع‌تر و آسان‌تر در میان ده‌ها مدل لپ‌تاپ، مناسب‌ترین را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

نکته 1) نیاز خود را از خرید لپ‌تاپ مشخص کنید

شما لپ‌تاپ را برای انجام چه کاری می‌خواهید؟ قصد انجام چه کاری با آن را دارید؟

اولین و مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید لپ‌تاپ پاسخ دادن به این سوال‌ها است. لپ‌تاپ‌ها بر اساس رده کاربری و کاری که قرار است با آن‌ها انجام شوند، دسته‌بندی می‌شوند. در واقع سیستم سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها و همچنین نوع صفحه ‌نمایش آن‌ها کاملا وابسته به کاری است که قرار است انجام دهند. پس شما در اولین مرحله باید نحوه استفاده و نیاز خود از لپ‌تاپ را مشخص کنید.

همان‌طور که مطرح شد لپ‌تاپ‌ها با توجه به نوع کاری که قرار است انجام دهند، به پردازنده، کارت‌گرافیک، حافظه رم و هارد دیسک و... مجهز می‌شوند. پس شما اگر نیاز خود از خرید لپ‌تاپ را مشخص نکنید، ممکن است با خرید یک لپ‌تاپ حرفه‌ای‌تر، هزینه اضافی برای چیزی که از آن استفاده نمی‌کنید را پرداخت کنید.

در اولین قدم برای خرید لپ‌تاپ به صورت دقیق مشخص کنید که چه انتظاری از آن دارید؟ آیا فقط قصد دارید با آن فیلم نگاه کنید و وب‌گردی کنید؟ یا می‌خواهید با آن‌ کارهای اداری و دانشگاهی و... خود را هم انجام دهید؟ یا به دنبال یک چیز قوی‌تر برای انجام بازی هستید؟ برای هر کدام از این کارکردها، لپ‌تاپ‌های مختلفی وجود دارد. پس اول نیاز خود را مشخص کنید.

 

نکته 2) نوع طراحی لپ‌تاپ را در نظر بگیرید

در راستای نکته‌ی قبل و بحث نیاز، لازم است در دومین مرحله به نوع طراحی لپ‌تاپ‌ها هم دقت داشته باشید. لپ‌تاپ‌هایی میان‌رده با سیستم‌های سخت‌افزاری ساده معمولا ظاهری جمع‌و‌جور و کوچک دارند. و حتی سایز صفحه ‌نمایش آن‌ها هم ممکن است متفاوت باشد. برعکس لپ‌تاپ‌هایی با سیستم‌های سخت‌افزاری قوی، مانند لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (گیمینگ) ظاهر و طراحی تقریبا درشتی دارند و در نتیجه‌ی آن سنگین هستند.

در دومین قدم، پس از مشخص کردن نیاز خود از لپ‌تاپ، حال باید به نوع طراحی، وزن و ضخامت لپ‌تاپ هم توجه داشته باشید. آیا لپ‌تاپ شما همیشه قرار است روی میز‌تان باشد؟ یا می‌خواهید آن را بین خانه و دفتر کار جابه‌جا کنید؟ با توجه به این مورد، وزن لپ‌تاپ اهمیت پیدا می‌کند. و باید به‌دنبال لپ‌تاپ‌هایی باشید که ضخامت و وزن کمی داشته باشند.

 

10 نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ‌تاپ

 

علاوه بر وزن، برخی لپ‌تاپ‌‌ها ویژگی‌های خاصی در طراحی دارند که ممکن است برای همه کاربردی و یا حتی جذاب نباشند. برای مثال‌ لپ‌تاپ‌های هیبریدی (یا تبدیل‌پذیر) طراحی متفاوتی نسبت به لپ‌تاپ‌های عادی دارند. صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ‌ها ممکن است مانند سری ZenBook Flip شرکت ایسوس، به صورت کامل برگردد و پشت کیبورد قرار گیرد، یا ممکن است مانند سری Surface Book شرکت مایکروسافت، به صورت کامل از بدنه (قسمت کیبورد) جدا شود. در انتخاب لپ‌تاپ باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آیا می‌خواهید از لپ‌تاپ به‌عنوان یک تبلت هم استفاده کنید یا خیر.

سایز صفحه ‌نمایش یکی از عوامل مهم در تعیین نوع طراحی و وزن لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ‌ها ممکن است صفحه ‌نمایش‌های 10 اینچ و 13 اینچ تا 17 اینج هم داشته باشند ولی اکثر لپ‌تاپ‌های عمومی سایز صفحه‌ نمایشی معادل 15.6 اینچ دارند.

 

نکته 3) با صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها آشنا شوید

صفحه‌ نمایش لپ‌تاپ‌ها یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید لپ‌تاپ است. در ساخت صفحه‌ نمایش‌های لپ‌تاپ از پنل‌های مختلفی مانند IPS یا TN و... استفاده می‌شود. همچنین رزولوشن تصویر هم در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ متفاوت است. در این مرحله هم باز باید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر تنها قصد دارید یک سری کارهای اداری (مانند کار با نرم‌افزارهای آفیس) را انجام دهید و وب‌گردی کنید، احتیاجی به صفحه‌ نمایش با کیفیت بالا Full HD و بیشتر ندارید و یک صفحه ‌نمایش HD هم برای شما مناسب است و لازم نیست که هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

اما اگر برای مثال قصد دارید با لپ‌تاپ فیلم تماشا کنید، کار طراحی گرافیک انجام دهید یا تجربه بازی ویدیویی داشته باشید، بهتر است به سراغ‌ لپ‌تاپ‌هایی با صفحه ‌نمایش‌های Full HD با رزولوشن 1920x1080 و حتی بالاتر باشید. انتخاب صفحه ‌نمایش در راهنمای خرید لپ‌تاپ به همین‌ جا خلاصه نمی‌شود و صرفا رزولوشن تصویر عامل تاثیرگذار کیفیت نهایی برای شما نیست. برای مثال اگر با لپ‌تاپ خود قصد انجام کارهای طراحی گرافیک دارید، بهتر است صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ با پنل IPS تهیه کنید و یا صفحه نمایش‌های TFT بهینه ‌شده، مانند بهینه سازی Splendid روی برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس. اما اگر بازی کردن با لپ‌تاپ برای شما اولیت دارد، صفحه ‌نمایش‌های TN با توجه به اینکه از رفرش‌ریت (Refresh Rate) بالا و همچنین زمان‌ پاسخ ‌گویی (Response Time) کم دارند، برای بازی بسیار مناسب‌تر هستند.

 

10 نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ‌تاپ

 

برای آشنایی بیشتر با انواع پنل‌های صفحه ‌نمایش مقاله «با پنل‌های صفحه‌ نمایش IPS، TN و VA آشنا شوید» را مطالعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رزولوشن‌های تصویر مقاله «با انواع رزولوشن‌های QHD، Full HD، HD و 4K آشنا شوید» می‌تواند به‌شما کمک کند.

در هنگام بررسی و انتخاب لپ‌تاپ برای خرید، حواستان به براق بودن (Glossy) و مات بودن (Anti Glare) باشد. لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌ نمایش براق، شفافیت رنگ و درخشندگی بیشتری دارند اما صفحه نمایش‌های مات این‌گونه نیستند. از طرف دیگر صفحه ‌نمایش براق نور را منعکس می‌کنند و برای استفاده در شرایط نوری قوی (مانند بیرون از محیط بسته با نور خورشید) مناسب نیستند. اما لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌ نمایش همراه با روکش مات، نور محیط را منعکس نمی‌کنند. اگر قرار است لپ‌تاپ خود را جا‌به‌‌جا کنید و در خارج از خانه هم با آن کار کنید، صفحه نمایش با روکش مات برای شما مناسب است.

 

نکته 4) پردازنده‌ها و کارت ‌گرافیک‌ها چه تفاوتی دارند؟

نوع کارایی لپ‌تاپ‌ها و توان آن‌ها با توجه به مدل پردازنده (CPU) تعیین می‌شود و به ‌نوعی می‌توان آن را مغز لپ‌تاپ و هر سیستم کامپیوتری درنظر گرفت. در لپ‌تاپ‌ها معمولا از پردازنده‌های شرکت Intel و AMD استفاده می‌شود. از لحاظ سرعت و قدرت پردازشی هر دو شرکت مدل پردازنده‌هایی در سطح برابر دارند. اما پردازنده‌های شرکت اینتل قیمت بیشتری دارند. از همین رو معمولا لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده‌های شرکت AMD استفاده می‌کنند، قیمت کمتری نسبت به Intel دارند.

خود پردازنده‌ها جزییات بسیار زیادی دارند که لازم نیست با همه آن‌ها آشنا شوید. همین که بدانید چه مدل پردازنده و چه سری آن برای چه کارهایی مناسب است، در انتخاب لپ‌تاپ به‌شما کمک خواهد کرد. در ادامه به چند مدل پردازنده این دو شرکت اشاره می‌کنیم.

پردازنده‌های معمولی که برای ساده‌ترین کارها مورد استفاده می‌گیرند عبارتند از: سری مدل پردازنده‌های اینتل Atom، Pentium، Celeron و پردازنده‌های AMD سری A و FX. این مدل پردازنده‌ها برای کارهای ساده مانند استفاده از نرم‌افزارهای آفیس، تماشا فیلم و وب‌گردی مناسب هستند و عملکرد خوبی در پردازش کارهای سنگین و حرفه‌ای ندارند. عملکرد پایین‌تر باعث پایین آمدن قیمت لپ‌تاپ‌هایی می‌شود که از این نوع پردازنده‌ها استفاده می‌کنند. شما هم اگر نیاز به پردازش سنگین اطلاعات و کارهای حرفه‌ای و تخصصی ندارید، بهتر است لپ‌تاپ‌هایی با این مدل پردازنده‌ها را تهیه کنید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.

 

پردازنده لپ تاپ

 

سری پردازنده‌های حرفه‌ای‌ برای انجام کارهای تخصصی‌تر شرکت اینتل مدل‌های Core i3، Core i5 و Core i7 هستند. شرکت AMD هم مدل پردازنده‌های مشابهی در سری Ryzen خود دارد. مدل پردازنده‌های Intel Core i3 و Intel Core i5 برای انجام کارهای روزانه و کارهای نیمه‌حرفه‌ای مناسب هستند. اما اگر به‌دنبال لپ‌تاپی با نهایت قدرت پردازشی هستید می‌توانید از لپ‌تاپی با پردازنده Intel Core i7 استفاده کنید.

توجه داشته باشید که صرفا پردازنده عامل تاثیرگذار در بازدهی نهایی لپ‌تاپ نیست و ترکیب آن با کارت گرافیک و حافضه رم و فضای هارد دیسک نتیجه‌ی عملکرد لپ‌تاپ را مشخص خواهد کرد.

علاوه بر شرکت‌های Intel و AMD در بخش گرافیک، کارت‌ گرافیک‌های حرفه‌ای NVIDIA را هم در لپ‌تاپ‌ها مشاهده می‌کنیم. اگر قدرت پردازشی گرافیکی برای شما مهم نیست و برای مثال قصد کارهای گرافیکی سنگین مانند ساخت انیمیشن، طراحی سه‌بعدی، نقشه‌کشی و مدل‌سازی، بازی و.. را ندارید، نیازی به کارت گرافیک‌های حرفه‌ای شرکت انویدیا ندارید. هر چند بر روی بسیاری از لپ‌تاپ‌های میان رده هم از سری کارت‌ گرافیک‌های NVIDIA GeForce GTX استفاده می‌شود. شرکت اینتل هم در رده کارت‌ گرافیک‌های حرفه‌ای سری Iris Plus را روانه بازار کرده است که در کنار پردازنده اینتل هماهنگی بسیار خوبی دارند. در سری جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک شرکت اپل این مدل کارت گرافیک استفاده شده است.

AMD هم سری کارت گرافیک‌های Radeon را در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کند. همانند پردازنده، کارت‌ گرافیک‌های این شرکت از Intel ارزان‌تر هستند. از همین رو قیمت نهایی لپ‌تاپ‌هایی که از این پردازنده و کارت گرافیک استفاده می‌کنند، می‌تواند مناسب‌تر باشد. البته Intel هم از کارت گرافیک با قیمت مناسب در لپ‌تاپ‌هایی که توان پردازشی بالایی ندارند، استفاده می‌کند. کارت گرافیک Intel HD Graphics برای پردازش کارهای گرافیکی ساده کاربرد دارد و برای مثال برای انجام بازی اصلا مناسب نیست.

 

نکته 5) میزان رم (RAM) را در نظر بگیرید

حافظه رم (RAM (Random Access Memory را می‌توان به‌عنوان مکملی برای پردازنده و کارت گرافیک در نظر گرفت. حافظه رم فضایی است که اطلاعات را برای ارسال به پردازنده جهت پردازش ذخیره می‌کند. هر چه میزان رم شما بیشتر باشد، طبیعتا اطلاعات بیشتری در آن ذخیره شده و برای پردازش به پردازنده ارسال می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌های میان‌رده بازار از حافظه رم‌های 4 و 8 گیگابایتی استفاده می‌کنند که کاملا برای انجام کارهای روزانه و حتی نیمه‌حرفه‌ای مناسب هستند. اما در لپ‌تاپ‌های تخصصی‌تر شاهد میزان رم‌های 12 و 16 گیگابایتی و حتی بیشتر هم هستیم.

در واقع اگر با لپ‌تاپ قرار نیست کارهایی را به‌صورت همزمان انجام دهید، حافظه رم 4 یا 8 هم برای شما کافی است. رم بیشتر به‌ این معنا است که شما قادر خواهید بود کارهای همزمان بیشتری را با لپ‌تاپ انجام دهید. به‌اصطلاح اگر Multi Tasking نمی‌خواهید انجام دهید، نیازی به هزینه کردن برای خرید لپ‌تاپ با رم‌ بیشتر نیستید.

 

نکته 6) به هارد دیسک و فضای ذخیره ‌سازی توجه کنید

هارد دیسک لپ‌تاپ یکی دیگر از نکاتی است که قصد داریم در مشاوره خرید لپ‌تاپ به‌آن اشاره کنیم. این عامل همچنین در قیمت نهایی لپ‌تاپ هم تاثیر قابل‌توجهی دارد. هارد دیسک‌های لپ‌تاپ‌ها از 128 گیگابایت تا 2 ترابایت درنظر گرفته می‌شوند. به‌غیر از ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات نوع هارد هم در قیمت آن تاثیر دارد. برای مثال اکثر لپ‌تاپ‌ها از مدل هارد HDD استفاده می‌کنند که نسل قدیمی‌تر هارد ها هستند. با اینکه سرعت پایین‌تری دارند اما در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، حتی در حرفه‌ای‌ترین لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نسل دیگر هاردها، هارد SSD هستند که سرعت بسیار بیشتری دارند. برخی از شرکت‌های تولیدکننده از هر دو مدل هارد ممکن است در کنار هم استفاده کنند و برخی دیگر به‌صورت تکی از هر کدام. برای خرید لپ‌تاپ به فضای ذخیره‌سازی توجه داشته باشید، هر چند که با استفاده از هارد اکسترنال هم می‌توانید کمبود لپ‌تاپ خود را جبران کنید.

 

نکته 7) حواستان به پورت‌ها و درایو نوری باشد

پورت‌ها و درایو نوری از دیگر بخش‌هایی هستند که در خرید لپ‌تاپ باید به آن‌ها توجه داشته باشید. برخی شرکت‌ها مانند اپل در جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های خود مانند MacBook Pro تنها از پورت‌های USB Type-C استفاده کرده است و دیگر خبری از سایر پورت‌ها نیست.

 

پورت لپ تاپ

به صورت کلی بر روی لپ‌تاپ‌های عمومی از پورت‌های USB نسل 2 و 3، ورودی کابل LAN برای اتصال با سیم به اینترنت، پورت HDMI یا Mini HDMI یا DisplayPort، کارت‌خوان SD، جک 3.5 میلیمتری هدفون استفاده می‌شود. در برخی از لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر از خروجی تصویر VGA هم بر روی لپ‌تاپ استفاده می‌شد. همچنین درایو نوری از نوع DVD-RW هم بر روی لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود که برخی از لپ‌تاپ که توجه زیادی به کم کردن ضخامت داشته‌اند، حذف شده است. در هنگام خرید لپ‌تاپ با توجه به نوع کاری که قرار است با آن انجام دهید و ابزار و دستگاه‌هایی که در اختیار دارید، به پورت‌های لپ‌تاپ حتما توجه داشته باشید.

 

نکته 8) باتری لپ‌تاپ و میزان شارژدهی را بررسی کنید

شارژدهی یک لپ‌تاپ هم جز موارد مهم در انتخاب و خرید لپ‌تاپ است. مصرف باتری کاملا وابسته به الگوی مصرف شما از لپ‌تاپ دارد. باتری وظیفه ذخیره‌سازی و تامین انرژی لپ‌تاپ را دارد. اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از باتری‌های لیتیوم یون (Lithium Ion) و لیتیوم پلیمر (Lithium polymer) استفاده می‌کنند.

بسته به نوع صفحه ‌نمایش، میزان روشنایی، سیستم پردازشی و نوع مصرف شما ممکن است میزان شارژدهی باتری متفاوت باشد. معمولا شرکت‌های تولید کننده در مشخصات اصلی لپ‌تاپ‌ها عددی را برای میزان شارژدهی اعلام می‌کنند که چندان قابل اعتماد نیست. زیرا این عدد معمولا در یک الگوی مصرف بسیار معمولی بدست آمده است. در بررسی میزان شارژدهی لپ‌تاپ‌ها به عدد کلی توجه نکنید، مدت زمانی که در حال استفاده (برای مثال پخش ویدیو مستمر) اعلام می‌شود، قابل اعتمادتر است. همچنین امکان شارژ سریع یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی در بین لپ‌تاپ‌ها است و می‌تواند مزیتی برای آن لپ‌تاپ در بخش باتری باشد.

 

نکته 9) نگاهی به لپ‌تاپ‌های تخصصی داشته باشید

برای انتخاب لپ‌تاپ توصیه می‌شود لپ‌تاپ‌های تخصصی کارهای خاص را مورد بررسی قرار دهید. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید با سری لپ‌تاپ‌های مختلف هر یک از شرکت‌ها آشنا شوید. شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ برای رده‌های کاربری لپ‌تاپ‌های خود نام و نشان‌های خاصی دارند. برای مثال لپ‌تاپ‌های میان‌رده و معمولی شرکت اپل در سری MacBook Air هستند و لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای‌تر در سری MacBook Pro قرار می‌گیرند. همچنین ایسوس هم لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا خود را که برای استفاده عمومی نیمه‌حرفه‌ای-حرفه‌ای می‌سازند را با سری VivoBook سری لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و فوق‌باریک خود را سری ZenBook روانه بازار می‌کند. سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی این شرکت هم با نام و نشان (ROG (Republic of Gamers تولید و عرضه می‌شوند.

 

راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی

 

به این شکل شما با شناسایی سری لپ‌تاپ‌ها بهتر می‌توانید لپ‌تاپ موردنظر خود را شناسایی و انتخاب کنید. همان‌طور که در بخش ابتدایی مقاله هم مطرح شد، برخی از لپ‌تاپ‌ها هیبریدی هستند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تبلت هم استفاده کرد. این مورد به این معنی است که صفحه‌ نمایش لمسی دارند. لپ‌تاپ‌هایی که صفحه ‌نمایش لمسی دارند و یا لپ‌تاپ‌هایی که قلم دیجیتال همراه خود دارند مانند Surface Book مایکروسافت گزینه‌های ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طراحی گرافیک هستند.

 

نکته 10) درباره‌ی برند و قیمت لپ‌تاپ اطلاع کسب کنید

قیمت لپ‌تاپ صرفا با سیستم سخت‌افزاری استفاده شده محاسبه نمی‌شود. در واقع وسواس شرکت‌های تولید کننده در ساخت یک کالای با کیفیت از همه لحاظ عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت است. از همین رو ممکن است قیمت بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس با قوی‌ترین سخت‌افزار موجود، با یکی از لپ‌تاپ‌های نیمه‌حرفه‌ای شرکت اپل برابری کند.

به صورت کلی لپ‌تاپ‌های شرکت‌های مایکروسافت و اپل بالاترین قیمت‌ها را دارند. شرکت ایسوس یکی از شرکت‌هایی است که در هر رده کاربری، متناسب با هر نیازی لپ‌تاپ با کیفیت تولید کرده است و می‌توانید با بهترین قیمت‌، با توجه به نیاز خود از لپ‌تاپ‌های آن استفاده کنید. هر چند که این شرکت هم محصولات بسیار حرفه‌ای و گران‌ قیمت هم دارد. شرکت‌های اچ‌پی، ایسر و لنوو هم از دیگر تولیدکننده‌های لپ‌تاپ در بازار هستند که گزینه‌های اقتصادی‌تری در بازار به‌حساب می‌آیند.

 

جمع‌بندی راهنمای خرید لپ‌تاپ

 

10 نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ‌تاپ

 

در این مقاله سعی شد به یک سری نکات کلی و مهم پیرامون خرید لپ‌تاپ اشاره شود تا بتوانید با دید بهتری لپ‌تاپ موردنظر خود را انتخاب کنید. اما موارد ریز و درشت دیگری نیز هستند که به آن‌ها اشاره‌ای نکردیم. در صورتی که پس از بررسی‌های‌تان به دو سه مورد نهایی رسیدید، می‌توانید فاکتورهای دیگری مانند جنس بدنه، زیبایی و طراحی ظاهری، نوع کیبورد و کیفیت آن، تاچ‌پد، بلندگو و حتی کیفیت وب‌کم را مورد بررسی قرار دهید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

در این نقد و بررسی از فروشگاه اینترنتی هدف، به سراغ یکی از بهترین سوئیچ‌های کمپانی سیسکو رفته‌ایم. شاید این محصولات شبکه برای عمومِ مردم شناخته شده نباشند؛ اما برای کاربران و متخصصین شبکه بسیار حائز اهمیت هستند و این افراد در هنگام خرید سوئیچ شبکه بسیار با ریزبینی و دقت نظر عمل می‌کنند. سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U را می‌توان یکی از حرفه‌ای ترین سوئیچ‌های 24 پورت موجود در بازار دانست که به راحتی از پس تمامی نیازهای سوئیچینگ یک شبکه ارتباطی متوسط و یا سطح بالا برخواهد آمد. سوئیچ سیسکو 3750G-24TS-S1U جز محدود سوئیچ‌های شبکه است که علاوه بر قابل مدیریت بودن، به پورت استک (Stack) نیز مجهز شده و به شما امکان ساخت یک کلاستر سوئیچینگ را خواهد داد. علاوه بر موارد ذکر شده، این سوئیچ شبکه از 24 پورت 10/100/1000 مگابایت بر ثانیه در کنار 4 پورت SFP بهره می‌برد که سرعت انتقال اطلاعات شبکه شما را به طرز چشم گیری ارتقا خواهد داد. اگر با خواندن این مقدمه تصمیم به خرید سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U گرفته‌اید؛ در نقد و بررسی تخصصی این محصول با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : معرفی اجمالی

 

Cisco

 

حجم پروژه و نیاز مدیریتی، دو معیار مهم خرید تجهیزات شبکه هستند. سوئیچ شبکه نیز به عنوان یکی از مهم ترین اجزای شبکه از این الگو پیروی می‌کند. برند سیسکو (Cisco) را می‌توان یکی از نام آشناترین برندهای حوزه تجهیزات شبکه دانست. این کمپانی آمریکایی با ارائه‌ محصولاتی بسیار باکیفیت و مطابق با استاندارهای روز جهانی توانسته به خوبی کاربران شبکه را جذب محصولات خود نموده و بازار را برای سایر رقیبان محدود نماید. تولیدات سیسکو در ابتدا به روترهای چند پروتکله محدود می‌شد اما امروزه سوئیچ‌های شبکه، فایروال‌ها (Firewall) و روترهای متنوع این شرکت در هر صنعتی که نیاز به یک شبکه کامپیوتری و نظارتی دارد، دیده می‌شود. سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U بر اساس هر دو الگوی تعریف شده، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این سوئیچ شبکه به علت برخورداری از پورت stack محدودیت حجم پروژه را برطرف می‌کند. با استفاده از این پورت، هر زمان که حجم پروژه شما بیشتر شد؛ با اتصال یک سوئیچ دیگر (ترجیحا مدل‌ِ یکسان) قادر خواهید بود تا کلاستر سوئیچینگ تهیه کرده و به شبکه خود سر و سامان دهید. علاوه بر این، سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U یک سوئیچ قابل مدیریت می‌باشد و متخصص شبکه قادر خواهد بود تا با استفاده از حافظه رم 128 مگابایتی این محصول، دستوراتی را بر روی این سوئیچ تنطیم نماید که عملکرد شبکه را بسیار هوشمندانه‌تر خواهد کرد. در ادامه نگاهی به طراحی و رابط کاربری سوئیچ 24 پورت سیسکو 3750G-24TS-S1U خواهیم داشت.

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : طراحی و ساختار

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U در ابعادی معادل 44.5x37.8x4.4 سانتی متر طراحی شده و از وزنی نزدیک به 5.5 کیلوگرم برخوردار است. اگر کمی با طراحی شبکه آشنا باشید؛ از ابعاد ذکر شده متوجه شده‌اید که این سوئیچ شبکه رک مونت (Rack monnt) بوده و در رک‌های استاندارد U1 فیکس می‌شود. اولین چیزی که در نمای روبه‌رویی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؛ 24 پورت 10/100/1000 مگابایت بر ثانیه می‌باشد که در دو باکس 12 تایی و در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. پس از آن 4 عدد پورت SFP در سمت راست سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U دیده می‌شود که از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و توانایی اتصال به شبکه فیبر نوری را برای کاربر فراهم می‌سازند. در نمای پشتی این سوئیچ شبکه شاهد یک ورودی جریان الکتریکی هستیم که جهت تامین انرژی مصرفی سوئیچ تعبیه شده است. خوشبختانه سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به یک ورودی برق اضطراری نیز مجهز شده و به شما این اطمینان را خواهد داد که در صورت استفاده از یک منبع انرژی اضافی، هیچ گاه شاهد قطعی برق در سوئیچ شبکه خود نخواهید بود. در طرف دیگر پورت پاور، شاهد پورت‌های استک (Stack) و کنسول (Console) هستیم که به ترتیب جهت همگام سازی شبکه و کانفینگ سوئیچ مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی پورت‌های نام برده در بخش بعد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : پورت‌های کاربردی

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

مهم ترین بخش هر سوئیچ را پورت‌های سوئیچینگ تشکیل می‌دهند. کیفیت و قیمت سوئیچ شبکه به عواملی همچون تعداد پورت‌ها، کیفیت پورت‌ها و تکنولوژی به کار رفته در هر پورت وابسته است. به طور کلی 4 نوع پورت مختلف در سوئیچ شبکه سیسکو Cisco 3750G-24TS-S1U مورد استفاده قرار گرفته است که در پایین به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

پورت‌های سوئیچینگ : سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به 24 پورت سوئیچینگ مجهز شده است. خوشبختانه این پورت‌ها به استاندارد سرعت 1000 مگابایت در ثانیه مجهز هستند و از این بابت کاربر را با محدودیت مواجه نمی‌سازند. البته این پورت‌ها فاقد قابلیت PoE هستند که در هنگام خرید سوئیچ شبکه باید به این نکته توجه داشته باشید.

پورت‌های SFP : در کنار 24 پورت سوئیچینگ، چهار عدد پورتSFP هم بر روی سوئیچ W Cisco 3750G-24TS-S1U دیده می‌شود. وجود پورت‌های SFP یک امتیاز مثبت برای هر سوئیچ شبکه می‌باشد؛ چرا که بسیاری از مدیران شبکه در مورد بستر شبکه آینده‌نگری دارند و به همین دلیل سوئیچ و یا روتری انتخاب می‌کنند که درگاه SFP داشته باشد تا اگر در آینده زیرساخت فیبر نوری را داشته باشند بتوانند سوییچ را به شبکه متصل کنند. البته این برتری برای شما بدون هزینه نخواهید بود و همان طور که مشخص است؛ سوئیچ‌های دارای پورت SFP همچون سوئیچ Cisco 3750G-24TS-S1U از قیمت بیشتری نسبت به سایر سوئیچ‌ها برخوردار هستند. امروزه کانکتورهای SFP به پورت‌های فیبری بسیار محبوب و متداول تبدیل شده‌اند و وجود این پورت‌ها ارزش خرید سوییچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U را بسیار بالا برده است.

پورت‌های Stack : پورت‌های استک برای برقراری ارتباط میان سوئیچ‌ها تعبیه شده‌اند. وجود این پورت‌ها سبب برقراری قابلیتی به نام Switch Stacking در سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U خواهند شد. سوئیچ هایی که از قابلیت سوئیچ استک پشتیبانی می‌کنند، با کابل کوتاه مخصوص استک کردن سوئیچ ها که Stack Cable نیز نام دارد به هم متصل میشوند. یکی از بهترین مزایایی که در Stack کردن سوئیچ ها وجود دارد این است که ما با متصل کردن چند سوئیچ Stackable، در واقع مجموعه سوئیچ های درون شبکه را عملا به یک سوئیچ واحد تبدیل میکنیم. با استفاده از این قابلیت فوق العاده ما امکان این را داریم تا مدیریت متمرکز را تنها با استفاده از یک آدرس IP روی تمامی سوئیچ های موجود در شبکه داشته باشیم. از مزایای استفاده از Stacking سوئیچ‌ها میتوان به سهولت در مدیریت از راه دور سوئیچ‌ها ، کنترل بهتر شبکه ، انعطاف پذیری در توسعه شبکه و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

پورت Console : ارتباط مدیر شبکه با سوئیچ از طریق پورت کنسول صورت می‌گیرد. سوئیچ Cisco 3750G-24TS-S1U به یک پورت مجزا در سمت چپ نمای پشتی مجهز شده که بر روی آن عبارت Console نوشته شده است. ارتباط سیستم شخصی یا لپ تاپ مسئول شبکه با سوئیچ، به واسطه یک کابل آبی فیروزه‌ای یا مشکی به نام کابل Console صورت خواهد گرفت. یک سر کابل کنسول سوکت RJ45 قرار دارد و سر دیگر آن سوکت RS232 می‌باشد. قسمت RJ45 به پورت Console متصل می‌شود و طرف RS232 به PC که قرار است با استفاده از آن سوئیچ را Configure کنیم، متصل خواهد شد. مباحث راجع به این پورت‌ها بسیار گسترده است که ما متناسب با نیاز این نقد و بررسی به برخی از آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید با جستجوی بیشتر، به اطلاعات بیشتری در این باره دست یابید.

 

نقد و بررسی سوئیچ 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : نکات تکمیلی

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به سیستم امنیتی و مدیریتی 3 لایه مجهز شده که نفوذ به شبکه شما را بسیار سخت می‌سازد. در رابط کاربری جدید سیسکو، کانفینگ شبکه بسیار آسان‌تر از قبل شده که این موضوع کار را برای افراد تازه وارد آسان‌تر می‌سازد. ظرفیت سوییچینگ در این محصول شرکت سیسکو برابر با 32 گیگابایت بر ثانیه است. این میزان از پهنای باند برای استفاده تعدادی زیادی از ابزار شبکه و دوربین‌های مداربسته متصل به شبکه مطلوب است و کاربر را از این بابت با مشکلی روبرو نمی‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به یک ورودی برق اضطراری نیز مجهز شده که خیال شما را از بابت تامین انرژی شبکه راحت می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های سوئیچ 24 پورت سیسکو 3750G-24TS-S1U می‌توان به استانداردهای آن اشاره کرد. گواهی‌نامه CE نماد بازرگانی است که نشان می‌دهد این سوئیچ کمپانی Cisco مورد تائید اتحادیه اروپاست و خرید و فروش آن در این حوزه مجاز است. استاندارد RoHS که مخفف عبارت «Restriction of Hazardous Substances» استانداردی است که استفاده از برخی مواد خطرناک را محدود می‌سازد. این استاندارد فقط به دستگاه‌هایی اعطا می‌شود که در ساخت آن از مواد سمی و خطرناک استفاده نشده و قابل بازیافت هستند. استاندارد FCC که مخفف عبارت «Federal Communications Commission» نشانگر این است که این سوئیچ شبکه با استانداردهای «کمیسیون ارتباطات فدرال» ایالات‌ متحده سازگار است و تداخلات الکترونیکی غیر استاندارد ندارد.

 

نتیجه نهایی :

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

اگر به دنبال یک سوئیچ شبکه مدرن با امکاناتی همچون برخورداری از پورت SFP، پشتیبانی از ساخت کلاستر سوئیچینگ (stackable) و همچنین قابل مدیریت بودن هستید؛ در خرید سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U شک به دل راه ندهید. قیمت سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U را می‌توان در دسته نقاط قوت این محصول قرار داد؛ چرا که این قیمت در مقابل ویژگی‌های ارائه شده به وسیله این محصول بسیار منصفانه در نظر گرفته شده است. با استفاده از رابط کاربری جدید سیسکو در کنار ویژگی‌هایی که در سرتاسر این بررسی به آن‌ها اشاره کردیم؛ قادر خواهید بود تا به راحتی شبکه‌ای کارآمد و پویا تهیه نمایید.

در آخر پیشنهاد می‌کنم اگر بنا به هر دلیلی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U را مناسب خود نمی‌دانید؛ با مراجعه به لیست سوئیچ‌های شبکه، نسبت به بررسی و مقایسه سایر سوئیچ‌های شبکه موجود در فروشگه اینترنتی هدف اقدام نمایید.

 

نقاط قوت :

  • بهره مندی از پورت SFP
  • پشتیبانی از ساخت کلاستر سوئیچینگ (stackable)
  • قبمت مناسب
  • طول عمر بالای سوئیچ سیسکو به دلیل کیفیت مثال زدنی محصولات این شرکت

 

نقاط ضعف :

  • عدم پشتیبانی از قابلیت PoE
  • فروشگاه اینترنتی هدف

برنامه TikTok توانسته به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های فعال در حوزه شبکه های اجتماعی تبدیل شود و تقریبا به رقیب جدی برای اینستاگرام مبدل گردد. اما برخی کاربران گزارش هایی مبنی بر بروز مشکل و اختلال در اجرای این اپلیکیشن در موبایل خود ارائه کرده‌اند. مشکلاتی از قبیل باز نشدن برنامه یا کرش شدن از اصلی ترین این موارد هستند. در ادامه این مطلب به معرفی راه حل های رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک : مقدمه

تیک تاک یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب در حوزه شبکه های اجتماعی است که کاربران زیای از آن استفاده می‌کنند. این برنامه هم شامل نسخه اندرویدی بوده و هم از نسخه آی او اسی بهره می‌برد، بنابراین هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون های اپل قابل استفاده خواهد بود. اما بنا به گزارش کاربران تیک تاک گاها در حین اجرا دچار مشکل و اختلال هایی می‌شود. به عنوان مثال خیلی از کاربران در مورد اختلال های وصل شدن به سرور های این برنامه گزارش هایی ارائه کرده‌اند که پیش از این در مقاله "حل مشکل وصل نشدن تیک تاک | Tik Tok" نحوه رفع این مشکل را شرح دادیم. اما یکی دیگر از مشکلات رایج موجود مربوط به مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی می‌شود.

باز نشدن برنامه TikTok اغلب بدین صورت است که با انتخاب آیکون برنامه، صفحه سیاهی نمایان شده و سپس کاربر به طور خودکار از برنامه خارج می‌شود و به نوعی برنامه بسته خواهد شد. بنا به گزارش برخی کاربران گاها پیغام خطایی هم ممکن است از سمت برنامه ارائه شود. کرش شدن برنامه TikTok هم وضعیت تقریبا مشابهی دارد اما همیشه در ابتدای اجرای برنامه رخ نمی‌دهد و ممکن است در حین استفاده از آن پدیدار گردد. به عنوان مثال تصور کنید در حال استفاده از تیک تاک هستید و به طور خودکار و بدون دلیل برنامه بسته می‌شود یا هنگ می‌کند و مجبور به بستن آن می‌شوید! اما چطور می‌توان مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک (TikTok) را حل کرد؟

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که رفع مشکلات اجرایی تیک تاک با استفاده از ترفند های نرم افزاری انجام می‌شود و مشکلات عملکردی این اپلیکیشن نمی‌توانند ناشی از مسائل سخت افزاری باشند! بنابراین اگر با مشکل کرش شدن TikTok یا عدم اجرای آن رو به رو هستید، مطمئن باشید که گوشی شما مشکل سخت افزاری ندارد. برای رفع مشکل باید از راه حل هایی خاصی استفاده شود که در ادامه مطلب به صورت مرحله به مرحله و قدم به قدم آن ها را نام می‌بریم. سعی شده ترتیب این مراحل به گونه‌ای ارائه شود که از ساده ترین راه حل ها آغاز و به تدریج پیچیده‌تر شود. بنابراین توالی انجام موارد مذکور را رعایت کنید. همچنین حتما هر مرحله را با دقت انجام دهید و وقتی مطمئن شدید مشکل تیک تاک گوشی با انجام آن رفع نمی‌شود وارد مرحله بعد گردید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش ترفند های برنامه تیک تاک (Tik Tok)

 

قدم 1: بستن کامل تیک تاک و اجرای مجدد

ساده ترین و اولین راه حلی که پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید مربوط به بستن کامل برنامه و اجرای مجدد آن می‌شود. البته باید در نظر داشت که این راه حل بیشتر یک راه حل موقت است و در صورتی که مشکل اجرای نشدن تیک تاک یا کرش شدن های آن ادامه پیدا کند، بهتر است به دنبال یک راه حل جامع تر بهتر برای رفع آن باشید. نکته مهم اینجاست که بستن کامل برنامه به معنای خارج شدن از آن نیست! برای بستن کامل یک برنامه باید آن را از بخش "Recent Apps" یا همان " اپلیکیشن های اخیر" ببندید و سپس دوباره اجرا کنید. پس مراحل کلی که باید طی شوند بدین ترتیب هستند:

  • وارد لیست "اپلیکیشن های اخیر" یا "Recent Apps" شوید.
  • برنامه TikTok را به طور کامل از این لیست حذف کنید.
  • چند ثانیه منتظر باشید و دوباره برنامه را اجرا نمایید.

اگر با انجام این کار مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک رفع شد، می‌توانید از آن استفاده کنید و هر بار که با این مشکل رو به رو شدید، همین اقدام را تکرار نمایید. اما اگر مشکل رفع نشد یا به دنبال راه حل های ریشه‌ای هستید، از سایر مراحل و مواردی که شرح خواهیم داد کمک بگیرید.

 

قدم 2: فورس ریستارت گوشی

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

فورس ریستارت کردن هم یکی از راه حل های ساده‌ای است که می‌توانید به عنوان یک راه موقت برای رفع مشکلات برنامه TikTok و اجرا نشدنش از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که فورس ریستارت با ریستارت ساده گوشی تفاوت دارد و در پروسه فورس ریستارت یک بوت سخت افزاری انجام می‌شود. برای انجام این کار در گوشی های مختلف باید ترکیب دکمه های خاصی را به طور همزمان فشرده نگه داشت که در اغلب مواقع این ترکیب شامل دکمه پاور (Power) و دکمه کاهش صدا (Volume Down) می‌شود. بعد از فورس ریستارت شدن گوشی دوباره تیک تاک را اجرا کنید. اگر مشکل ناشی از اختلال های موقت باشد با انجام این کار کامل رفع می‌شود، اما اگر اینطور نباشد باید از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

 

قدم 3: استفاده از ابزار تغییر IP مناسب

شاید پیش خودتان بگویید که استفاده از ابزار تغییر IP مناسب چطور می‌تواند به مشکلاتی مثل اجرا نشدن TikTok یا کرش شدن های آن ارتباط داشته باشد! پاسخ ساده است! در برخی مواقع ممکن است وصل نشدن به سرور های تیک تاک به دلیل داشتن IP که از سمت سرور های برنامه بلاک شده منجر گردد که شما به طور خودکار از اپلیکیشن مذکور بیرون انداخته شوید یا در همان ابتدای کار اجازه وصل شدن به سرور های برنامه را نداشته باشید و بدین ترتیب در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از یک ابزارِ تغییر IP خوب در گوشی خودتان استفاده نمایید و مطمئن باشید که این ابزار کیفیت مطلوبی دارد. برای فعالسازی آن ابتدا با استفاده از راهی که در "قدم 1" به آن اشاره کردیم برنامه تیک تاک را کاملا ببندید و سپس ابزار تغییر IP را فعال نمایید و مطمئن شوید که رد و بدل داده با IP جدید انجام می‌شود. حالا برنامه TikTok را اجرا کنید. احتمال دارد همین راه حل ساده منجر شود که دیگر هیچوقت با مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک گوشی رو به رو نشوید.

 

قدم 4: آپدیت برنامه و رفع مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک

یکی از اصلی ترین عوامل و مواردی که می‌تواند منجر به بروز مشکل در عملکرد برنامه های موبایل شود مربوط به آپدیت نکردن آن ها خواهد بود. بنابراین شاید اپلیکیشن TikTok گوشی شما هم آپدیت یا به روز نباشد و همین امر منجر به بروز اختلال در عملکرد آن و کرش شدن هایش شده باشد. خوشبختانه آپدیت کردن برنامه ها هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون های اپل به سادگی قابل انجام است. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

  • برنامه Google Play Store را اجرا کنید.
  • آیکون "سه خطی" گوشه سمت چپ و فوقانی برنامه را انتخاب نمایید.
  • گزینه My apps & games را انتخاب کنید.
  • در لیست برنامه های موجود به دنبال اپلیکیشن TikTok باشید و گزینه Update کنار آن را انتخاب نمایید و منتظر بمانید تا آپدیت های برنامه دانلود و نصب شوند.

طبیعتا اگر برنامه TikTok را در لیست مذکور پیدا نکردید، بدان معناست که برنامه آپدیت بوده و نیازی به بروز سانی ندارد. دقت داشته باشید که اگر چند اکانت گوگل در گوشی اندرویدی شما فعال است، بهتر است برای آپدیت برنامه نام آن را جستجو کرده و به صفحه اصلی آن بروید و در صورت مشاهده گزینه سبز رنگ Update آن را انتخاب نمایید. در آیفون های اپل هم برای به روز رسانی برنامه تیک تاک به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد اپ استور (App Store) شوید.
  • به تب Updates بروید.
  • در لیست ارائه شده به دنبال برنامه Tik Tok باشید و گزینه Update را از کنار آن انتخاب کنید.
  • منتظر بمانید تا آپدیت برنامه انجام شود.

بعد از اینکه آپدیت صورت گرفت، مطمئن شوید که با استفاده از روش شرح داده شده در "قدم اول" برنامه تیک تاک کاملا از پس زمینه گوشی شما غیر فعال شده باشد و در صورت نیاز این کار را انجام دهید. سپس دوباره این اپلیکیشن را اجرا کنید. به احتمال خیلی زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک گوشی کاملا رفع خواهد شد. پس آپدیت برنامه یکی از اصلی ترین و بهترین روش های موجود برای رفع مشکلات و اختلال های آن محسوب می‌شود.

 

قدم 5: آپدیت سیستم عامل گوشی

بنا به گزارش خیلی از کاربران آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی آن ها و وجود نسخه های قدیمی اندروید یا iOS هم می‌تواند عاملی برای بروز مشکلات و باگ های عملکردی در اپلیکیشن TikTok باشد. بنابراین همیشه سعی کنید جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یا آی او اس منتشر شده برای گوشی خودتان را بر روی آن نصب کنید، چون طبیعتا آپدیت های جدید برنامه ها با توجه به تغییرات به وجود آمده در نسخه های جدید این دو سیستم عامل منتشر می‌شوند، بنابراین اگر سیستم عامل گوشی شما به روز نباشد ممکن است اختلال هایی در عملکرد برخی اپلیکیشن ها به وجود آید.

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

برای آپدیت کردن سیستم عامل اندروید کافیست به مسیر Settings > Software Updates بروید و گزینه دانلود و نصب آپدیت را انتخاب کنید. حتما در نظر داشته باشید که به یک شبکه اینترنت مناسب وصل شوید که پایدار و پرسرعت باشد و همچنین شارژ باطری موبایل خود را حداقل روی 60 درصد تنظیم نمایید. در آیفون های اپل هم برای آپدیت سیستم عامل باید به مسیر Settings > General > Software Update بروید و در صورت وجود آپدیت جدید آن را نصب نمایید. بعد از اینکه سیستم عامل گوشی اندروید یا اپل شما آپدیت شد، دستگاه به طور خودکار ریستارت می‌شود.

اجازه دهید ریستارت گوشی انجام گیرد و سپس یک ابزار تغییر IP مناسب را در آن فعال کنید. حالا دوباره برنامه Tik Tok را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی برطرف می‌شود و بدون محدودیت قادر به استفاده از برنامه مذکور خواهید بود. اگر با انجام مراحلی که تا به اینجای کار شرح دادیم، همچنان مشکلات تیک تاک و عملکرد آن رفع نشد، از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

 

قدم 6: حذف اطلاعات کش (Cache)

راه حلی که در این بخش به معرفی آن می‌پردازیم مربوط به حذف اطلاعات کش برنامه می‌شود. می‌دانید که انجام این کار در گوشی های اندرویدی از طریق منوی تنظیمات برای هر برنامه‌ای که روی گوشی نصب باشد امکانپذیر است اما در گوشی های اپل گزینه‌ای برای انجام این کار ارائه نشده و این مسئله می‌تواند دردسرساز شود. خوشبختانه تیک تاک برای رفع این مشکل امکان حذف کش را از طریق خود اپلیکیشن ارائه کرده است. بنابراین اگر برنامه در گوشی شما اجرا شود شانس استفاده از این روش را خواهید داشت و اگر اجرا نشود، راه حل نام برده شده در این بخش فقط محدود به گوشی های اندرویدی خواهد بود.

اما حذف کش چطور می‌تواند به اجرای بهتر برنامه و رفع باگ های آن کمک کند؟ در برخی مواقع ممکن است باگ و اختلال هایی که اطلاعات کش گوشی یا دیتای آن ایجاد شده باشد که به طبع با حذف این دو مورد برطرف می‌شوند. برای حذف کردن کش برنامه از طریق منوی اصلی آن و در صورتی که اپلیکیشن در گوشی اجرا می‌شود کافیست مراحل زیر طی کنید:

 

حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی

 

  • برنامه Tik Tok را اجرا نمایید.
  • به قسمت Me (پروفایل) بروید و آیکون سه نقطه‌ای گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید و انجامش را هم به تایید برسانید.

به همین سادگی ممکن است مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل رفع شود. اگر امکان اجرای برنامه را به طور کامل ندارید، طبیعتا از طریق منوی تنظیمات آن هم قادر به حذف کش نخواهید بود. در این شرایط اگر گوشی شما یک موبایل اندرویدی است می‌توانید با طی کردن مراحل زیر اطلاعات کش Tik Tok را حذف کنید اما اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید باید از راه حل هایی که در ادامه شرح داده شده‌اند کمک گرفته و از این مرحله عبور کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • در لیست اپلیکیشن ها به دنبال برنامه تیک تاک باشید و آن را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
  • حذف کش را تایید نمایید.

بعد از انجام این مراحل دوباره سعی در اجرای برنامه داشته باشید. احتمال دارد که مشکل اجرا نشدن اپلیکیشن TikTok یا کرش شدن های دائمی آن با انجام این مراحل رفع شود. اگر این اتفاق رخ نداد باید از راه های بعدی کمک بگیرید.

 

برای خواندن ادامه مطلب و اقدامات بعدی برای حل مشکل باز نشدن و کرش شدن تیک تاک در گوشی کلیک کنید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

تعداد افرادی که همیشه به دنبال گوشی های اندرویدی خوش قیمت و مقرون به صرفه هستند کم نیست. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و بودجه‌ای در حدود 4 الی 4.5 میلیون تومان را برای خرید یک اسمارتفون خوب و خوش قیمت اندرویدی اختصاص داده‌اید، سامسونگ Galaxy A30s و گوشی وای 9 پرایم 2019 هوآوی می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 Prime 2019 : مقدمه

در سال 2019 گوشی های میان رده و خوش قیمت متعددی روانه بازار شوند و هوآوی و سامسونگ دو شرکتی بودند که در این زمینه به مراتب فعال‌تر از سایر کمپانی های تولید کننده گوشی های اندرویدی به نظر آمدند. در ماه آگوست (August) سال 2019 هر دو کمپانی از یک گوشی مقرون به صرفه و خوش ساخت اندرویدی رونمایی کردند که خیلی زود توجه کاربران علاقمندان به اسمارتفون های مقرون به صرفه به آن ها جلب شد. هوآوی Y9 Prime 2019 گوشی جدید شرکت هوآوی بود و سامسونگ گلکسی A30s هم گوشی جدید شرکت سامسونگ بود. بنابراین شاید مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 و چالش کشیدن آن ها جالب باشد!

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما در این مقاله از نسخه مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی هر دو گوشی استفاده کردیم تا مقایسه در شرایط متعادل و عادلانه در پیش گرفته شود. قیمت هوآوی وای 9 پرایم 2019 مجهز به کانفیگ مذکور تقریبا با قیمت Galaxy A30s بهره‌مند از کانفیگ نام برده شده یکسان و مشابه بوده و هر دوی آن ها حدود 4.5 میلیون تومان قیمت دارند. به همین جهت است که هر دو محصول می‌توانند گزینه خرید خوبی در یک رده قیمتی مشخص باشند. در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 می‌پردازیم و سعی می‌کنیم مشخص کنیم که کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

زمانی که دو گوشی A30s و Y9 Prime 2019 را در دست بگیرید و از نزدیک به آن ها نگاه کنید، اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند مربوط به اندازه و ابعاد بدنه دو گوشی می‌شود. نماینده هوآوی از این نظر کمی بزرگ تر از نماینده سامسونگ است و ابعاد بدنه آن 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتر خواهد بود اما بدنه گوشی A30s ابعاد 7.8 در 74.7 در 158.5 میلیمتری دارد. همچنین گوشی وای 9 پرایم 2019 با وزن 196.8 گرمی چیزی در حدود 27.8 گرم از گوشی A30s که حدود 169 گرم وزن دارد سنگین تر خواهد بود. این تفاوت ها با در دست گرفتن دو گوشی نام برده شده کاملا قابل درک می‌شوند و یکی از تفاوت های اصلی مابین سبک طراحی دو گوشی هستند. اما گذشته از این تفاوت های ابتدایی، دو گوشی وجه اشتراک های زیادی هم دارند.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

به عنوان مثال فریم اصلی و قاب پشت هر دوی آن ها پلاستیکی است. در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت هر دو محصول علیرغم اینکه ظاهری براق و نسبتا جذاب دارد، در برابر تماس با اشیای نوک و تیز و ایجاد شدن خط و خش مقاومت ضعیفی را ارائه می‌کند. بنابراین باید مراقب باشید که روی قاب پشت دو گوشی خط و خش ایجاد نشود. برای انجام این کار می‌توانید از گلس محافظ قاب پشت یا گارد و کیف موبایل استفاده کنید. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از جک 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) هم از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی مذکور هستند.

اما گذشته از ابعاد، اندازه و وزن چه تفاوت های دیگری مابین سبک طراحی دو گوشی وجود دارد؟ وقتی از نمای رو به رو به آن ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که صفحه نمایش هر دوی آن ها تقریبا بدون حاشیه طراحی شده و یک ناچ (Notch) در لبه فوقانی ال سی دی گوشی A30s وجود دارد که لنز دوربین سلفی آن را در بر می‌گیرد اما مکان نصب لنز دوربین سلفی گوشی وای 9 پرایم 2019 مشخص نیست. لنز دوربین سلفی این گوشی از مکانیسم پاپ آپ بهره می‌برد و در شرایطی که لازم باشد از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه بیرون می‌آید و در شرایطی که نیازی به آن نباشد هم در داخل بدنه گوشی پنهان خواهد شد.

بنابراین سبک طراحی دوربین سلفی دو گوشی هم تفاوت های محسوسی با هم دارد و از دیگر وجه تمایزهای طراحی آن ها به شمار می‌رود. در سبک طراحی قاب پشت آن ها هم تفاوت هایی وجود دارد که مربوط به نحوه نصب لنز های دوربین اصلی و طراحی ظاهری و رنگ‌بندی قاب پشت گوشی می‌شود. همچنین روی قاب پشت گوشی Y9 Prime 2019 یک اسکنر انگشت فیزیکی نصب است اما گوشی A30s سامسونگ هیچ اسکنر انگشت فیزیکی ندارد! اسکنر انگشت این گوشی داخل ال سی دی آن طراحی شده و کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه می‌تواند اسکن انگشت و پروسه تایید هویت را تکمیل کند. بنابراین نوع اسکنر انگشت این دو اسمارتفون هم باید هم تفاوت دارد.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

اما با در دست گرفتن هر دوی آن ها تقریبا حس و حال مشابهی به شما منتقل خواهد شد. البته انتظار نداشته باشید که حس در دست داشتن یک پرچمدار اندرویدی در حین کار با این دو گوشی به شما منتقل گردد. به عقیده ما نمی‌توان برای این بخش مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 برنده مطلقی را انتخاب کرد و اینکه کدامیک از دو گوشی مذکور از نظر سبک طراحی و ظاهر محصول بهتری هستند بیشتر با توجه به سلیقه شخصی کاربران مشخص می‌شود. اگر به گوشی های بزرگ و مجهز به دوربین سلفی پاپ آپ علاقه دارید، هوآوی وای 9 پرایم 2019 را انتخاب کنید و اگر به گوشی های برند سامسونگ و مجهز به اسکنر داخل ال سی دی علاقه دارید، گلکسی A30s را انتخاب نمایید.

 

صفحه نمایش

با توجه به اینکه گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی از نظر اندازه و ابعاد کمی بزرگ تر از گوشی A30s است و لنز دوربین آن هم به صورت پاپ آپ در نظر گرفته شده، انتظار می‌رود که صفحه نمایش بزرگ تری هم داشته باشد. این گوشی به یک نمایشگر 6.59 اینچی نوع IPS LCD مجهز است که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی Galaxy A30s اندازه 6.4 اینچی دارد و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. رزولوشن 1560 در 750 پیکسلی توسط آن ارائه شده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

بنابراین حداقل روی کاغذ نماینده هوآوی از وضوح و تراکم پیکسلی بالاتری برخوردار است. همانطور که قبلا هم گفتیم پنل نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارند. بین ترتیب نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی A30s به چیزی در حدود 84.9 درصد می‌رسد و این نسبت در گوشی وای 9 پرایم 2019 به چیزی در حدود 84.3 درصد خواهد رسید که نشان می‌دهد دو گوشی از این نظر هم سبک طراحی مشابهی را ارائه کرده‌اند. متاسفانه روی صفحه نمایش هیچ یک از دو گوشی نام برده شده شیشه یا گلس محافظ قدرتمندی نصب نشده است، بنابراین شما حتما باید برای محافظت از ال سی دی آن ها و جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. ضمنا فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی A30s سامسونگ قابلیت اسکنر انگشت کاربر را دارد اما نمایشگر هوآوی Y9 Prime 2019 از این ویژگی بهره‌مند نیست.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 مشخص شد که صفحه نمایش هر دو محصول از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و با توجه به قیمتی که دو گوشی دارند، وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کنند. واقعیت این است که در مقایسه دو گوشی نام برده شده تفاوت چندانی مابین کیفیت و وضوح محتوای نمایشگر آن ها دیده نشد. به بیان دیگر علیرغم اینکه وضوح تصویر و تراکم نمایشگر نماینده سامسونگ از هوآوی کمتر است، در عمل و حالتی که چشم غیرمسلح یک کاربر معیار مقایسه باشد، تفاوتی چندانی در این بین قابل درک نیست. طبیعتا اگر به طور دقیق‌تر و با استفاده از ابزارهای مناسب تراکم پیکسلی و وضوح پنل نمایشگر دو گوشی مقایسه شود، هوآوی وای 9 پرایم 2019 گوی سبقت را از گوشی A30s می‌رباید اما مقایسه ما یک مقایسه کاربردی است.

بنابراین محتوای روی نمایشگر هر دو اسمارتفون نام برده شده شارپ، شاداب و با کیفیت خواهد بود و از این نظر کیفیت آن ها تقریبا مشابه و یکسان است. از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم دو گوشی وضعیت نسبتا مشابهی دارند. در بررسی و مقایسه آن ها مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی پنلشان بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن ها استفاده کرد و محتوای روی نمایشگرشان را دید. همچنین بزرگ بودن پنل ال سی دی دو گوشی سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در آن ها به مراتب لذت بخش باشد. به عقیده ما اگرچه روی کاغذ گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی می‌تواند در این بخش برتری داشته باشد اما در عمل کیفیت عملکرد پنل نمایشگر هر دو محصول مشابه است.

 

سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم هوآوی و هم سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند. بنابراین شاید لازم نباشد که در این بخش مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 خیلی وارد جزئیات شویم چون ریشه و هسته اصلی سیستم عامل دو گوش مشابه بوده و ماهیت یکسانی را ارائه می‌کند. از سمت دیگر با توجه به اینکه دو گوشی در یک سال و یک ماه مشابه معرفی شده‌اند، نسخه مشابهی از سیستم عامل اندروید هم روی آن ها نصب و راه‌اندازی می‌شود. اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی هر دو گوشی نصب شده و خوشبختانه آپدیت اندروید 10 هم برای هر دوی آن ها منتشر شده است و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود.

تفاوت اصلی مابین بستر نرم افزاری دو گوشی مربوط به ....

ادامه مطلب را در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 بخوانید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف

اگر به تازگی یک اپل واچ (Apple Watch) تهیه کرده‌اید و برای اتصال آن به آیفون خود با مشکل رو به رو هستید نگران نباشید، چون تمام مشکلات این چنینی به سادگی قابل رفع هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون بپردازیم و به طور جامع در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

ساعت هوشمند اختصاصی شرکت اپل با نام Apple Watch روانه بازار شده و شامل سری های مختلفی می‌شود. هم اکنون پنج سری متفاوت از این ساعت به بازار عرضه شده که به ترتیب آن ها را با نام های اپل واچ سری 1، اپل واچ سری 2، اپل واچ سری 3، اپل واچ سری 4 و اپل واچ سری 5 می‌شناسیم. مدل های متداول تر و پرفروش تر این ساعت در بازار کشورمان مدل های سری 3، 4 و 5 هستند. ساعت هوشمند اپل قابلیت سینک شدن یا اتصال به آیفون ها را دارد و بدین ترتیب می‌توان آن را مستقیما با گوشی در ارتباط ساخت. انجام این کار می‌تواند امکان استفاده از قابلیت ها و امکانات خاصی را کاربر ممکن سازد.

اما سوالی که در ذهن خیلی از افراد ایجاد شده این است که چطور می‌تواند یک Apple Watch را به آیفون متصل کرد! علیرغم اینکه این پروسه بسیار ساده است و مراحل پیچیده‌ای ندارد، خیلی از کاربران در انجام آن با مشکل رو به رو می‌شوند. به همین جهت تصمیم گرفتیم یک مقاله اختصاصی تدوین کنیم و در آن به آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون بپردازیم. همچنین سعی می‌کنیم در این مطلب به برخی از مشکلاتی که ممکن است در پروسه اتصال مذکور به وجود آید اشاره داشته باشیم و راه حل آن ها را هم برایتان بیان کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

سازگاری اپل واچ و آیفون ها

قبل از اینکه نحوه همگام سازی یا متصل کردن ساعت اپل به آیفون های این شرکت را شرح دهیم بهتر است مشخص کنیم سه نسخه مختلف Apple Watch با کدام آیفون ها سازگاری دارند. بدین ترتیب چارچوب مورد نیاز برای برقراری این اتصال مشخص می‌شود. در بخش زیر اطلاعات مربوط به شرایط اتصال اپل واچ های سری 3، 4 و 5 با آیفون های این شرکت را برایتان عنوان کرده‌ایم.

  • اپل واچ سری 3برای اتصال Apple Watch Series 3 بهتر است حداقل آیفون 6 داشته باشید و همچنین سیستم عامل iOS 12 روی گوشی شما نصب باشد. نسخه های قدیمی تری از سری از ساعت های هوشمند اپل ممکن است با آیفون های قدیمی تر و نسخه های قدیمی تری سیستم عامل iOS هم همگام شوند.
  • اپل واچ سری 4: نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE این سری از ساعت های هوشمند اپل با آیفون 6 یا آیفون های جدیدتر سازگاری دارد و نسخه‌ای از این محصول که از قابلیت LTE پشتیبانی نمی‌کند با آیفون 5S اپل هم سازگار است. تحت هر شرایط برای همگام سازی اپل واچ سری 4 با آیفون باید حداقل iOS 12 روی گوشی نصب باشد.
  • اپل واچ سری 5: جدیدترین سری از ساعت های هوشمند اپل هم با آیفون 6s یا نسخه های جدیدتر آیفون که از iOS 13 بهره‌مند باشند سازگاری دارد.

بنابراین به منظور وصل کردن اپل واچ به آیفون با توجه به مدل ساعت شما وجود شرایط فوق الزامی است. در صورتی که از نسخه های قدیمی تر آیفون های اپل استفاده می‌کنید یا بنا به هر دلیل سیستم عامل آیفون شما با موارد مورد نیاز یاد شده سازگاری ندارد، احتمالا برای وصل کردن ساعت به گوشی با مشکل رو به رو خواهید شد و نمی‌توانید یک اتصال پایدار و مناسب را مابین دو گجت مورد نظر به وجود آورید.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

برای بررسی نسخه سیستم عامل آی او اس نصب شده روی گوشی آیفون خود کافیست به مسیر Settings > General > About بروید و به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه Version برسید. در این بخش دقیقا مشخص شده که کدام نسخه از سیستم عامل iOS هم اکنون روی آیفون شما نصب است. برای بررسی وجود آپدیت و نصب آن هم در آیفون خود می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Updates بروید و در صورتی که آپدیتی برای گوشی شما وجود دارد آن را دانلود و نصب نمایید.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

خوشبختانه اتصال ساعت اپل به گوشی های آیفون کار بسیار ساده‌ای است و هیچ پیچیدگی ندارد. برای انجام این کار باید چند اقدام ساده را انجام دهید. ابتدا با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل ارائه کردیم مطمئن شوید که Apple Watch شما می‌تواند با آیفونتان وصل شده و در ارتباط باشد. بعد از اطمینان از این مسئله مراحلی را طی کنید که در ادامه شرح داده‌ایم.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

مطمئن شوید که برنامه اختصاصی اپل واچ روی آیفونتان نصب است. این برنامه با نام Apple Watch App شناخته می‌شود و آیکونی کاملا مشخص و واضح دارد. برای اطمینان از نصب بودن این اپلیکیشن روی آیفون خود کافیست به اپ استور (App Store) مراجعه کرده و به تب Search بروید و عبارت Apple Watch را تایپ و جستجو کنید تا برنامه مذکور نمایان شود. حالا نام آن برنامه را لمس کنید تا به صفحه آن هدایت شوید. اگر گزینه‌ای برای دانلود برنامه وجود داشت، آن را انتخاب کنید و اگر گزینه‌ای بدین منظور ارائه نشده بود، اپلیکیشن اپل واچ روی گوشی شده نصب شده است.

حالا با فشرده نگه داشتم دکمه فیزیکی که روی لبه سمت راست بدنه ساعت اپل نصب قرار دارد آن را روشن کنید. کمی منتظر باشید تا ساعت بوت شود و لوگوی اپل روی آن نمایان گردد. سپس برخی از تنظیمات اولیه از قبیل مشخص کردن زبان و ریجن را انجام دهید. حالا نوبت به بخش اصلی وصل کردن اپل واچ به آیفون می‌شود. قابلیت بلوتوث را در آیفون خود فعال کنید و وارد برنامه Apple Watch App شوید و به تب My Watch بروید. حالا آیفون را به اپل واچ خودتان نزدیک کنید. در این شرایط یک پیغام پاپ آپ با مضمون Use your iPhone to set up this Apple Watch به طور خودکار روی صفحه آیفون نمایش داده می‌شود.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

در این صفحه گزینه Continue را انتخاب کنید و حالا روی اپل واچ خودتان هم گزینه Start Pairing را بزنید. اگر با نزدیک کردن آیفون به اپل واچ هیچ پیغامی در گوشی نمایان نشد هم نگران نباشید، کافیست در این شرایط گزینه Start Pairing را در آیفون خود و از طریق برنامه Apple Watch App انتخاب کنید. در این شرایط یک انیمیشن خاص روی صفحه ساعت نمایان می‌شود و در اپلیکیشن اپل واچ آیفون هم کادر مربع شکلی نمایان می‌گردد و دوربین گوشی فعال خواهد شد. حالا اپل واچ را به گونه‌ای رو به روی دوربین آیفون خود بگیرید که صفحه آن دقیقا داخل کادر دوربین تنظیم شود.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

در این شرایط تصویری مشابه با عکس فوق در اپلیکیشن Apple Watch App آیفون نمایان می‌شود. در اینجا تقریبا پروسه وصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون به موفقیت به اتمام رسیده است. اگر می‌خواهید اطلاعات خاصی را از فایل بکاپی ریستور کنید، گزینه restore from Backup را انتخاب کرده و سایر مراحل مورد نیاز را طی کنید اما اگر می‌خواهید ساعت شما به عنوان یک ساعت جدید با آیفونتان سینک شود، گزینه Set Up as New Apple Watch را انتخاب نمایید.

بعد از انجام این مرحله در اپلیکیشن Apple Watch از شما خواسته می‌شود تا....ادامه این مطلب را در وصل کردن اپل واچ به آیفون بخوانید.

  • فروشگاه اینترنتی هدف