edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

edbazar.com

فروشگاه اینترنتی هدف

فروشگاه اینترنتی هدف به طوررسمی در سال 93 فعالیت خود را با هدف ارتقای کیفی در زمینه های بازرگانی داخلی و خارجی و تجارت الکترونیک آغاز نموده است.یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد بزرگترین و کامل ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است.همواره می کوشیم برای کاری دشوار یعنی «انتخاب »، «مقایسه» و «خرید »،مسیری کوتاه و مطمئن دلپذیر ولذت بخش را فراهم آوریم.واحد بازرگانی شرکت سعی در تامین و توزیع و همچنین خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت و قیمت دارد.این واحد « تجارت الکترونیک » را یکی از اولویت های خود قرارداده و در این زمینه راهکارهایی نیز اتخاذ کرده است و با « شعار آسوده بیابید و آسان مقایسه کنید و خاص خرید کنید! » برای کاربران خود شناخته شده است.

اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید احتمالا با مشکل داغ شدن بدنه آن ها در حین انجام کارهای روزمره و مختلف رو به رو شده‌اید. اما دلیل داغ شدن بدنه آیفون ها چیست؟ آیا راهی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن از داغ شدن آیفون جلوگیری به عمل آید؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور جمع در رابطه سوال مهم چرا گوشی آیفون داغ می کند صحبت کنیم و به روش های جلوگیری از بروز این مشکل اشاره داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

چرا گوشی آیفون داغ می کند؟

تمام گوشی های موبایل از اجزای الکترونیکی کوچک ساخته شده‌اند که جریان الکتریکی در آن ها منجر به رد و بدل اطلاعات می‌شود. هر چقدر حجم اطلاعاتی که باید در یک قطعه الکترونیکی رد و بدل شود بیشتر باشد، شدت جریان الکتریکی در آن افزایش پیدا می‌کند. از سمت دیگر جریان الکتریکی که در یک مدار در حال حرکت است ماهیت گرمازایی دارد. بنابراین طبیعی خواهد بود که وقتی در حال استفاده از گوشی موبایلتان هستید و شدت جریان الکتریکی با انجام تسک های سنگین در گوشی افزایش می‌یابد، بدنه دستگاه هم داغ شود. پس داغ شدن بدنه گوشی های موبایل یک اتفاق طبیعی بوده و کاملا توجیه فیزیکی و علمی دارد، اما داغ شدن بیش از اندازه بدنه گوشی توجیه‌پذیر نیست!

در حین طراحی گوشی های موبایل به همه عوامل جانبی دقت و توجه می‌شود و حتی مقدار ماکسیمم گرمایی که توسط هر یک از قطعات گوشی تولید می‌شوند به طور دقیق مورد بررسی، آزمایش و کنترل قرار می‌گیرند، بنابراین نباید در حالت عادی گرمای بیش از حدی در گوشی های موبایل به وجود آید. متاسفانه طی چند سال اخیر این سوال که چرا گوشی آیفون داغ می کند به مراتب در بین کاربران جا افتاده و اغلب استفاده کنندگان از آیفون های اپل با مشکل داغ شدن بدنه گوشی مواجه هستند و همیشه به دنبال پاسخ و دلیل این امر می‌گردند. آیا داغ شدن بدنه آیفون ها نرمال و طبیعی است؟ آیا این گرما می‌تواند به گوشی آسیب بزند؟ برای جلوگیری از آن باید چه کرد؟

 

چرا گوشی ایفون داغ می کند

 

با توجه به توضیحات کوتاهی که ارائه کردیم، تولید گرما و داغ شدن بدنه گوشی های موبایل در شرایط خاص امری طبیعی خواهد بود. به عنوان مثال زمانی که شما یک بازی سنگین و HD را در گوشی خود اجرا می‌کنیم، حجم اطلاعاتی که باید پردازش گردد افزایش می‌یابد و بدین سبب فرکانس کاری هسته های پردازشگر مرکزی گوشی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه گرمای بیشتری توسط پردازنده تولید خواهد شد و این موضوع منجر به داغ شدن بدنه موبایل می‌شود. پس داغ شدن بدنه گوشی در زمان انجام بازی های سنگین و HD (به ویژه برای مدت زمان طولانی) امری طبیعی است. شرایط مشابه برای مواقعی که گوشی آیفون به شارژ زده شده باشد هم صادق خواهد بود!

در مواقعی که آیفون شما به شارژ متصل باشد، انرژی الکتریکی با سرعت بالا از شارژر به گوشی تزریق می‌شود و این پروسه گرمازاست. از سمت دیگر فعل و انفعالات شیمیایی داخل باتری لیتیوم یونی یا پلیمری گوشی هم گرمازا هستند و منجر به افزایش شدت داغ شدن بدنه دستگاه می‌شوند. اما باز هم مقدار گرمای مجازی که در این شرایط می‌تواند در بدنه گوشی به وجود آید می‌بایست در حد کنترل شده‌ای باشد و بیش از حد زیاد نشود. اما اگر بدنه آیفون شما بدون دلیل و در مواقعی که نه بازی و اپلیکیشن سنگینی در آن اجرا نشده یا گوشی در شارژ نیست داغ می‌شود، مطمئنا مشکلی در آن وجود دارد و این مسئله باید جدی گرفته شود. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

داغ شدن بی‌دلیل بدنه آیفون

طبق گزارش برخی کاربران که سوال چرا گوشی آیفون داغ می کند را مطرح کرده‌اند، بدنه گوشی آن ها بی‌دلیل داغ می‌شود! این کاربران مدعی هستند که آیفون آن ها در حالت عادی و حتی زمانی که آن ها از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ استفاده می‌کنند هم داغ می‌شود. اما دلیل این موضوع چیست؟ به احتمال خیلی زیاد دلیل بروز این مشکل ...

ادامه این دانستنی را اینجا بخوانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی